Recent, Accounting Today a atras atentia cu privire la unele schimbari in domeniul auditului si al reglementarilor aferente parteneriatelor in acest domeniu. Noi reguli vor intra in vigoare incepand cu 2018, astfel ca firmele sunt obligate sa ia decizii importante pentru a intelege noile reglementari si impactul acestora.
In Statele Unite urmeaza sa se aplice un model nou, iar sansele ca reglementari care sa urmeze acest model sa se aplice si la nivel european nu sunt neaparat mici. Asa cum am vazut, multe dintre aspectele care initial par sa aiba succes au un impact care se rasfrange si asupra unor reglementari europene. Trebuie sa fim, asadar, informati si cu privire la contextul international de unde putem extrage intotdeauna acele elemente care functioneaza sau care ar avea sanse de reusita si la noi.
Noul regim de audit este concentrat pe parteneriat si nu pe partener. Astfel, taxele snt colectate la nivel de acord, mai degraba decat la nivel de individ inscris intr-un parteneriat.
In cazul parteneriatelor care doresc sa nu ia parte la aceste schimbari, Fiscul va trebui sa demareze actiuni de deficienta care vor viza partenerii, avand ca obiectiv ajustarea aspectelor asociate cu parteneriatul, rezolvarea problemelor si distribuirea sau colectarea oricaror taxe care ar rezulta in urma acestor ajustari.
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024
Examen Consultant Fiscal 2024
Contabilitatea organizatiilor non-profit abonament 12 luni 3 luni GRATUITE
Noul regim de audit centralizat in jurul parteneriatului schimba semnificativ procedurile asociate acordurilor de parteneriat in cadrul firmelor de audit. Companiile si alte entitati din domeniul antreprenorial tratate ca parteneriate in ce priveste plata taxelor ar trebui sa analizeze inca din acest moment modul in care incepand cu 2018 se vor descurca in contextul noilor modificari.