email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Un nou formular fiscal introdus de ANAF - Formularul 110

formularul 110perioada fiscalaformularul 112creanta fiscala

Conform Codului de procedura fiscala, in situatia in care platitorul a retinut la sursa un impozit pe venit in cuantum mai mare decat cel legal datorat, restituirea acestuia se efectueaza de catre platitor, la cererea contribuabilului depusa in termenul de prescriptie a dreptului de a cere restituirea.

Pentru impozitul pe venit retinut la sursa care se regularizeaza platitorul nu depune declaratie rectificativa. Sumele restituite de catre platitor se regularizeaza de catre acesta cu obligatiile fiscale de acelasi tip datorate in perioada fiscala in care s-a efectuat restituirea prin depunerea unei declaratii de regularizare/cerere de restituire. Declaratia de regularizare/cererea de restituire poate fi depusa si ulterior, in cadrul termenului de prescriptie a dreptului de a cere restituirea. 

Prin OPANAF 2779 publicat in Monitorul Oficial nr. 793 din 06 octombrie 2016 a fost aprobat modelul si continutul formularului 110 -  "Declaratie de regularizare/cerere de restituire privind impozitul pe venit retinut la sursa". Noul formular se va depune de catre platitorii de venit care au retinut la sursa un impozit pe venit in cuantum mai mare decat cel legal datorat si efectueaza regularizarea sumelor restituite beneficiarilor de venit cu obligatii fiscale de acelasi tip datorate in perioada fiscala in care s-a efectuat restituirea.

Formularul se depune la organul fiscal competent pentru administrarea creantelor fiscale datorate de catre platitor, pentru perioada fiscala in care s-a efectuat restituirea sumelor, in cadrul termenului de prescriptie a dreptului de a cere restituirea sumelor. Conform art.  219 din Codul de procedura fiscala, dreptul contribuabilului/platitorului de a cere restituirea creantelor fiscale se prescrie in termen de 5 ani de la data de 1 ianuarie a anului urmator celui in care a luat nastere dreptul la restituire. 
In cazul beneficiarilor de venit, persoane nerezidente, care depun certificatul de rezidenta fiscala ulterior retinerii la sursa a impozitului de catre platitorul de venit, declaratia de regularizare/cererea de restituire privind impozitul pe venit retinut la sursa se depune in cadrul termenului de prescriptie, inclusiv in cazul in care s-a ridicat rezerva verificarii ulterioare, ca urmare a efectuarii unei inspectii fiscale.

Conform instructiunilor de completare, formularul se va depune fie direct la organul fiscal competent, in format PDF cu fisier XML atasat, pe suport CD, insotit de formatul in hartie, semnat conform legii, fie se transmite prin mijloace electronice de transmitere la distanta.

In formular, pentru fiecare tip de creanta fiscala (impozit pe venit retinut la sursa si declarat prin formularul 100 sau 112) se completeaza:

Suma datorata in perioada fiscala in care s-a efectuat restituirea. Suma se preia, dupa caz, de la rd. 1 „Suma datorata” din Formularul 100 respectiv de la rd. 1 "Suma datorata" din formularul 112, daca in perioada de raportare exista obligatia declararii creantei supuse regularizarii.



Suma restituita beneficiarilor de venit in perioada de raportare, rezultand diferenta de plata la bugetul statului sau diferenta solicitata la restituire.

Contribuabilii au posibilitatea de a corecta declaratia depusa prin depunerea unei declaratii rectificative. 

In cazul restituirii sumelor catre beneficiarii de venit platitorul are obligatia de a corecta, daca este cazul, declaratiile informative corespunzatoare regularizarii efectuate. 


de Irina Dumitrescu

NOUTATI Contabile 2024

Cum sa „citesti” si sa interpretezi perfect o balanta contabila?


Ghidul practic Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz vine in ajutorul dvs. pentru a va scapa de:

• erori de inregistrare aducatoare de amenzi usturatoare din partea inspectorilor veniti in control
• lipsa de cunostinte temeinice din domenii conexe
• lipsa de experienta in lucrul cu conturile, mai ales cand acestea sunt noi, renumerotate ori abrogate!
• incapacitatea de a lua masuri profitabile prin ajustarea balantei pentru profit maxim
• riscul incalcarii legislatiei in vigoare.

Simplifica-ti si securizeaza-ti munca!

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
formularul 110perioada fiscalaformularul 112creanta fiscala


Data aparitiei: 10 Octombrie 2017

Votati articolul "Un nou formular fiscal introdus de ANAF - Formularul 110":
Rating:

Nota: 2.5 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X