Firmele care au optat pentru Split TVA si care aplica deja sistemul se confrunta cu primele probleme aparute dupa implementarea platii defalcate. Unele dintre concluzii se refera la faptul ca e nevoie de resurse suplimentare semnificative pentru a face ca sistemul sa functioneze si ca in continuare exista lacune si neclaritati care impiedica desfasurarea corecta si in bune conditii a Split TVA.
"Conducerea companiei unde lucrez a decis sa aplice split TVA de la 1 octombrie, datorita facilitatilor. Nu am avut niciun cuvânt de spus, a trebuit sa ma conformez. Este haos! Trei oameni blocati sa tina evidenta stricta a platilor si incasarilor. Cu trezoreria nu se putea lucra, aveam cu ei in octombrie zece telefoane pe zi in care le explicam eu ce si cum se face", a spus un contabil, citat de Tax Advisors, arata Mediafax.
De asemenea, acesta a precizat ca a fost obligat, date fiind conditiile, sa deschida un cont la o banca pentru ca operatiunile sa fie mai facile si pentru ca nu se poate lucra online cu Trezoreria.
Cititi si: SPLIT TVA. Cine va aplica de la 1 ianuarie 2018?
"Au mai deschis in Trezorerie inca un cont intermediar, prin care trebuie sa plimb sumele. Fac situatii extracontabile pentru a-mi verifica continuu sumele TVA. La platile partiale groaznic, la avansuri de asemenea. Dau telefoane inutile clientilor ce nu aplica split pentru a le explica cum sa-mi faca platile. Este o pierdere de timp inutila, fara niciun efect benefic", a declarat unul din contabilii dintr-o firma care a aplicat TVA split de la 1 octombrie, arata sursa de mai sus.
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Balanta de verificare de la A la Z Analize corelatii studii de caz
Examen Consultant Fiscal 2024