Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Cele 6 modificari din Codul fiscal de care depinde economia Romaniei

modificaricodul fiscalmasuriTVAimpozitul pe dividendeimpozitul pe cladiritaxa pe stalp

Mai multe modificari sunt aduse pe ultima suta de metri in structura Codului fiscal, in forma adoptata de Senat, dupa ce analistii si liderii partidelor politice au precizat, in repetate randuri, ca tensiunile din contextul global actual, economic si politic, obliga la o prudenta mult mai mare in luarea deciziilor.

La 1 septembrie a fost adoptat in Senat proiectul noului Cod Fiscal, cu amendamentele convenite de liderii partidelor politice parlamentare.

Votul final pentru Codul fiscal ar trebui sa fie dat saptamana aceasta de Camera Deputatilor, urmand ca forma finala sa fie trimisa duminica spre promulgare.

1. Amintim ca una dintre aceste modificari recente a constat in reducerea cotei de TVA la 20% de la 1 ianuarie 2016 si la 19% din 2017.

2. O alta masura importanta care era inclusa in forma finala a Codului fiscal si stabilita pentru 2016 se amana pentru 1 ianuarie 2017. Este vorba despre eliminarea taxei pe constructiile speciale.  Exceptie face  taxa pe stalp pentru investitiile in agricultura care va fi eliminata incepand cu 1 ianuarie 2016.


3. De asemenea, precizam ca se amana eliminarea supraaccziei la carburanti tot pentru 1 ianuarie 2017.

4. O alta masura care intereseaza firmele este cea a impozitului pe dividende. Trebuie stiut astfel ca, in urma votului de ieri, forma adoptata de Senat cuprinde reducerea impozitului pe dividente de la 16% la 5%  abia de la 1 ianuarie 2017.

Aceasta e doar o masura de relaxare fiscala amanata in conditiile in care firmele autohtone au de intampinat dificultati din partea unor situatii care nu le favorizeaza activitatea.

 "De exemplu, plata de dividende a unei societati din Romania catre o multinationala din alt stat membru este scutita de dividend. Aceeasi plata de dividende de la aceeasi societate romaneasca catre o societate-mama din Romania este impozitata cu 5% conform noului Cod fiscal. Si exemplele pot continua cu platile de redevente, dobanzi scutite de impozit cand sunt catre multinationale din alte state membre si impozitate cand sunt catre persoane rezidente", a explicat consultantul fiscal Adrian Benta, intr-un interviu acordat exclusiv pentru Contabilul.ro. (Interviul integral poate fi citit aici)

Va reamintim, pe aceasta cale, ca in luna iulie a acestui an, presedintele Klaus Iohannis a retrimis Parlamentului proiectul Codului Fiscal, cerand reexaminarea acestuia si motivand ca "legiuitorul trebuie sa promoveze o atitudine echilibrata si rationala, de natura a nu genera disfunctionalitati care, ulterior, sa necesite frecvente corectari de ordin legislativ", motiv pentru care, asa cum aminteste si HotNews.ro, "in elaborarea unui nou Cod fiscal nu ar trebui promovate politici care genereaza fiscalitati excesive, dar nici relaxari accentuate. Masurile de austeritate ale anului 2010 trebuie sa ramana istorie. Revenirea la politici fiscale riscante si cu consecinte negative pe termen lung reprezinta o experienta pe care nu numai clasa politica nu si-o mai poate permite, dar, mai ales, costurile acestora nu trebuie sa mai fie suportate de cetateni. (...) Bunastarea economica unanim dorita de toate fortele politice din Romania in beneficiul cetatenilor si al agentilor economici poate fi atinsa numai printr-o abordare fiscal-bugetara responsabila, predictibila pe termen lung, in concordanta cu obiectivele de crestere economica sustenabila."

5. O alta masura care va influenta negativ activitatea a catorva sute de mii de profesionisti (in concret, peste 650.000 de PFA-uri) o reprezinta majorarea contributiilor si mentinerea unor masuri care fac ca un PFA sa fie obligat sa plateasca pana la de trei ori contributii catre asigurarile sociale de sanatate.

Impozitarea dividendelor in 2018
Impozitarea dividendelor in 2018
Institutiile Statului in Control
Institutiile Statului in Control
Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili
Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili

Cu o contributie individuala la pensii majorata la 10,5% pentru profesiile independente, sumele pe care le vor plati acestea pot atinge un cuantum semnificativ. Sunt dezavantajati cei care castiga mai putin, iar beneficiile cad in partea celor cu venituri mult mai mari. In plus, PFA-urile care au si contracte incheiate cu societatile, ca salariati, pot ajunge sa plateasca de trei ori contributii, asa cum a explicat in cadrul unui interviu acordat pentru Contabilul.ro, consultantul fiscal Adrian Benta:

"Daca aceeasi microintreprindere este detinuta de persona fizica rezidenta Adrian Benta, atunci impozitarea cuprinde: 3% impozit pe venit microintreprindere; 5% impozit pe divdende; 5,5% contributia la sanatate, in total 13,5%. Contributia la sanatate se achita chiar daca platesc iarasi contributia de sanatate atat ca PFA, cat si ca salariat, in aceeasi perioada fiscala. Faptul ca s-a introdus un plafon maximal de 5 x salariu mediu pe economie este bun pentru protejarea persanelor fizice cu bani multi, pentru persoanele fizice care castiga un venit mediu de pana la 2.500 Eur/luna, impozitarea este aspra."

6. De asemenea, retinem ca se adopta si modificarile privind impozitul pe cladiri diferentiat. Astfel, acest impozit se va calcula in functie de destinatia acestora. Prin urmare, pentru sediile sociale ale IMM-urilor sau ale persoanelor care deruleaza activitati independente, impozitul va suferi o majorare de pana la zece ori mai mare, in conditiile in care aceasta crestere anuntata se va incadra intre procentele de 0,2% - 1,3% din valoarea constructiei.


Alte majorari de impozite:
- creste baza de calcul pentru CAS din venituri din activitati independente
- se aplica CASS de 5,5% pentru dividende, dobanzi, drepturi de autor  chiar daca existau venituri din salarii sau activitati independente.

Se elimina majorarea impozitarii cu pana la 300% pentru persoanele fizice care detin mai multe imobile si se reduce impozitul pe cladiri pentru locuintele persoanelor juridice de la 1,5% la intre  0,08-0,2%, procent care se va decide de catre autoritatiler locale.

 

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
modificaricodul fiscalmasuriTVAimpozitul pe dividendeimpozitul pe cladiritaxa pe stalp

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 02 Septembrie 2015


Votati articolul "Cele 6 modificari din Codul fiscal de care depinde economia Romaniei":
Rating:

Nota: 4.33 din 5 din 9 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Lipsa bunuri - imputata gestionarului ? sau utilizatorului ? sau ambilor ?

Intrebare: Buna ziua !

Va rog frumos sa ma ajutati cu cateva sfaturi
in legatura cu urmatoarea situatie:
- la inventariere s-a gasit o lipsa de bunuri
in gestiunea salariatului care are in gestiune
toate bunurile institutiei noastre
- vinovat de lipsa bunurilor este un alt salariat - utilizator.

Va rog frumos sa imi spuneti:
- in cazul aratat, directorul institutiei noastre
va imputa lipsa doar gestionarului ?
sau utilizatorului ?
sau ambilor ?
- in cazul aratat, gestionarul se poate indrepta impotriva utilizatorului,
odata ce utilizatorul este vinovat de lipsa bunurilor ?

Raspuns: Daca bunurile sunt date spre utilizare unui angajat raspunderea revine acestuia daca predarea s-a...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 02 Septembrie 2015 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 1 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii articol

Postat de: user
Buna ziua, Nu inteleg intentia de marire de aprox 10 ori a impozitului pe cladiri. Cum se va aplica aceasta in urmatoarea situatie ?? Casa in care locuiesc este cumparata pe persoana fizica. In aceasta casa are sediul social si un IMM. IMM-ul nu are contract de inchiriere si nu plateste nicio taxa persoanei fizice. Cum se va calcula, dupa noul cod, impozitul pe cladire ??
Data adaugarii: 03-Sep-2015

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2018 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X