email
E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Rambursarea TVA pentru importuri si achizitii in alt stat membru UE

rambursareTVAstat membru UE

Rambursarea taxei pe valoarea adaugata pentru importuri si achizitii efectuate in alt stat membru al Uniunii Europene

drd. Narcisa Andrei - Coman

Conform prevederilor Ordinului presedintelui A.N.A.F. nr. 3/2010 pentru aprobarea Procedurii de primire a cererilor de rambursare a TVA achitate de catre persoanele impozabile stabilite in Romania pentru importuri si achizitii de bunuri/servicii efectuate in alt stat membru al Uniunii Europene, contribuabilii persoane impozabile stabilite in Romania pot beneficia de rambursarea taxei pe valoarea adaugata achitata pentru importuri si achizitii de bunuri/servicii, efectuate in alt stat membru, denumit stat membru de rambursare.

In continuare, prezentam cateva aspecte mai importante cu privire la rambursarea taxei pe valoarea adaugata pentru importuri si achizitii efectuate in alt stat membru al Uniunii Europene, cum ar fi:

Bunurile si serviciile care fac obiectul rambursarii TVA

Bunurile si serviciile achizitionate pentru care se poate solicita rambursarea TVA sunt:

· combustibil;

· inchiriere de mijloace de transport;

· cheltuieli legate de mijloace de transport (altele decat bunurile si serviciile prevazute la punctele 1 si 2);

· taxe rutiere de acces si taxa de utilizare a drumurilor;

· cheltuieli de deplasare, de exemplu, cu taxiul sau cu mijloacele de transport public;

· cazare;

· servicii de catering si restaurant;

· acces la targuri si expozitii;

· cheltuieli pentru produse de lux, activitati de divertisment si spectacole;

· altele, caz in care, se specifica natura bunurilor livrate si a serviciilor prestate.

Depunerea solicitarii

Rambursarea se efectueaza in baza unei Cereri de rambursare a TVA pentru persoanele impozabile, stabilite in Romania - formular 318 (prevazut de OPANAF 3/2010), care se depune in format electronic la organul fiscal competent din Romania (unitatea fiscala unde solicitantul este inregistrat ca platitor de impozite si taxe), pana la data de 30 septembrie a anului calendaristic care urmeaza perioadei de rambursare, prin intermediul portalului electronic pus la dispozitie de Agentia Nationala de Administrare Fiscala.

Informatiile din cererea de rambursare si eventualele informatii suplimentare trebuie furnizate de solicitant in limba stabilita de statul membru de rambursare.

Pentru completarea Cererii de rambursare a TVA pentru persoanele impozabile stabilite in Romania - formular 318, contribuabilii trebuie sa detina un certificat digital calificat obtinut in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica de la furnizorii acreditati si sa se inregistreze pe portalul ANAF.

Organul fiscal din Romania va transmite cererea tot electronic statului membru de rambursare, iar solicitantului ii va trimite de indata o confirmare electronica de primire a cererii. Cererea se considera ca a fost depusa in conditiile in care solicitantul a furnizat toate informatiile/documentele cerute.

ATENTIE!

Pentru a cunoaste situatia in care se afla cererea depusa, contribuabilii se pot loga pe website-ul ANAF, http://www.anaf.ro/ , unde se afla afisat un ecran denumit „Spatiul dvs. privat”. Se selecteaza DECLARATII DEPUSE - RAMBURSARE TVA, apoi denumirea contribuabilului pentru care s-a depus cererea (formular D318) si se vizualizeaza ISTORIC DECLARATII. Aici se vor gasi toate mesajele de validare, inclusiv cele din strainatate. Decizia de rambursare se va primi prin posta obisnuita.

Perioada de rambursare

Perioada de rambursare este de maximum un an calendaristic si de minimum 3 luni calendaristice. Cererile de rambursare pot viza insa o perioada mai mica de 3 luni, in cazul in care acestea reprezinta perioada ramasa pana la sfarsitul anului calendaristic.

In cazul in care cererea de rambursare vizeaza o perioada mai mica de un an calendaristic, dar mai mare de 3 luni, cuantumul TVA pentru care se solicita o rambursare nu poate fi mai mic de 400 euro sau echivalentul acestei sume in moneda nationala a statului de rambursare.

In cazul in care cererea de rambursare se refera la o perioada de rambursare de un an calendaristic sau la perioada ramasa dintr-un an calendaristic, cuantumul TVA nu poate fi mai mic de 50 de euro sau echivalentul acestei sume in moneda nationala a statului de rambursare.

ATENTIE!

Organul fiscal competent din Romania nu inainteaza cererea statului membru de rambursare in cazul in care, pe parcursul perioadei de rambursare, solicitantul se incadreaza in oricare dintre situatiile:

- nu este persoana impozabila in sensul TVA;

- efectueaza numai livrari de bunuri sau prestari de servicii care sunt scutite de TVA fara drept deducere;

- beneficiaza de scutirea pentru intreprinderi mici.

Corectarea cererii de rambursare si rectificarea sumei solicitate la rambursare sau a sumei deja rambursate, ca urmare a stabilirii pro-ratei definitive

In cazul in care, ulterior depunerii unei cereri de rambursare, pro-rata de deducere se modifica, ca urmare a calculului pro-ratei definitive conform art. 147 alin. (8) din Codul fiscal, pentru a rectifica suma solicitata sau deja rambursata se depune Declaratie de ajustare a pro-ratei, formular 319 ( OPANAF 3/2010). Aceasta declaratie se intocmeste de catre persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA in Romania

Rectificarea sumei se efectueaza pe parcursul anului calendaristic care urmeaza perioadei de rambursare in cauza, prin declaratie de ajustare a pro-ratei, in cazul in care solicitantul nu inainteaza nicio cerere de rambursare pe parcursul respectivului an calendaristic.

NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

Atentie: A aparut Ghidul Practic al Monografiilor Contabile!


Cele 70 de monografii grupate in aceste 16 domenii sunt complet noi!

• Prezentarea cadrului legal
• Noutatile legislative legate de subiectul dezbatut
• Tratamentul contabil exemplificat prin cazuri practice si exemple
• Inregistrarile contabile aferente fiecarui caz practic prezentat
• Tratamentul din punct de vedere fiscal, al TVA si al impozitului pe profit
• Atentionari, recomandari, sfaturi referitoare la subiect

Nu rata: Pretul lucrarii este REDUS CU 50%.

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
rambursareTVAstat membru UE

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 23 Aprilie 2010


Votati articolul "Rambursarea TVA pentru importuri si achizitii in alt stat membru UE":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • SAF-T 2022. Ghid de raportare corecta - scapa de amenzi si controale neprevazute!

    • SAF-T reprezinta cea mai importanta transformare prin care a trecut sistemul fiscal din Romania pana acum. Firma dvs. va fi ca o carte deschisa pentru ANAF! Nu va mai fi nevoie de inspectii fiscale la sediul dvs. si de controale inopinate. Inspectorii vor sta in birourile lor si, din cateva clicuri, vor verifica tot ce e de verificat: TVA, impozit pe profit, contributii salariale etc. Si, desigur, daca vor gasi nereguli, vor aplica sanctiuni &n...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul fiscal pentru sponsorizarea in natura. Ce prevede Codul fiscal

    • Suma TVA deductibila aferenta achizitiei de bunuri destinate efectuarii sponsorizarii in natura poate fi dedusa numai daca valoarea totala a bunurilor acordate drept sponsorizare in cadrul unui an calendaristic, exclusiv TVA, se incadreaza in limita de 3 la mie din cifra de afaceri calculata la valoarea totala a operatiunilor realizate din sfera de aplicare a TVA.  Astfel, incadrarea in plafon TVA se determina diferit fata de calcularea depasirii plafonului in ...» citeste mai departe aici

  • Societati de tip holding. Ce tip de impozit li se aplica din 2023?

    • Societatile holding sunt entitati comerciale-mama care detin actiunile de control sau interesele de membru in filialele sale. Incepand cu anul 2023, potrivit ultimelor modificari aduse Codului fiscal, vor aparea noutati la capitolul impozitare.  Specialistul nostru ne explica in randurile de mai jos si daca exista particularitati contabile-fiscale in domeniul societatilor de tip holding.  Societati de tip holding – impozit 2023: raspunsul ...» citeste mai departe aici

  • Ordinul 1711/2022 – au fost aprobate noile formulare pentru institutiile financiare raportoare

    • In Monitorul Oficial nr. 951 din 29 septembrie 2022 a aparut Ordinul 1711/2022 prin care au fost aprobate noile formulare pentru institutiile financiare raportoare:  F3000 DAC2/CRS si F3000 FATCA. Institutiile financiare raportoare depun formularele chiar daca acestea nu contin inregistrari, in cazul in care nu s-a identificat niciun cont raportabil in cursul anului de raportare.  Ordinul 1711/2022: continutul actului normativ ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Atentie, contabili!
Sistemele e-Factura si e-Transport vin cu noi OBLIGATII fiscale!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X