email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum ne inregistram in scopuri de TVA? Informatii suplimentare

inregistrare scopuri tvaanafdocumentecerere inregistrare tvadeclaratie de mentiuni

Va reamintim ca in Monitorul Oficial al Romaniei nr.91/08.02.2016 a fost publicat OPANAF nr.521/2016 prin care se stabileste procedura de inregistrare in scopuri de TVA.

Aceasta procedura este aplicabila persoanelor impozabile nou infiintate ce doresc, prin optiune, sa fie platitoare de TVA si persoanelor impozabile infiintate in anii anteriori ce nu au atins plafonul cifrei de afaceri care sa le oblige sa fie inregistrate in scopuri de TVA dar opteaza sa fie platitoare de TVA;

Documentele ce trebuie depuse pentru inregistrarea in scopuri de TVA

- Cerere de inregistrare in scopuri de TVA insotita de documentele prevazute de legislatie pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice, respectiv, declaratia 088, pentru persoanele care sunt supuse inmatricularii la Registrul comertului si care solicita inregistrarea in scopuri de TVA conform art.316, alin.(1), lit.a) din noul Cod Fiscal.

- Declaratie de inregistrare avand completata rubrica "Date privind vectorul fiscal", sectiunea TVA, pentru persoanele impozabile ce nu sunt supuse inmatricularii la Registrul comertului, si care solicita inregistrarea in scopuri de TVA conform art.316, alin.(1), lit.a) din noul Cod Fiscal. Este cazul persoanelor fizice ce desfasoara profesii libere reglementate individual de legi speciale.

- Declaratie de mentiuni avand completata rubrica "Date privind vectorul fiscal", sectiunea TVA, pentru persoanele impozabile care solicita inregistrarea in scopuri de TVA conform art.316, alin.(1), lit.c) din Codul Fiscal, insotita de documentatia prevazuta de legislatia in vigoare pentru evaluarea intentiei si capacitatii de a desfasura activitate economica, dupa caz.

Dupa depunerea documentatiei, autoritatea fiscala analizeaza cererea si poate aproba sau respinge inregistrarea in scopuri de TVA. Daca este aprobata, autoritatea fiscala emite decizia de inregistrare in scopuri de TVA iar solicitantul este inregistrat in scopuri de TVA incepand cu data comunicarii deciziei de aprobare a inregistrarii in scopuri de TVA. in cazul respingerii cererii de inregistrare in scopuri de TVA autoritatea fiscala trebuie sa precizeze motivele de fapt si de drept pentru care a fost respinsa solicitarea contribuabilului. Contribuabilul care se considera nedreptatit prin respingerea cererii de inregistrare in scopuri de TVA are dreptul sa depuna contestatie in termen de 45 zile de la comunicarea deciziei de respingere a solicitarii.


Sursa: ANAF


de Ioana Andreea Pavel

NOUTATI Contabile 2024

Sinteza noutatilor Contabile din 2024:


• Aplicarea sistemului e-Factura
• Sistemul RO e-Transport
• Sistemul garantie-returnare (RetuRO)
• Raportarea SAF-T
• Managementul stocurilor – implicatii fiscale si raportarea in SAF-T
• Prelucrare stocuri in sistem lohn

Descopera TOATE noutatile contabile in Ghidul practic al contabilitatii in 2024. Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
inregistrare scopuri tvaanafdocumentecerere inregistrare tvadeclaratie de mentiuni


Data aparitiei: 24 Februarie 2016

Votati articolul "Cum ne inregistram in scopuri de TVA? Informatii suplimentare":
Rating:

Nota: 3.67 din 5 din 3 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X