In situatia analizata mai jos, se emite un bon fiscal catre un client in data de 03.10.14, iar la 20.10.14 clientul solicita returnarea marfii. Bonul emis in data de 03.10.14 se anuleaza. Vom vedea ce inregistrari contabile face firma la data anularii bonului si ce documente se ataseaza la aceasta inregistrare contabila.
La art. 36 si 37 din Normele metodologice de aplicare a OUG 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, cu modificarile si completarile ulterioare, se prevad situatii de corectare sau anulare a inregistrarii precum si situatia de retur a marfurilor, astfel:
In cazul returului de marfa utilizatorul intocmeste un dosar care va cuprinde:
a) nota de receptie si constatare de diferente cod 14-3-1A, intocmita in baza bonului fiscal emis anterior pentru marfa respectiva;
b) dispozitia de plata-incasare catre casierie cod 14-4-4;

Portal Persoane Fizice - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025

Agenda Fiscala a Contabilului 2025
c) factura sau factura fiscala in rosu, dupa caz.
Inregistrarea contabila, pentru anularea tranzactiei:
5311 % storno
707 storno
4427 storno
Si
607 = 371 storno
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro