email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Proiect OUG privind auditul public intern

auditul public internauditorii interniaudit interncontrol intern

Prin proiectul de Ordonanta a Guvernului pentru modificarea Legii nr. 672/2002 privind auditul public intern si pentru prorogarea termenului prevazut la art. III pct. 1 din Legea nr. 191/2011 pentru modificarea si completarea Legii nr. 672/2002 privind auditul public intern se propune: 

1. Armonizarea prevederilor Legii nr. 672/2002, republicata, cu prevederile Legii nr. 273/2006, cu modificarile si completarile ulterioare. in acest sens s-a redefinit termenul definit la art. 2 lit. i) din Legea nr. 672/2002, republicata ("cooperare pentru asigurarea activitatii de audit public intern in entitatile publice locale") in concordanta cu prevederile Legii nr. 273/2006, conform careia activitatea de cooperare pentru exercitarea functiei de audit public intern se poate realiza si la nivelul structurilor judetene cu personalitate juridica ale structurilor asociative de utilitate publica ale autoritatilor administratiei publice locale. 

De asemenea, la art. 2 lit. j) expresia "detinere este confirmata de catre institutii autorizate prin lege" s-a inlocuit cu expresia "detinere este confirmata prin testare", in vederea asigurarii concordantei cu textul modificat al art. 20 alin.(4).  2. inlocuirea sintagmei "cheltuieli materiale" cu sintagma "cheltuieli cu organizarea si functionarea compartimentului de audit public intern" la art. 12 alin. (5) din Legea nr. 672/2002, republicata, astfel incat sa nu mai genereze interpretari in aplicare. 

3. Modificarea procesului de recunoastere a competentelor profesionale pentru auditorii interni din sectorul public in vederea obtinerii certificatului de atestare. Respectiv aplicarea unui sistem de testare a cunostintelor dobandite, pe 7 domenii (audit intern, managementul riscului, control intern si guvernanta, contabilitate, finante publice,  management, tehnologia informatiei si drept).    


Prin aplicarea sistemului de recunoastere a competentelor prin testarea cunostintelor se vor elimina blocajele actuale care impiedica realizarea procesului de atestare in forma actuala, precum si costurile pe care auditorii interni le realizeaza cu legalizarea documentelor depuse in vederea obtinerii certificatului de atestare (respectiv diplome, foi matricole, certificate cu recunoastere nationala, suplimente descriptive). De asemenea, se va asigura posibilitatea si timpul necesar pentru toti auditorii interni din sectorul public sa se pregateasca profesional in vederea obtinerii certificatului de atestare. Sistemul de recunoastere a competentelor profesionale prin testarea cunostintelor este mult mai actual, real si simplificat, fata de sistemul de recunoastere a competentelor profesionale documentar. Acesta permite obtinerea certificatului de atestare in functie de cunostintele, practica si experienta dobandita de auditorii interni.   

4. Eliminarea sintagmei "persoana fizica atestata" de la art. 20 alin. (7) lit. a) si b) din Legea nr. 672/2002, republicata, deoarece asigurarea activitatii de audit intern pe baza de contracte de prestari servicii de catre persoane fizice atestate a fost abrogata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 26/2012, aprobata prin Legea nr. 16/2012.  Armonizarea dispozitiilor art. 20 alin. (7) lit. b) cu dispozitiile art. 21 alin. (7) si (8) din acelasi act normativ. Formarea profesionala continua a auditorilor interni se realizeaza in cadrul unei perioade de minimum 15 zile lucratoare pe an, prin participare la cursuri si seminare, studiu individual sau publicarea de materiale de specialitate. 

5. Abrogarea art. 20 alin. (9) luand in considerare faptul ca dispozitiile referitoare la efectuarea auditului public intern pe baza de contracte de prestari servicii de catre persoane fizice atestate au fost abrogate prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 26/2012, aprobata prin Legea nr. 16/2012.

6. Stabilirea unui termen pentru obtinerea certificatului de atestare de catre persoanele nou incadrate, dupa intrarea in vigoare a actului normativ, pe functia de auditor intern in cadrul entitatilor publice si care nu detin certificatul de atestare, respectiv de 2 ani de la ocuparea postului. Modificarea intervine urmare faptului ca nu exista un termen de obtinere a certificatului de atestare de catre persoanele care vor fi incadrate pe functia de auditor intern dupa intrarea in vigoare a actului normativ.  Termenul de 2 ani pentru obtinerea certificatului de atestare pentru persoanele care vor fi incadrate pe functia de auditori interni dupa intrarea in vigoare a actului normativ favorizeaza insertia de auditori interni in cadrul compartimentelor de audit intern din entitatile publice.


7. Prorogarea cu 6 ani a termenului prevazut la ART. III, pct. 1 din Legea nr. 191/2011 pentru modificarea si completarea Legii nr. 672/2002 privind auditul public intern. La stabilirea acestui termen s-au  avut in vedere: - constrangerile bugetare, respectiv in foarte multe situatii entitatile publice nu dispun de resurse financiare necesare in vederea asigurarii pregatirii profesionale a auditorilor interni prin participare la programe de pregatire profesionala finalizate prin eliberarea de certificate cu recunoastere nationala. 

Cheltuielile aferente pregatirii auditorilor interni in vederea obtinerii certificatului de atestare, sunt suportate de angajator, in limita bugetului prevazut pentru pregatirea profesionala, in conformitate cu ART. III, pct. 1 din Legea nr. 191/2011; 

- numarul mare al auditorilor interni care activeaza in cadrul entitatilor publice si care urmeaza a obtine certificatul de atestare (circa 2500 auditori); 

- modificarea sistemului de recunoastere a competentelor profesionale ale auditorilor interni, prin aplicarea sistemului de testare a cunostintelor in vederea obtinerii certificatului de atestare, ceea ce implica modificarea si completarea metodologiei secundare in vederea realizarii procesului. 

Prin prorogarea termenului, se va asigura auditorilor interni, pe de o parte, timpul necesar in vederea asigurarii pregatirii profesionale necesare obtinerii certificatului de atestare, iar pe de alta parte, implementarea sistemului de recunoastere a competentelor auditorilor interni pe baza testarii cunostintelor, proces mult mai actual, real si simplificat.

De asemenea, in continutul proiectului de act normativ s-a precizat ca Ministerul Finantelor Publice va elabora metodologia secundara  privind recunoasterea competentelor prin testare in vederea obtinerii certificatului de atestare, in termen de 90 zile de la aprobarea actului normativ.  


de Ioana Andreea Pavel

NOUTATI din Legislatia Contabila

Atentie la noutatile privind PROCEDURILE CONTABILE!


Important: modificarile fiscale privind subiectele sensibile pentru orice contabil sunt luate acum in vizor in lucrarea specializata Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale:

• ajustarea pentru depreciere
• TVA
• contributii sociale
• contributia asiguratorie pentru munca
• impozite si taxe locale
  - decontarea unei parti din salariu
  - organizarea adunarilor generale ale actionarilor

Va oferim 40 de modele de proceduri gata scrise, in conformitate perfecta cu noua legislatie fiscala! 

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
auditul public internauditorii interniaudit interncontrol intern


Data aparitiei: 02 August 2017

Votati articolul "Proiect OUG privind auditul public intern":
Rating:

Nota: 4.25 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

X