Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Cum sa aplicati Legea 196/2018 privind asociatiile de proprietari

Ce conditii sunt obligatorii in 2017 pentru firma care va arhiva facturile doar electronic?

arhivare facturicodul fiscalstocare facturisemnatura electronica

Arhivarea facturilor doar electronic implica, printre altele, si conditii care tin de autenticitatea originii si integritatea continutului. Bineinteles, nu putem pune la indoiala eficienta digitalizarii unor arhive de acest fel sau de transformare a unui proces cu documente tiparite in omologul sau electronic. Timp, spatiu, resurse umane si bani: toate acestea sunt elemente economisite considerabil cand vorbim de arhivarea facturilor doar electronic.

Vom vedea astfel care sunt, in 2017, conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca o societate pentru a arhiva facturile doar electronic, ce pasi urmeaza, daca e obligatorie semnatura electronica, precum si ce inseamna autenticitatea originii si a continutului.

La art. 319 alin. 35 din Codul fiscal se prevede ca facturile pot fi stocate (adica arhivate) pe suport hartie sau in format electronic, indiferent de forma originala in care au fost trimise ori puse la dispozitie. Daca se opteaza pentru stocarea electronica a facturilor, inclusiv a celor care au fost convertite din format hartie in format electronic persoana impozabila nu este obligata sa aplice prevederile Legii 135/2007 privind arhivarea documentelor in forma electronica, republicata (inclusiv cele care conditioneaza primirea documentelor in arhiva electronica de semnarea lor cu semnatura electronica extinsa). Conform art. 319 alin. 20 din Codul fiscal stocarea prin mijloace electronice a facturilor reprezinta stocarea datelor prin echipamente electronice de procesare, inclusiv compresia digitala, si de stocare si utilizand mijloace prin cablu, unde radio, sisteme optice sau alte mijloace electromagnetice.
 
In acest sens, la pct. 99 alin. 2 din Normele metodologice de aplicare se precizeaza ca persoanele impozabile pot stoca facturile emise/primite pe suport hartie sau in format electronic, indiferent de forma originala in care au fost trimise ori puse la dispozitie, cu conditia sa asigure autenticitatea originii, integritatea continutului si lizibilitatea acestora, de la momentul emiterii/primirii pana la sfarsitul perioadei de stocare. Facturile emise/primite pe suport hartie pot fi convertite in forma electronica in vederea stocarii.

Facturile emise/primite in forma electronica pot fi convertite pe suport hartie in vederea stocarii. Indiferent de forma in care este emisa/primita factura, si factura stocata in forma pentru care a optat persoana impozabila se considera exemplar original. Persoanele impozabile care opteaza pentru stocarea electronica a facturilor au obligatia sa stocheze prin mijloace electronice si datele ce garanteaza autenticitatea originii si integritatea continutului facturilor.
 
Formatul electronic al facturilor este dat de fisiere de tip xml sau pdf etc., iar daca facturile sunt emise si primit in format electromic, ele sunt considerate facturi electronice, dupa cum se specifica la pct. 98 alin. 1 din Normele metodologice.
 
Prin umare, societatea poate arhiva electronic facturile, fara sa fie nevoie de semnatura electronica extinsa, inclusiv a celor primite/emise in format hartie, care pot fi convertite si ele in format electronic (ca fisiere tip pdf sau xml).
 
Referitor la cele trei conditii pe care trebuie sa le indeplineasca facturile pe perioada arhivarii, legea se refera la autenticitatea originii, integritatea (nu autenticitatea) continutului si lizibilitatea unei facturi, indiferent ca este pe suport hartie sau in format electronic, care trebuie garantate de la momentul emiterii pana la sfarsitul perioadei de stocare a facturii. La art. 319 alin. 25 din Codul fiscal se prevede ca "autenticitatea originii" inseamna asigurarea identitatii furnizorului sau a emitentului facturii, iar "integritatea continutului" inseamna ca nu a fost modificat continutul impus in conformitate cu legea fiscala.

Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018
Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018
Fiscalitatea Salariilor in Constructii
Fiscalitatea Salariilor in Constructii
Impozitarea dividendelor in 2019
Impozitarea dividendelor in 2019


 
Autenticitatea originii si integritatea continutului facturii se asigura prin:
 
- controale de gestiune care stabilesc o pista fiabila de audit intre o factura si o livrare de bunuri sau prestare de servicii, prin care se garanteaza in mod rezonabil identitatea furnizorului/prestatorului facturii, integritatea continutului facturii si lizibilitatea facturii din momentul emiterii/primirii pana la sfarsitul perioadei de stocare (art. 319 alin. 25 din Codul fiscal si pct. 98 alin. 7-8 din normele metodologice de aplicare);
 
- o semnatura electronica avansata, bazata pe un certificat calificat si creata de un dispozitiv securizat de creare a semnaturii (art. 319 alin. 26 lit. a din Codul fiscal);
 
- un schimb electronic de date EDI, in cazul in care acordul privind schimbul prevede utilizarea unor proceduri prin care se garanteaza autenticitatea originii si integritatea datelor (art. 319 alin. 26 lit. b din Codul fiscal).
 
Ultimele doua reprezinta tehnologii date cu titlu de exemplu, fara a constitui cerinte obligatorii, dupa cum reiese din prevederile pct. 98 alin. 9 din normele metologice.


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Constanta Popa - Economist

 

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
arhivare facturicodul fiscalstocare facturisemnatura electronica

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 28 Martie 2017


Votati articolul "Ce conditii sunt obligatorii in 2017 pentru firma care va arhiva facturile doar electronic?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Diferenta dintre amortizarea contabila si amortizarea fiscala

Intrebare: In declaratia 101 ptr 2014,in cheltuieli nedeductibile intra- cheltuieli cu amortizarea contabila; care este diferenta dintre amortizarea contabila si cea fiscala si ce cheltuieli intra i amortizarea contabila?

Raspuns: Nu. Valoarea de 2500 lei este limita stabilita prin HGR pentru incadrarea unui bun in categoria...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 28 Martie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 4 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii articol

Postat de: user
Cum se procedeaza pentru distrugerea facturilor pe hartie dupa ce au fost digitalizate, tinand cont si de prevederile Legii Arhivelor Nationale?
Data adaugarii: 06-Apr-2017

Subiectele saptamanii

  • Proiect ANAF: ce aduce NOU formularul 204 pentru 2019

    • In data de 18 ianuarie 2019, ANAF a publicat un nou proiect de ordin referitor la formularul 204 "Declaratie anuala de venit pentru asocieri fara personalitate juridica si entitati supuse regimului transparentei fiscale".   De ce a fost necesara modificarea formularului 204? Ca urmare a modificarii si completarii titlului IV din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, precum si a normelor metodologice date in aplicarea acest...» citeste mai departe aici

  • Aprobarea Procedurii de actualizare a vectorului fiscal. ANAF anunta modificari!

    • Modificarile realizate de ANAF in ultima perioada inca nu s-au incheiat, ci continua cu una importanta in ceea ce priveste procedura de actualizare a vectorului fiscal. In data de 18 ianuarie 2019, Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat un nou proiect de ordin al presedintelui pentru persoanele impozabile inregistrate in scopuri de taxa pe valoarea adaugata care utilizeaza trimestrul calendaristic ca perioada fiscala si care efectueaza o achizitie...» citeste mai departe aici

  • OPANAF: aprobarea unor formulare de inregistrare/ anulare a inregistrarii in scopuri de TVA

    • A fost actualizat proiectul de Ordin al presedintelui ANAF pentru modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.631/2016 pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare de inregistrare/ anulare a inregistrarii in scopuri de taxa pe valoarea adaugata.    Prin prevederile art.317 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, sunt stabilite reguli spe...» citeste mai departe aici

  • OUG 114/2018 in constructii. Ce taxe si impozite datoreaza un angajator si un angajat?

    • Ordonanta de Urgenta nr. 114/2018 a adus o serie de modificari legislative si in domeniul constructiilor. Cea mai importanta dintre acestea este ca salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata se stabileste in bani, fara a include sporuri si alte adaosuri, la suma de 3.000 lei lunar in domeniul constructiilor, pentru un program normal de...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2019 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile  
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X