email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum facem inregistrarile contabile pentru accesorii si piese detasabile?

inregistrari contabilepiese detasabilecasarepiese de schimbcontabilitatecasate


In ce priveste inregistrarea in contabilitate a unor accesorii si piese detasabile, pornim de la situatia in care se achizitioneaza un echipament tehnologic care are in componenta sa si accesorii si piese detasabile (polizoare, bobine, laptop, banc de lucru etc.), iar factura emisa de catre furnizor este pentru echipamentul tehnologic in ansamblu si nu este mentionata valoarea pe fiecare componenta a echipamentului tehnologic.

Vom oferi raspunsuri urmatoarelor intrebari:

- Cum se inregistreaza in contabilitate aceste accesorii si piese detasabile?

- Se pot inregistra cu valoare 0 (zero) sau trebuie sa se tina evidenta lor extracontabil?

- Cum se procedeaza in cazul in care aceste accesorii si piese detasabile se vor strica sau vor trebui casate?

Inregistrarea echipamentului in contabilitate

La inregistrarea in contabilitate a componentelor detasabile ale echipamentului tehnologic, trebuie avute in vedere regulile de recunoastere a imobilizarilor corporale, prevazute de Ordinul nr. 3055/2009:
 
92 - (4) In vederea recunoasterii imobilizarilor corporale se impune utilizarea rationamentului profesional la aplicarea criteriilor de recunoastere pentru circumstantele specifice entitatii. In unele cazuri, ar putea fi adecvat sa fie agregate elementele nesemnificative individual, cum ar fi matritele, aparatele de masura si control, uneltele si alte elemente similare, si sa se aplice criteriile de recunoastere a valorii agregate a acestora.
 
   (5) Piesele de schimb si echipamentul de service sunt, in general, contabilizate ca stocuri si recunoscute in profit sau pierdere atunci când sunt consumate. Totusi, piesele de schimb importante si echipamentele de securitate sunt considerate imobilizari corporale atunci când o entitate preconizeaza ca le va utiliza pe parcursul unei perioade mai mari de un an.
 
Ca atare, legea cuprinde norme de recomandare, conform carora, entitatile pot decide intern, prin intermediul manualului de politici contabile, asupra recunoasterii pieselor de schimb/accesoriilor in cadrul echipamentelor in care acestea sunt utilizate, in functie de necesitatile specifice ale intreprinderii.
 
In cazul de fata, avand in vedere ca furnizorul a mentionat pe factura emisa valoarea agregata a echipamentului, si in lipsa detaliilor privind componentele individuale care ar putea face obiectul unei analize de recunoastere, inregistrarea ca imobilizare corporala se va realiza la aceasta valoare agregata, fara a fi obligatorie contabilizarea separata pieselor detasabile si accesoriilor.
 
Casarea pieselor detasabile si a accesoriilor
 
In cazul in care piesele detasabile si/sau accesoriile echipamentului se strica si trebuie casate pentru inlocuire, se vor avea in vedere prevederile pct. 114 (2) din Ordinul nr. 3055/2009:
 
114 - (2) Daca o entitate recunoaste in valoarea contabila a unei imobilizari corporale costul unei inlocuiri partiale (inlocuirea unei componente), atunci ea scoate din evidenta valoarea contabila a partii inlocuite, cu amortizarea aferenta, daca dispune de informatiile necesare.
 
In cazul de fata informatiile privind piesele detasabile si accesoriile nu sunt disponibile intrucat furnizorul a facturat valoarea agregata a echipamentului.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro



de Mihaela Pascu

NOUTATI Contabile 2024

Sinteza noutatilor Contabile din 2024:


• Aplicarea sistemului e-Factura
• Sistemul RO e-Transport
• Sistemul garantie-returnare (RetuRO)
• Raportarea SAF-T
• Managementul stocurilor – implicatii fiscale si raportarea in SAF-T
• Prelucrare stocuri in sistem lohn

Descopera TOATE noutatile contabile in Ghidul practic al contabilitatii in 2024. Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
inregistrari contabilepiese detasabilecasarepiese de schimbcontabilitatecasate


Data aparitiei: 02 Mai 2014

Votati articolul "Cum facem inregistrarile contabile pentru accesorii si piese detasabile?":
Rating:

Nota: 4.2 din 5 din 5 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X