email
E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum facem inregistrarea in scopuri de TVA a unui sediu permanent de catre un nerezident?

sediu permanentcod fiscalnerezidentanafdeclaratiiTVAimpozit

In studiul de caz de mai jos, societatea are ca obiect de activitate productia de energie electrica in parcuri fotovoltaice situate in mai multe locuri din tara.

Pentru servicii de natura tehnica (asistenta, reparatii, verificari periodice a instalatiilor) avem incheiat un contract cu o persona juridica rezidenta in Italia, pe o perioada de 3 ani. Derularea contractului presupune prezenta in Romania a unuia sau mai multor angajati ai nerezidentului, in perioade de 3 pana la 5 zile lunar.

Vom stabili daca exista obligativitatea inregistrarii de catre nerezident a unui sediu permanent in Romania pentru activitatea desfasurata in baza acestui contract.

In opinia noastra sunt aplicabile urmatoarele situatii:

a) societatea din Italia trebuie sa se inregistreze in scopuri de TVA in Romania chiar inainte de inceperea prestarii de servicii, deoarece acestea sunt servicii in legatura cu bunurile imobile conform art. 133 alin. (4) din Codul fiscal, iar locul prestarii de servicii este locul unde se afla imobilul respectiv in Romania.
 
Reamintim si faptul ca normele de aplicare pentru art. 152 din Codul fiscal nu permit acordarea plafonului de scutire de TVA in suma de 220.000 lei, pentru persoanele straine ce desfasoara activitati economice in Romania.
 
b) consideram ca societatea din Italia realizeaza un sediul permanent in Romania dupa trecerea unei perioade de 6 luni, in contextul art. 8 alin. (3) din Codul fiscal.
 
In consecinta pentru primele 6 luni, impozitarea venitului realizat de nerezident se efectueaza conform procedurii din Titlul al V lea - impozitul realizat de nerezidenti. Dupa inregistrarea fiscala in Romania, societatea din din Italia va avea calitate de platitor de impozit pe profit.
 
c) societatea din Romania are oligatia declararii la ANAF a contractului de prestari de servicii in termen de 30 de zile de la semnare,
conform art. 7^1 din Codul fiscal. Formularul declaratiei este adoptat prin OpANAF 1400/2012 cu modificari ulterioare. Scopul declararii este informarea autoritatii fiscale, cu posibilitatea crearii in Romania a unui sediu permanent de catre un nerezident.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

NOU: Sistemul de raportare fiscal-contabila SAF-T


Raportarea corecta in SAF-T este esentiala!

Depuneti D406 corect si la timp, cu avantaje clare:
 
1) Scapati de amenzi
2) Evitati sanctiunile de orice fel
3) Va recuperati rapid sumele din TVA
4) Nu intrati in categoria de risc fiscal ridicat, deci nu va veti confrunta cu inspectii ANAF amanuntite la sediul dvs.

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
sediu permanentcod fiscalnerezidentanafdeclaratiiTVAimpozit

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 14 Iulie 2014


Votati articolul "Cum facem inregistrarea in scopuri de TVA a unui sediu permanent de catre un nerezident?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Alte articole publicate in data de 14 Iulie 2014 ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Atentie, contabili!
Sistemele e-Factura si e-Transport vin cu noi OBLIGATII fiscale!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X