Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Noutati in Codul Fiscal 2020 - 11 Monografii Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Noutati in Codul Fiscal 2020 - 11 Monografii Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

Microintreprindere si incasare sume in contul partenerului. Factura de decontare. Cum facem contabilizarea operatiunii?

factura decontaremicrointreprindereorganizare cursuricodul fiscalfactura

In cazul de mai jos, avem ca exemplu o societate platitoare de impozit pe microintreprindere care incheie un acord de colaborare cu un centru de examinare acreditat in vederea colaborarii pentru promovarea si organizarea de cursuri, seminare si examene in numele acestui centru. In acord se specifica faptul ca societatea incaseaza taxe de examen in numele si pentru centrul de examinare avand obligatia sa transfere sumele incasate in contul centrului de examinare.

Sumele incasate sunt de la participanti persoane fizice. Societatea nu percepe niciun fel de taxe suplimentare (comisioane) pentru aceste servicii. Vom stabili daca este obligatorie emiterea facturii, precum si in ce fel inregistram aceste taxe in evidenta contabila a unitatii.

Deoarece microintreprinderea incaseaza taxele in numele si pentru centrul de examinare, daca acesta emite la, randul sau, propriile facturi catre cursanti, atunci se poate recurge doar la intocmi unei facturi de decontare, pentru decontarea sumelor incasate de la terti (cursanti) cu centrul de examinare care emite facturile, dupa cum se expliciteaza la pct. 31 alin. 3 si alin. 7 lit. b din Normele metodologice date in aplicarea art. 286 din Codul fiscal.

In mod specific, se poate recurge si la emiterea facturii de catre microintreprindere in numele centrului de examinare, prin aplicarea procedurii de externalizare conform art. 319 alin. 19 din Codul fiscal. In acest sens, pct. 96 alin. 4 din Normele metodologice de aplicare prevede ca factura poate fi emisa de un tert (in acest caz, de microintreprindere) in urmatoarele conditii: centrul de examinare, in calitate de prestator sa notifice prin scrisoare recomandata organului fiscal competent faptul ca emiterea de facturi va fi realizata de un tert, cu cel putin o luna calendaristica inainte de a initia aceasta procedura, si sa anexeze la scrisoare numele, adresa si, dupa caz, codul de inregistrare in scopuri de TVA ale tertului, factura sa fie emisa de catre tert in numele si in contul furnizorului/prestatorului, cu toate elementele necesare si facturile sa fie puse la dispozitia organelor fiscale competente fara nicio intarziere, ori de cate ori se solicita acest lucru.

Cu alte cuvinte, daca centrul de examinare indeplineste procedura de externalizare, microintreprinderea va putea emite facturile catre cursanti in numele centrului si incasa sumele aferente acestor facturi, urmand sa le deconteze catre centru cu factura de decontare.

In privinta contabilizarii, se vor avea in vedere prevederile pct. 432 din Reglementarile contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate, aprobate prin OMFP 1802/2014 conform carora sumele colectate de o entitate in numele unor terte parti, inclusiv in cazul contractelor de agent, comision sau mandat comercial incheiate potrivit legii, nu reprezinta venit din activitatea curenta, chiar daca din punct de vedere al TVA persoanele care actioneaza in nume propriu sunt considerate cumparatori revanzatori. In aceasta situatie, veniturile din activitatea curenta sunt reprezentate de comisioanele cuvenite.

In cazul prezentat, sumele incasate vor fi contabilizate astfel:
4111 "Clienti" = 462 "Creditori diversi" - la emiterea facturilor
5311 "Casa in lei" = 4111 "Clienti" - la incasarea sumelor de la cursanti
462 "Creditori diversi" = 5121 "Conturi la banci in lei" - la plata sumelor catre centru.
 

Raspuns oferit pentru

www.portalcontabilitate.ro de Constanta Popa - Economist

 

de Contabilul.ro

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
factura decontaremicrointreprindereorganizare cursuricodul fiscalfactura

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 11 Aprilie 2016


Votati articolul "Microintreprindere si incasare sume in contul partenerului. Factura de decontare. Cum facem contabilizarea operatiunii?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Alte articole publicate in data de 11 Aprilie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 5 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

  • Propunere pentru reorganizarea Fiscului: se desfiinteaza 2000 de posturi de executie si vor fi infiintate doua directii

    • Reorganizarea ANAF este unul dintre proiectele asupra carora Finantele Publice s-au concentrat intens in ultima perioada. Pe site-ul MFP a fost publicat, in dezbatere publica, un document pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr.520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.   Tot in aceasta luna a fost publicata in Monitorul Oficial ...» citeste mai departe aici

  • Reminder ANAF: 2 martie este data limita pentru depunerea declaratiei de inactivitate

    • AJFP (Administratia Judeteana a Finantelor Publice Teleorman) informeaza contribuabilii ca pana la data de 2 martie 2020 trebuie depuse declaratiile de inactivitate pentru anul 2019.   Declaratia de inactivitate S1046 se depune de catre persoanele juridice care nu au desfasurat activitate de la constituire pana la finalul anului 2019.  In conformitate cu prevederile OMFP nr. 3781/ 23.12.2019, publicat in Monitorul Oficial nr. 5/7.01.2020, ...» citeste mai departe aici

  • Operatiuni triunghiulare in anul 2020. Modul de inregistrare si declarare

    • Analizam situatia unei societati care  are operatiuni triunghiulare, respectiv: marfa se achizitioneaza din Germania (inregistrata in scopuri de TVA) si este transportata in Ungaria (inregistratata in scopuri de TVA). Germania factureaza catre clientul din Romania (inregistrat in scopuri de TVA) care revinde catre firma din Ungaria. Transportul este comandat si achitat de catre firma din Romania.   Pana la finalul anului 2019, firma din Romania era ...» citeste mai departe aici

  • Ridicarea imediata a popririlor bancare, oprita la sugestia lui Teodorovici

    • Comisia de buget-finante din Senat a eliminat prevederile din OG 5/2020 (ce modifica Codul de Procedura Fiscala) propuse de Guvernul Orban. Mai exact, este vorba despre modificarile privind regimul popririlor si noile termene stabilite pentru restructurarea de catre companiilor a datoriilor la bugetul de stat.   Prevederea prin care ANAF avea obligatia de a ridica imediat, in cel mult o ora, popririle pe conturile bancare ale debitorilor a fost eliminata...» citeste mai departe aici

  • ANAF modifica formularul 120. Ce trebuie sa stie platitorii de accize

    • ANAF a elaborat un proiect de ordin pentru modificarea Ordinului presedintelui ANAF nr. 3386/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor 101 "Declaratie privind impozitul pe profit" si 120 "Decont privind accizele. Documentul se afla in dezbatere publica pe site-ul institutiei si propune modificarea formularului 120, aducand noutati pentru platitorii de accize.   Prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.114/2018 au fost m...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Noutati in Codul Fiscal 2020 - 11 Monografii Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Noutati in Codul Fiscal 2020 - 11 Monografii Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2020 - ATENTIE la monografiile contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Noutati in Codul Fiscal 2020 - 11 Monografii Contabile actualizate la zi"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X