email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ANAF: Formularul 318 si 319. Rambursarea TVA si ajustarea pro-ratei

formularul 318declaratie de ajustarepro-rataOANAFF 2810/2016formularul 318

Potrivit art. 302 alin. (2) din Legea 227/2015 privind Codul fiscal coroborat cu pct. 73 din normele metodologice persoanele impozabile stabilite in Romania pot beneficia de rambursarea TVA aferenta importurilor si achiziiilor de bunuri/servicii efectuate in alt stat membru al Uniunii Europene, denumit stat membru de rambursare. Dreptul la rambursarea taxei aferente achizitiilor este determinat conform legislatiei din statul membru de rambursare.

In acest sens, prin OANAF 2810/2016, publicat in M.O. nr. 844/2016 s-a aprobat Procedura de primire a cererilor de rambursare a TVA aferenta importurilor si achizitiilor de bunuri/servicii, efectuate in alt stat membru al Uniunii Europene, precum si modelul si continutul urmatoarelor formulare:

 

* (318) "Cerere de rambursare a taxei pe valoarea adaugata pentru persoanele impozabile stabilite in Romania, depusa potrivit art. 302 alin. (2) din Codul fiscal"

* (319) "Declaratie de ajustare a pro-ratei, potrivit dispozitiilor art. 302 alin. (2) din Codul fiscal si ale pct. 73 alin. (8) din normele metodologice".

Pentru a obtine o rambursare a TVA in statul membru de rambursare, persoana impozabila stabilita in Romania (solicitant) adreseaza cererea de rambursare - formularul 319 pe cale electronica statului membru respectiv.

Termen: cel tarziu pana la data de 30 septembrie a anului calendaristic care urmeaza perioadei de rambursare.

Perioada de rambursare este:

*minimum 3 luni calendaristice si maximum un an calendaristic (cuantumul TVA pentru care se solicita o rambursare nu poate fi mai mic de 400 euro sau echivalentul acestei sume in moneda nationala a statului de rambursare)

sau

* o perioada mai mica de 3 luni, in cazul in care aceasta reprezinta perioada ramasa pana la sfarsitul anului calendaristic (cuantumul TVA pentru care se solicita o rambursare nu poate fi mai mic de 50 de euro sau echivalentul acestei sume in moneda nationala a statutului de rambursare).

Cererea de rambursare - formularul 318 trebuie sa cuprinda:

a) numele si adresa completa ale solicitantului;

b) o adresa de contact pe cale electronica;

c) descrierea activitatii economice a solicitantului pentru care sunt achizitionate bunurile si serviciile;

d) perioada de ramburdsare acoperta de cerere

e) o declaratie din partea solicitantului ca nu a livrat bunuri si nu a prestat servicii considerate ca fiind livrate/prestate pe teritoriul statului membru de rambursare pe parcursul perioadei de rambursare, cu exceptia serviciilor de transport si serviciilor auxiliare transportului, scutite in temeiul art. 144, 146, 148, 149, 151, 153, 159 sau 160 din Directiva 2006/112/CE si a livrarilor de bunuri si a prestarilor de servicii catre o persoana care are obligatia de a plati TVA in conformitate cu art. 194-197 si 199 din Directiva 2006/112/CE, astfel cum au fost transpuse in legislatia statutului membru de rambursare;

f) codul de inregistrare in scopuri de TVA al solicitantuli;

g) datele contului bancar, inclusiv codurile IBAN si BIC.

 

In cererea de rambursare se descrie natura bunurilor si a serviciilor achizitionate conform codurilor prevazute la pct. 72 alin. (2) din norme, astfel:

 

1. combustibil

2. inchiriere de mijloace de transport

3. cheltuielile legate de mijloace de transport (altele decat bunurile si serviciile prevazute la codurile 1 si 2)

4. taxe rutiere de acces si taxa de utilizare a drumurlor

5. cheltuieli de deplasare, de exemplu, cu taxiul sau cu mijloacele de transport public;

6. cazare

7. servicii de catering si restaurant

8. acces la targuri si expozitii

9. cheltuieli pentru produse de lux, activitati de divertisment si spectacole

10. altele. In cazul in care se utilizeaza codul 10, se specifica natura bunurilor livrate si a serviciilor prestate.

 

Cererea se inainteaza organului fiscal competent din Romania, prin intermediul portalului electronic pus la dispozitie de ANAF.

 

Organul fiscal competent din Romania verifica daca in perioada de rambursare:

* solicitantul a fost persoana inregistrata in scopuri de TVA conform art. 316 din Codul fiscal

* documentele inscrise in "Lista operatiunilor pentru care se solicita rambursarea TVA" sunt emise in perioada de validitate a codului de inregistrare in scopuri de TVA conform art. 316 din Codul fiscal.

In situatia in care aceste date sunt reale organul fiscal competent din Romania atribuie cererii un numar de referinta si va transmite electronic autoritatii competente din statul membru de rambursare cererea, impreuna cu toate documentele insotitoare.

In formularul 318 cerere de rambursare se completeaza cate un tabel pentru fiecare factura/document de import.

Formatul electronic al formularului 318 se obtine prin folosirea programului de asistenta elaborat de Agentia Nationala de Administrare Fiscala, care poate fi descarcat de pe pagina web a MFP - ANAF la adresa www.anaf.ro - Declaratii electronice.

Formularul 319 Declaratie de ajustare a pro-ratei se depune in cazul in care, ulterior depunerii unei cereri de rambursare - formular 318, pro-rata de deducere se modifica, pentru a rectifica suma solicitata sau deja rambursata.

La data intrarii in vigoare a OANAFF 2810/2016 se abroga OANAF 3/2010 pentru aprobarea Procedurii de primire a cererilor de rambursare a TVA aferenta importurilor si achizitiilor de bunuri/servicii, efectuate in alt stat membru al Uniunii Europene de catre persoanale impozabile in Romania.
 

Sursa: AJFP Arges


de Ioana Andreea Pavel

NOUTATI Contabile 2024

Legea nr. 296/2023: Atentie la modificarile fiscale pentru PFA!


PFA/Intreprindere Individuala/Intreprindere Familiala - Legislatia se modifica!

Atentie la NOUTATILE din Codul Fiscal!
Taxele pentru PFA sunt luate la tinta!

Fii mereu informat cu cele mai noi modificari din lege

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
formularul 318declaratie de ajustarepro-rataOANAFF 2810/2016formularul 318


Data aparitiei: 04 Noiembrie 2016

Votati articolul "ANAF: Formularul 318 si 319. Rambursarea TVA si ajustarea pro-ratei":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • ANAF: 15 aprilie, noul termen pentru iesirea din sistemul de impozitare al microintreprinderilor

    • Update 28 martie 2024:  ANAF a anuntat ca termenul limita pentru declararea iesirii din sistemul de impozitare al microintreprinderilor va fi extins pana la data de 15 aprilie 2024. Initial, firmele mici erau obligate sa depuna Declaratia 700 pana la data de 31 martie pentru a iesi din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor. Guvernul urmeaza sa adopte modificarea propusa in aceasta saptamana. In cele ce urmeaza, va prezentam anu...» citeste mai departe aici

  • Factura emisa anul trecut si primita in 2024. Putem deduce TVA?

    • In cele ce urmeaza veti afla daca putem deduce TVA din facturi primite si inregistrate in 2024, dar a caror data de emitere este in 2023. Deducere TVA pentru o factura emisa anul trecut Pentru deducerea TVA din facturile primite pentru bunuri sau servicii, persoana inregistrata ca platitor de tva trebuie sa indeplineasca doua conditii: - sa detina o factura emisa in conformitate cu prevederile art. 319, precum si dovada platii in cazul achizitiilo...» citeste mai departe aici

  • Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: atentie la suma maxima prevazuta de lege!

    • In prezentul studiu de caz, ne propunem sa analizam aspectele legale ale imprumutului acordat de societate catre asociatul unic. Veti afla in randurile de mai jos care este suma maxima ce poate fi imprumutata, modalitatea de plata si textul de lege aplicabil in contextul legislatiei in vigoare. Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: studiu de caz Intrebare: "O societate comerciala poate imprumuta asociatul unic? Care este...» citeste mai departe aici

  • CUM si UNDE ne putem plati obligatiile fiscale: Ghid ANAF privind modalitatile plata

    • Cu scopul de a informa contribuabilii, ANAF a publicat o brosura cu modalitatile de plata disponibile catre institutie. Aceasta initiativa are ca obiectiv principal simplificarea si eficientizarea procesului de plata a taxelor si impozitelor, oferind contribuabililor o intelegere clara a tuturor optiunilor disponibile. Impozite, taxe, contributii si alte sume datorate - CUM si UNDE putem plati Contribuabilii isi pot indeplini obl...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X