Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Cum sa aplicati Legea 196/2018 privind asociatiile de proprietari

Proiect OUG privind auditul public intern

auditul public internauditorii interniaudit interncontrol intern

Prin proiectul de Ordonanta a Guvernului pentru modificarea Legii nr. 672/2002 privind auditul public intern si pentru prorogarea termenului prevazut la art. III pct. 1 din Legea nr. 191/2011 pentru modificarea si completarea Legii nr. 672/2002 privind auditul public intern se propune: 

1. Armonizarea prevederilor Legii nr. 672/2002, republicata, cu prevederile Legii nr. 273/2006, cu modificarile si completarile ulterioare. in acest sens s-a redefinit termenul definit la art. 2 lit. i) din Legea nr. 672/2002, republicata ("cooperare pentru asigurarea activitatii de audit public intern in entitatile publice locale") in concordanta cu prevederile Legii nr. 273/2006, conform careia activitatea de cooperare pentru exercitarea functiei de audit public intern se poate realiza si la nivelul structurilor judetene cu personalitate juridica ale structurilor asociative de utilitate publica ale autoritatilor administratiei publice locale. 

De asemenea, la art. 2 lit. j) expresia "detinere este confirmata de catre institutii autorizate prin lege" s-a inlocuit cu expresia "detinere este confirmata prin testare", in vederea asigurarii concordantei cu textul modificat al art. 20 alin.(4).  2. inlocuirea sintagmei "cheltuieli materiale" cu sintagma "cheltuieli cu organizarea si functionarea compartimentului de audit public intern" la art. 12 alin. (5) din Legea nr. 672/2002, republicata, astfel incat sa nu mai genereze interpretari in aplicare. 

3. Modificarea procesului de recunoastere a competentelor profesionale pentru auditorii interni din sectorul public in vederea obtinerii certificatului de atestare. Respectiv aplicarea unui sistem de testare a cunostintelor dobandite, pe 7 domenii (audit intern, managementul riscului, control intern si guvernanta, contabilitate, finante publice,  management, tehnologia informatiei si drept).    


Prin aplicarea sistemului de recunoastere a competentelor prin testarea cunostintelor se vor elimina blocajele actuale care impiedica realizarea procesului de atestare in forma actuala, precum si costurile pe care auditorii interni le realizeaza cu legalizarea documentelor depuse in vederea obtinerii certificatului de atestare (respectiv diplome, foi matricole, certificate cu recunoastere nationala, suplimente descriptive). De asemenea, se va asigura posibilitatea si timpul necesar pentru toti auditorii interni din sectorul public sa se pregateasca profesional in vederea obtinerii certificatului de atestare. Sistemul de recunoastere a competentelor profesionale prin testarea cunostintelor este mult mai actual, real si simplificat, fata de sistemul de recunoastere a competentelor profesionale documentar. Acesta permite obtinerea certificatului de atestare in functie de cunostintele, practica si experienta dobandita de auditorii interni.   

4. Eliminarea sintagmei "persoana fizica atestata" de la art. 20 alin. (7) lit. a) si b) din Legea nr. 672/2002, republicata, deoarece asigurarea activitatii de audit intern pe baza de contracte de prestari servicii de catre persoane fizice atestate a fost abrogata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 26/2012, aprobata prin Legea nr. 16/2012.  Armonizarea dispozitiilor art. 20 alin. (7) lit. b) cu dispozitiile art. 21 alin. (7) si (8) din acelasi act normativ. Formarea profesionala continua a auditorilor interni se realizeaza in cadrul unei perioade de minimum 15 zile lucratoare pe an, prin participare la cursuri si seminare, studiu individual sau publicarea de materiale de specialitate. 

5. Abrogarea art. 20 alin. (9) luand in considerare faptul ca dispozitiile referitoare la efectuarea auditului public intern pe baza de contracte de prestari servicii de catre persoane fizice atestate au fost abrogate prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 26/2012, aprobata prin Legea nr. 16/2012.

6. Stabilirea unui termen pentru obtinerea certificatului de atestare de catre persoanele nou incadrate, dupa intrarea in vigoare a actului normativ, pe functia de auditor intern in cadrul entitatilor publice si care nu detin certificatul de atestare, respectiv de 2 ani de la ocuparea postului. Modificarea intervine urmare faptului ca nu exista un termen de obtinere a certificatului de atestare de catre persoanele care vor fi incadrate pe functia de auditor intern dupa intrarea in vigoare a actului normativ.  Termenul de 2 ani pentru obtinerea certificatului de atestare pentru persoanele care vor fi incadrate pe functia de auditori interni dupa intrarea in vigoare a actului normativ favorizeaza insertia de auditori interni in cadrul compartimentelor de audit intern din entitatile publice.


7. Prorogarea cu 6 ani a termenului prevazut la ART. III, pct. 1 din Legea nr. 191/2011 pentru modificarea si completarea Legii nr. 672/2002 privind auditul public intern. La stabilirea acestui termen s-au  avut in vedere: - constrangerile bugetare, respectiv in foarte multe situatii entitatile publice nu dispun de resurse financiare necesare in vederea asigurarii pregatirii profesionale a auditorilor interni prin participare la programe de pregatire profesionala finalizate prin eliberarea de certificate cu recunoastere nationala. 

Cheltuielile aferente pregatirii auditorilor interni in vederea obtinerii certificatului de atestare, sunt suportate de angajator, in limita bugetului prevazut pentru pregatirea profesionala, in conformitate cu ART. III, pct. 1 din Legea nr. 191/2011; 

Contabilitatea microintreprinderilor
Contabilitatea microintreprinderilor
Fiscalitatea Salariilor in Constructii
Fiscalitatea Salariilor in Constructii
Impozitarea dividendelor in 2019
Impozitarea dividendelor in 2019

- numarul mare al auditorilor interni care activeaza in cadrul entitatilor publice si care urmeaza a obtine certificatul de atestare (circa 2500 auditori); 

- modificarea sistemului de recunoastere a competentelor profesionale ale auditorilor interni, prin aplicarea sistemului de testare a cunostintelor in vederea obtinerii certificatului de atestare, ceea ce implica modificarea si completarea metodologiei secundare in vederea realizarii procesului. 

Prin prorogarea termenului, se va asigura auditorilor interni, pe de o parte, timpul necesar in vederea asigurarii pregatirii profesionale necesare obtinerii certificatului de atestare, iar pe de alta parte, implementarea sistemului de recunoastere a competentelor auditorilor interni pe baza testarii cunostintelor, proces mult mai actual, real si simplificat.

De asemenea, in continutul proiectului de act normativ s-a precizat ca Ministerul Finantelor Publice va elabora metodologia secundara  privind recunoasterea competentelor prin testare in vederea obtinerii certificatului de atestare, in termen de 90 zile de la aprobarea actului normativ.  

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
auditul public internauditorii interniaudit interncontrol intern

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 02 August 2017


Votati articolul "Proiect OUG privind auditul public intern":
Rating:

Nota: 4.25 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Completare corecta decont tva

Intrebare: Imi cer scuze pentru greseala facuta,am tastat gresit la rd.22.6000 lei in loc de 6050 lei.

Mai reiau inca o data

Eu am completat decontul de tva pentru luna februarie ,partea de achizitii astfel:

Rd.22 achizitii de bunuri si servicii taxabile cu cota 24% =6050
Rd.27 total taxa deductibila =6050 lei
Rd.28 sub-total taxa dedusa conform art 145 si art 1451 sau art 147si art 1451 =6000 lei
Rd.30 regularizari taxa dedusa = 7500
Rd.32 total taxa dedusa 13500 lei

Vreau sa-mi spuneti va rog daca este corect evidentiat TVA-ul nedeductibil( 50 lei) aferent facturii de combustibil.
Adica daca este corect ca diferenta dintre rd.27 total taxa deductibila si rd.28 sub-total taxa dedusa conform art 145 si art 1451 sau art 147si art 1451 sa fie acest TVA pe care nu am dreptul sa-l deduc dar care este evidentiat in jurnalul de cumparari (50 lei)

Si daca rd 28 sub-total taxa dedusa conform art 145 si art 1451 sau art 147si art 1451 +Rd.30 regularizari taxa dedusa =rulaj 4426 din februarie 6000+ 7500 =13000 lei.

Va multumesc anticipat si imi cer scuze pentru greseala facuta.

Raspuns: bine... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 02 August 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 1 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

  • Procedura de corectare a erorilor contabile. Cum se completeaza rectificativa pentru D112?

    • Procedura de corectare a erorilor contabile poate pune probleme chiar si contabililor cu experienta. Este extrem de important sa fie sesizate la timp pentru a putea fi modificate astfel incat sa fie prevenite eventualele consecinte. Va prezentam mai jos care este procedura de corectare a erorilor contabile si cum se procedeaza in cazul in care declaratia 112 a fost completata gresit. Luam drept exrmplu cazul unui salariat care o are pe mama drept coasigurat....» citeste mai departe aici

  • GDPR: ce documente trebuie prezentate in cazul unui control?

    • Incepand cu data de 25 mai 2018, Regulamentul European 2016/679 privind Protecţia Datelor cu Caracter Personal (GDPR) a intrat in vigoare si pe plaiurile romanesti. De atunci protectia datelor personale a devenit un subiect scris cu rosu in mintea tuturor firmelor care lucreaza cu informatiile clientilor persoane fizice. A fost clar inca de la inceput ca acest regulament trebuie respectat cu strictete. Amenda de 4% din cifra de afaceri cu care sun...» citeste mai departe aici

  • Cum procedezi cand esti pe lista de asteptare cu casa de marcat? Mai ai obligatii catre ANAF?

    • Multi contribuabili se afla inca pe lista de asteptare pentru casele de marcat cu jurnal electronic. In cazul in care nu a fost folosita nici casa de marcat cu rola de hartie, cum se procedeaza? Ce obligatii are operatorul economic fata de ANAF? Ionut Jinga, expertul nostru in fiscalitate, ne ofera raspunsurile dorite in randuril...» citeste mai departe aici

  • Contracte de inchiriere. Cum se completeaza declaratia unica rectificativa?

    • Vom analiza in randurile de mai jos cum se completeaza declaratia unica rectificativa in cazul unor contracte de inchiriere. Pentru o intelegere mai usoara, alegem un studiu de caz al unei persoane fizice care detine mai multe contracte de inchiriere si care a depus in anul 2018 declaratia unica. Pentrul unul din contracte, s-a declarat perioana de inchiriere 01.01.2017- 15.04.2020. Contractul de inchiriere s-a reziliat la data de 31.12.2018. Dar potrivit OUG 18/2018, orice modificare...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2019 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile  
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X