Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal
mail
Contabilitate Contabilul.ro | Contabilitate | Studii de caz

Factura refuzata in SPV: cele doua modalitati de corectare a facturilor

Data aparitiei: 26 Septembrie 2024
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Factura refuzata in SPV: cele doua modalitati de corectare a facturilor
stornare facturarefuz factura spvcorectare facturae-factura

Codul fiscal prevede doua modalitati de corectare a facturilor. In cazul in care factura nu a fost inca transmisa beneficiarului, aceasta se anuleaza si se emite o noua factura corecta.

Daca factura fiscala emisa eronat a fost transmisa beneficiarului, atunci:

- fie se emite o noua factura care trebuie sa cuprinda, pe de o parte, informatiile din factura initiala, numarul si data facturii corectate, valorile cu semnul minus sau, dupa caz, o mentiune din care sa rezulte ca valorile respective sunt negative, iar, pe de alta parte, informatiile si valorile corecte;

- fie se emite o noua factura fiscala continand informatiile si valorile corecte si concomitent se emite o factura cu valorile cu semnul minus sau, dupa caz, cu o mentiune din care sa rezulte ca valorile respective sunt negative, in care se inscriu numarul si data facturii corectate.

Factura refuzata in SPV - studiu de caz

Intrebare: "Societatea noastra a emis o factura catre un client in data de 30.08.2024. Factura a fost trimisa in E-factura.

In data de 05.09.2024 clientul a trimis mesaj de refuz al facturii pe motiv de nerespectare a conditiilor contractuale. Am obtinut dovada refuzului (mesajul trimis) in 17.09.2024, in Spv-ul nostru nu s-a vazut raspunsul clientului.

In baza mesajului de refuz societatea noastra poate storna factura din 30.08? Cu ce data?

Se fac clarificari la contract urmand si noua factura sa fie emisa in perioada urmatoare."

Raspuns: In situatia dvs. este mai mult decat o eroare, este o factura emisa care nu are la baza documente justificative, nu s-au livrat bunuri sau prestat servicii.

Transmiterea facturilor prin sistemul national RO e-Factura nu este suficienta pentru ca acestea sa constituie documente justificative daca nu reflecta realitatea tranzactiilor comerciale.

Primirea unei facturi poate fi refuzata de catre beneficiar in situatia in care serviciile facturate nu a fost prestate, ori atunci cand nu au fost respectate clauzele contractuale privind acceptarea situatiilor de lucrari.

Conform prevederilor art. 4 din OUG nr. 120/2021 privind administrarea, functionarea si implementarea sistemului national privind factura electronica RO e-Factura si factura electronica in Romania,

(7) Data comunicarii facturii electronice catre destinatar se considera data la care factura electronica este disponibila acestuia pentru descarcare din sistemul national privind factura electronica RO e-Factura. Destinatarul este notificat cu privire la facturile electronice primite in sistemul national privind factura electronica RO e-Factura conform procedurii prevazute la art. 3 alin. (4). Data comunicarii este accesibila in sistem si emitentului facturii electronice.

(8) Factura electronica comunicata destinatarului nu se poate returna in sistemul national privind factura electronica RO e-Factura.

(9) In situatia unei facturi electronice asupra careia destinatarul are obiectii, acesta instiinteaza emitentul facturii electronice, inclusiv in sistemul national privind factura electronica RO e-Factura, prin inscrierea unui mesaj in acest sens.

(10) Corectia facturii electronice comunicata destinatarului in sistemul RO e-Factura se efectueaza conform art. 330 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare. Factura electronica corectata se transmite in cadrul aceluiasi sistem national privind factura electronica RO e-Factura.

In cazul in care litigiul nu se solutioneaza pe cale amiabila, societatea ar trebui sa apeleze la asistenta juridica specializata pentru a gestiona corect conflictul comercial si pentru a se asigura ca respecta toate prevederile legale.Transmiterea facturilor prin sistemul national RO e-Factura in contextul noilor reglementari este o conditie necesara, dar nu si suficienta pentru ca acestea sa constituie documente justificative ce stau la baza efectuarii platilor sau a inregistrarilor in contabilitate.

Conform art. 6 alin. (2) din Legea contabilitatii nr. 82/1991, documentele justificative care stau la baza inregistrarilor in contabilitate angajeaza raspunderea persoanelor care le-au intocmit, vizat si aprobat, precum si a celor care le-au inregistrat in contabilitate, dupa caz.

Deoarece factura a fost refuzata pe 05.09.2024 si ati obtinut dovada refuzului pe 17.09.2024, data de referinta pentru storno ar trebui sa fie data la care ati avut cunostinta de refuzul efectiv, adica incepand cu data de 17.09.2024. Astfel, storno-ul se va face inregistrandu-se in contabilitate la data cand a fost confirmat refuzul (de preferat).

In fond, factura de storno este o factura normala, care se emite cu serie si numar la data curenta, respectand plaja de facturi alocate.


Foto: pexels.com






Articole Similare




Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"


X