Referitor la numeroasele articole aparute in presa despre Hotararea de Guvern nr 159/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, prin care au fost aduse o serie de clarificari in materia impozitelor si taxelor locale, se face precizarea ca Agentia Natonala de Administrare Fiscala nu are in atributii colectarea taxelor si impozitelor locale, aceasta revenind Directiilor de impozite si taxe locale din cadrul fiecarei primarii.
De asemenea, modificarile si completarile la Codul Fiscal si Codul de procedura fiscala sunt operate de catre Ministerul Finantelor Publice.
Agentia Nationala de Administrare Fiscala este organ al administratiei centrale care are in atributii, printre altele, colectarea sumelor datorate de catre contribuabili la bugetul de stat.
Ce modificari a adus HG 159/2016 in normele Codului fiscal?
Regasiti mai jos, pe titluri, modificarile aduse de Hotararea Guvernului nr. 159/2016 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1/2016 (M. Of. nr. 208 din 21 martie 2016).
Titlul III "Impozitul pe veniturile microintreprinderilor"
– in cazul in care, in cursul unui trimestru, numarul de salariati se modifica, cotele de impozitare se aplica in mod corespunzator, avand in vedere numarul de salariati existent la sfarsitul ultimei luni a trimestrului respectiv.
Titlul IV "Impozitul pe venit"
– au fost detaliate reglementarile cu privire la excluderea de la evaluare a avantajelor sub forma utilizarii in scop personal a vehiculelor pentru care cheltuielile sunt deductibile in cota de 50% conform prevederilor art. 25 alin. (3) lit. l) din Codul fiscal si pentru care sunt aplicabile prevederile art. 68 alin. (7) lit. k) din Codul fiscal, acestea fiind venituri neimpozabile la nivelul persoanei fizice beneficiare;
– profesorii si cercetatorii nerezidenti care desfasoara o activitate in Romania ce depaseste perioada de scutire stabilita prin conventiile de evitare a dublei impuneri incheiate de Romania cu diverse state se impun pentru veniturile realizate in intervalul de timp ce depaseste perioada de scutire, potrivit titlului IV sau art. 223 alin. (1) si (2) al titlului VI, dupa caz, din Codul fiscal.
SAF-T pentru Contribuabili Mici
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni
Titlul VII "Taxa pe valoarea adaugata"
– s-au adus clarificari cu privire la momentul la care intervine faptul generator de taxa in cazul unor servicii de inchiriere, leasing, concesionare, arendare de bunuri, acordare cu plata pe o anumita perioada a unor drepturi reale, precum dreptul de uzufruct si superficie, asupra unui bun imobil, in situatia in care nici contractul, nici factura nu prevad un termen-limita pentru efectuarea platii;
– in privinta cartelelor preplatite care pot fi utilizate pentru mai multe scopuri si pentru care nu se poate determina momentul utilizarii creditului si destinatia acestuia s-a precizat ca tratamentul este similar cu cel al cartelelor preplatite care pot fi utilizate numai pentru servicii de telecomunicatii;
– s-a mentionat ca o persoana care vinde un voucher cu scop multiplu, fara sa efectueze si livrarea de bunuri/prestarea de servicii in schimbul acestuia, se considera ca realizeaza tranzactii cu mijloace de plata;
Mai multe modificari AICI.