email
Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Rambursarea TVA pentru importuri si achizitii in alt stat membru UE

rambursareTVAstat membru UE

Rambursarea taxei pe valoarea adaugata pentru importuri si achizitii efectuate in alt stat membru al Uniunii Europene

drd. Narcisa Andrei - Coman

Conform prevederilor Ordinului presedintelui A.N.A.F. nr. 3/2010 pentru aprobarea Procedurii de primire a cererilor de rambursare a TVA achitate de catre persoanele impozabile stabilite in Romania pentru importuri si achizitii de bunuri/servicii efectuate in alt stat membru al Uniunii Europene, contribuabilii persoane impozabile stabilite in Romania pot beneficia de rambursarea taxei pe valoarea adaugata achitata pentru importuri si achizitii de bunuri/servicii, efectuate in alt stat membru, denumit stat membru de rambursare.

In continuare, prezentam cateva aspecte mai importante cu privire la rambursarea taxei pe valoarea adaugata pentru importuri si achizitii efectuate in alt stat membru al Uniunii Europene, cum ar fi:

Bunurile si serviciile care fac obiectul rambursarii TVA

Bunurile si serviciile achizitionate pentru care se poate solicita rambursarea TVA sunt:

· combustibil;

· inchiriere de mijloace de transport;

· cheltuieli legate de mijloace de transport (altele decat bunurile si serviciile prevazute la punctele 1 si 2);

· taxe rutiere de acces si taxa de utilizare a drumurilor;

· cheltuieli de deplasare, de exemplu, cu taxiul sau cu mijloacele de transport public;

· cazare;

· servicii de catering si restaurant;

· acces la targuri si expozitii;

· cheltuieli pentru produse de lux, activitati de divertisment si spectacole;

· altele, caz in care, se specifica natura bunurilor livrate si a serviciilor prestate.

Depunerea solicitarii

Rambursarea se efectueaza in baza unei Cereri de rambursare a TVA pentru persoanele impozabile, stabilite in Romania - formular 318 (prevazut de OPANAF 3/2010), care se depune in format electronic la organul fiscal competent din Romania (unitatea fiscala unde solicitantul este inregistrat ca platitor de impozite si taxe), pana la data de 30 septembrie a anului calendaristic care urmeaza perioadei de rambursare, prin intermediul portalului electronic pus la dispozitie de Agentia Nationala de Administrare Fiscala.

Informatiile din cererea de rambursare si eventualele informatii suplimentare trebuie furnizate de solicitant in limba stabilita de statul membru de rambursare.

Pentru completarea Cererii de rambursare a TVA pentru persoanele impozabile stabilite in Romania - formular 318, contribuabilii trebuie sa detina un certificat digital calificat obtinut in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica de la furnizorii acreditati si sa se inregistreze pe portalul ANAF.

Organul fiscal din Romania va transmite cererea tot electronic statului membru de rambursare, iar solicitantului ii va trimite de indata o confirmare electronica de primire a cererii. Cererea se considera ca a fost depusa in conditiile in care solicitantul a furnizat toate informatiile/documentele cerute.

ATENTIE!

Pentru a cunoaste situatia in care se afla cererea depusa, contribuabilii se pot loga pe website-ul ANAF, http://www.anaf.ro/ , unde se afla afisat un ecran denumit „Spatiul dvs. privat”. Se selecteaza DECLARATII DEPUSE - RAMBURSARE TVA, apoi denumirea contribuabilului pentru care s-a depus cererea (formular D318) si se vizualizeaza ISTORIC DECLARATII. Aici se vor gasi toate mesajele de validare, inclusiv cele din strainatate. Decizia de rambursare se va primi prin posta obisnuita.

Perioada de rambursare

Perioada de rambursare este de maximum un an calendaristic si de minimum 3 luni calendaristice. Cererile de rambursare pot viza insa o perioada mai mica de 3 luni, in cazul in care acestea reprezinta perioada ramasa pana la sfarsitul anului calendaristic.

In cazul in care cererea de rambursare vizeaza o perioada mai mica de un an calendaristic, dar mai mare de 3 luni, cuantumul TVA pentru care se solicita o rambursare nu poate fi mai mic de 400 euro sau echivalentul acestei sume in moneda nationala a statului de rambursare.

In cazul in care cererea de rambursare se refera la o perioada de rambursare de un an calendaristic sau la perioada ramasa dintr-un an calendaristic, cuantumul TVA nu poate fi mai mic de 50 de euro sau echivalentul acestei sume in moneda nationala a statului de rambursare.

ATENTIE!

Organul fiscal competent din Romania nu inainteaza cererea statului membru de rambursare in cazul in care, pe parcursul perioadei de rambursare, solicitantul se incadreaza in oricare dintre situatiile:

- nu este persoana impozabila in sensul TVA;

- efectueaza numai livrari de bunuri sau prestari de servicii care sunt scutite de TVA fara drept deducere;

- beneficiaza de scutirea pentru intreprinderi mici.

Corectarea cererii de rambursare si rectificarea sumei solicitate la rambursare sau a sumei deja rambursate, ca urmare a stabilirii pro-ratei definitive

In cazul in care, ulterior depunerii unei cereri de rambursare, pro-rata de deducere se modifica, ca urmare a calculului pro-ratei definitive conform art. 147 alin. (8) din Codul fiscal, pentru a rectifica suma solicitata sau deja rambursata se depune Declaratie de ajustare a pro-ratei, formular 319 ( OPANAF 3/2010). Aceasta declaratie se intocmeste de catre persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA in Romania

Rectificarea sumei se efectueaza pe parcursul anului calendaristic care urmeaza perioadei de rambursare in cauza, prin declaratie de ajustare a pro-ratei, in cazul in care solicitantul nu inainteaza nicio cerere de rambursare pe parcursul respectivului an calendaristic.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
rambursareTVAstat membru UE

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 23 Aprilie 2010


Votati articolul "Rambursarea TVA pentru importuri si achizitii in alt stat membru UE":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Monografie contabila salon de infrumusetare

Intrebare: Buna ziua,
Va rog sa ma ajutati cu urmatoarele nelamuriri : la un salon de infrumusetare, vopseaua, pudra, etc se inregistreaza pe contul 371, nu 302, tinand cont ca pe bonul fiscal exista vopsea x lei si manopera y lei, nu ? Si a doua intrebare este privind contractul de inchiriere incheiat intre societate si persoana fizica, unde este stipulat ca plata chiriei se face prin dispozitie de plata. As vrea sa stiu cum se vor intampla lucrurile, adica : societatea face o dispozitie de plata din caserie in momentul cand achita chiria, trece numele persoanei fizice catre care face plata, o pune sa semneze si atat ?

multumesc

Raspuns: Este in regula asa, dar va trebuie sa aveti inregistrata si vanzarea cu amanuntul de articole...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 23 Aprilie 2010 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!

Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user
Intrebare antispam: 9 - 5 =
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2021 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X