email
E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Acord de finantare POSDRU. Cum intocmim monografia contabila?

acord finantaresubventiemonografieinregistrari contabilemicrointreprindere

In analiza urmatoare, subiectul il reprezinta o  firma platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor, neplatitoare TVA, care a incheiat un acord de finantare (POSDRU) in vederea demararii unei afaceri de prestari servicii (o brosura informativa).

Valoarea totala a planului = 90.000 lei
Valoarea totala eligibila = 85.000 lei
Valoarea de participare a beneficiarului firmei = 3000 lei

Explicatiile detaliate sunt oferite de specialistii site-ului Portal Contabilitate

Portal Contabilitate contine toate noutatile din Codul Fiscal
+ consultanta si raspunsuri detaliate de la experti

Testeaza si tu GRATUIT cel mai cunoscut site de contabilitate din Romania!

...CLICK AICI pentru a vedea tot ce ofera site-ul

Portal Contabilitate - consultanta personalizata la superlativ
125 de experti la dispozitia ta. 24 de ore din 24, 7 zile pe saptamana, 365 de zile pe an!

Organizatia se angajeaza sa ofere finantare nerambursabila in valoare totala de maxim 80.000 lei. In ipoteza ca societatea efectueaza pana la data expirarii contractului (31.12.2015) cheltuieli in valoare totala de 82.000 lei, din care 76.000 eligibile si 6.000 neeligibile, care este monografia contabila aferenta activitatii prezentate?

Sumele reprezentand finantare nerambursabila sunt impozabile (daca firma are obligatia calculului impozitului pe veniturile microintreprinderilor asupra acestora)?

 


Inregistrarea dreptului de a primi finantarea la nivelul sumei acceptate ca finantare

Subventiile aferente activelor reprezinta subventii pentru acordarea carora principala conditie este ca entitatea beneficiara sa cumpere, sa construiasca sau achizitioneze active imobilizate.

Subventiile pentru acoperirea altor cheltuieli reprezinta subventii aferente veniturilor.

Recunoasterea la venituri a subventiilor se realizeaza pe o baza  sistematica, pe parcursul perioadelor corespunzatoare cheltuielilor aferente pe care aceste subventii urmeaza sa le compenseze.


a) Inregistrarea subventiei de primit, la aprobarea finantarii, pentru suma care a fost aprobata, dreptul de a primi fondurile, in urma semnarii contractului

    445        =        475            
     Subventii                    Subventii pentru investitii

b) Daca subventia este acordata pentru acoperirea altor cheltuieli, nu pentru achizitia de imobilizari, aceasta se inregistreaza:
445        =        472            
      Subventii                    Venituri inregistrate in avans

    Sumele reprezentand cofinantarea proprie, pot fi utilizate direct la momentul efectuarii platilor catre furnizori, fara o evidentiere distincta in contabilitate..

    - Inregistrarea efectuarii cheltuielilor (eligibile si neeligibile)
              602/604/605/611            =            401                       
                                                               Furnizori                

401            =                 5121                
           Furnizori                     Conturi la banci in lei

- Achizitii materii prime si utilizarea acestora
   301            =                401           
                                                                                  Furnizori      
601            =                301           
Cheltuieli cu materiile prime                  Materii prime
401            =                 5121               
           Furnizori                     Conturi la banci in lei

            5. Servicii executate de terti
  628            =            401             
Cheltuieli cu alte servicii prestate de terti             Furnizori          

 Achizitie imobilizari
                       213/214        =            404            
                    Furnizori de imobilizari                      

 Amortizarea lunara
681        =            281            
Cheltuieli de exploatare privind           Amortizari privind imobilizarile corporale
 amortizarile, provizioanele si
 ajustarile pentru depreciere

- Reluarea la venituri a subventiei

Suma de reluat lunar aferenta imobilizarilor  se determina prin impartirea fondurilor primite aferente imobilizarilor la durata de viata a acestora.
Se inregistreaza concomitent cu amortizarea imobilizarii respective
475        =        7584                           
Subventii pentru investitii     Venituri din subventii pentru investitii
aferenta altor cheltuieli
Total cheltuieli inregistrate in cursul lunii in conturile de cheltuieli
Total cheltuieli estimate aferente proiectului (fara investitii)
Procent de executie a contractului
 Cheltuieli efective x 100 /cheltuieli estimate =
  Subventie de reluat la venituri suma inregistrata in contul 472 x procentul de executie

Subventie de reluat la venituri in cursul lunii   
472            =        741                          
Venituri inregistrate in avans      Venituri din subventii de exploatare

    Reluarea la venituri se face concomitent cu cheltuielile suporate si nu are legatura cu incasarea sumelor de la autoritatea finantatoare.

Potrivit art. 112^7 (1) baza impozabila a impozitului pe veniturile microintreprinderilor o constituie veniturile din orice sursa, din care se scad:
a) veniturile aferente costurilor stocurilor de produse;
b) veniturile aferente costurilor serviciilor in curs de executie;
c) veniturile din productia de imobilizari corporale si necorporale;
d) veniturile din subventii;
e) veniturile din provizioane si ajustari pentru depreciere sau pierdere de valoare;
f) veniturile rezultate din restituirea sau anularea unor dobanzi si/sau penalitati de intarziere, care au fost cheltuieli nedeductibile la calculul profitului impozabil;
g) veniturile realizate din despagubiri, de la societatile de asigurare/reasigurare, pentru pagubele produse bunurilor de natura stocurilor sau a activelor corporale proprii;
h) veniturile din diferente de curs valutar;
i) veniturile financiare inregistrate ca urmare a decontarii creantelor si datoriilor in lei in functie de un curs valutar diferit de cel la care au fost inregistrate initial;
j) valoarea reducerilor comerciale acordate ulterior facturarii.


Veniturile din reluarea pe venituri a fondurilor europene atat cele aferente imobilizarilor cat si cele aferente altor cheltuieli sunt venituri neimpozabile.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabi Popescu, auditor financiar

 


de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

Cunoasteti noutatile aduse de OG nr. 16/2022?


Atentie: Sunt peste 60 de schimbari radicale ale Codului fiscal!

Astfel, avem prevederi noi privind:

1. Impozitul pe venitul microintreprinderilor
2. Impozitul pe profit
3. Impozitul pe venit
4. Contributia de asigurari sociale (CAS)
5. Contributia de asigurari sociale de sanatate (CASS)
6. Impozitul pe veniturile obtinute de nerezidenti

...Vezi AICI lista completa <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
acord finantaresubventiemonografieinregistrari contabilemicrointreprindere

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 08 Octombrie 2015


Votati articolul "Acord de finantare POSDRU. Cum intocmim monografia contabila?":
Rating:

Nota: 4.5 din 5 din 4 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Atentie, contabili!
Sistemele e-Factura si e-Transport vin cu noi OBLIGATII fiscale!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X