email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Modificari in dezbatere publica privind exercitarea activitatii de audit public intern

Taxe si Impoziteaudit public internministerul finantelorproiect de lege


Ministerul Finantelor a publicat Proiectul de hotarare pentru aprobarea Normelor generale privind exercitarea activitatii de audit public intern.

Conform notei de fundamentare, in Romania, auditul intern in sectorul public a fost reglementat prin Legea nr. 672/2002 privind auditul public intern, care stabileste cadrul organizatoric si functional al auditului intern pentru entitatile din sectorul public, fiind modificata si completata prin Legea nr. 191/2011.

Principalele dispozitii cuprinse in acest act normativ se refera la: imbunatatirea cadrului normativ privind exercitarea auditului public intern; implementarea sistemului de cooperare pentru asigurarea activitatii de audit intern in entitatile publice locale de dimensiune redusa; infiintarea comitetelor de audit intern in entitatile publice centrale, care deruleaza anual bugete mai mari de 2 mld. lei; realizarea sistemului de atestare nationala a auditorilor interni din sectorul public.

Cadrul metodologic de exercitare a auditului public intern a fost reglementat prin Ordinul ministrului Finantelor Publice nr. 38/2003 pentru aprobarea Normelor generale privind exercitarea activitatii de audit public intern, act normativ care a fost modificat si completat prin Ordinul ministrului Finantelor Publice nr. 423/2004 pentru modificarea si completarea normelor generale privind exercitarea activitatii de audit public intern.

Completarile, modificarile sau actualizarile propuse prin proiect fac referire la:

-   Comitetul pentru Audit Public Intern: s-a propus indreptat erorii din vechile norme cu privire la numarul specialistilor din afara Ministerului Finantelor Publice;

-   Unitatea Centrala de Armonizare pentru Auditul Public Intern: s-a propus introducerea atributiei referitoare la realizarea auditului public intern la entitatile publice centrale care de ruleaza anual un buget mai mic de 5 mil. lei, stabilita prin Legea nr. 191/2011 pentru modificarea si completarea Legii nr. 672/2002 privind auditul public intern;

-   Comitetele de Audit Intern: au fost introduse in norme, in baza dispozitiilor din Legea nr. 672/2002 privind auditul intern, republicata, cu modificarile ulterioare;

-   compartimentele de audit public intern: s-au preluat dispozitiile prevazute de Ordinul ministrului Finantelor Publice nr. 423/2004 care au modificat si completat Ordinul ministrului Finantelor Publice nr. 38/2003.

*

Propuneri, sugestii sau opinii cu privire la proiectul de act normativ supus dezbaterii publice pot fi trimise la adresa: publicinfo@mfinante.ro.

Sursa: DGFP Valcea



de Mihaela Pascu

NOUTATI Contabile 2024

Sinteza noutatilor Contabile din 2024:


• Aplicarea sistemului e-Factura
• Sistemul RO e-Transport
• Sistemul garantie-returnare (RetuRO)
• Raportarea SAF-T
• Managementul stocurilor – implicatii fiscale si raportarea in SAF-T
• Prelucrare stocuri in sistem lohn

Descopera TOATE noutatile contabile in Ghidul practic al contabilitatii in 2024. Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Taxe si Impoziteaudit public internministerul finantelorproiect de lege


Data aparitiei: 01 Octombrie 2013

Votati articolul "Modificari in dezbatere publica privind exercitarea activitatii de audit public intern":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X