email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Valorificare mijloc fix neutilizat. Ce tratament contabil si fiscal aplicam?

Valorificare mijloc fix neutilizat. Ce tratament contabil si fiscal aplicam?
mijloace fixeinregistrari contabiledeseuriechipament tehnologic

In analiza de mai jos, avem ca subiect al analizei o societate care a achizitionat un echipament tehnologic in urma cu doi ani. Acesta nu a fost pus in functiune si nici nu a fost amortizat. Se stabileste ca echipamentul nu este util, este invechit si nu ar fi rentabil si se ia decizia sa fie taiat si transferat la fier vechi. Vom vedea cum se fac inregistrarile pentru scoatere din gestiune si facturare catre firma de fier vechi. Taxa de mediu o retine beneficiarul. Valoarea la care va fi vandut este mai mica decat pretul de achizitie. Stabilim cum se va inregistra diferenta.

Iata raspunsul specialistului:

Potrivit art 28 alin 17 din Legea 227/2015 privind Codul fiscal:

" Pentru mijloacele fixe amortizabile, deducerile de amortizare se determina fara a lua in calcul amortizarea contabila. Castigurile sau pierderile rezultate din vanzarea ori din scoaterea din functiune a acestor mijloace fixe se calculeaza pe baza valorii fiscale a acestora, diminuata cu amortizarea fiscala, cu exceptia celor prevazute la alin. (14)".


"In aplicarea prevederilor art. 28 alin. (17) din Codul fiscal, cheltuielile inregistrate ca urmare a casarii unui mijloc fix cu valoarea fiscala incomplet amortizata sunt cheltuieli efectuate in scopul desfasurarii activitatii economice.

Prin casarea unui mijloc fix se intelege operatia de scoatere din functiune a activului respectiv, urmata de dezmembrarea acestuia si valorificarea partilor componente rezultate, prin vanzare sau prin folosirea in activitatea curenta a contribuabilului "(pct 29 din norme).

Asadar, cheltuielile cu casarea mijloacelor fixe incomplet amortizate sunt deductibile la calculul rezultatului fiscal.
 
    Referitor la TVA, conform pct. 79 alin. (17) din Normele metodologice date in aplicarea art. 305 din Codul fiscal, casarea activelor corporale fixe care sunt bunuri de capital nu implica efectuarea de ajustari ale taxei deduse initial.

" Ajustarea prevazuta la art. 305 alin. (4) din Codul fiscal nu se efectueaza in situatia in care sunt aplicabile prevederile art. 270 alin. (4) lit. a) si b) din Codul fiscal referitoare la livrarea catre sine, precum si in situatia in care nu are loc o livrare de bunuri in conformitate cu prevederile art. 270 alin. (8) din Codul fiscal, situatii in care persoana impozabila are dreptul sa deduca taxa conform art. 297 alin. (4) lit. a) si alin. (5) din Codul fiscal. Casarea activelor corporale fixe care sunt bunuri de capital in conformitate cu prevederile art. 305 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal nu implica efectuarea de ajustari ale taxei deduse. Prin casare, in sensul TVA, se intelege operatia de scoatere din functiune a activului respectiv, urmata de dezmembrarea acestuia, indiferent daca partile componente rezultate sunt sau nu sunt valorificate (pct 79 alin 17 din normele metodologice date in aplicarea art 305).


 
Monografie contabila:
1. casare instalatie (Proces verbal de scoatere din functiune)
6583"Cheltuieli privind operatii de capital" = 2131"Echipamente tehnologice"   valoare contabila

2. Inregistrare deseuri rezultate
346"Produse reziduale"    =      711  "Venituri din variatia stocurilor"   valoarea justa     
Inregistrarea in contabilitate se face la valoarea justa stabilita de o comisie tehnica din cadrul unitatii

3. Vanzare la un centru de colectare
461 "Debitori"   =    703"Venituri din vanzarea de produse reziduale"    pretul oferit
   
Vanzarea echipamentului ca deseu se va face prin intocmirea facturii care nu va contine TVA (se aplica masurile de simplificare de la art 331 alin 2 lit a din Legea 227/2015 privind Codul fiscal), cu conditia ca atat vanzatorul cat si cumparatorul sa fie persoane inregistrate in scopuri de TVA.
 
In factura se va evidentia distinct contributia la fondul de mediu de 3% pe care trebuie sa o retina unitatea de colectare si sa o plateasca la Fondul de mediu. 
 
4. Scoaterea din evidenta a deseului vandut la centrul de colectare
     711  "Venituri din variatia stocurilor"   =346"Produse reziduale"    valoarea justa
 
5. Incasarea facturii;
5311/5121 Casa/Conturi la banci in lei"    =              461" Debitori"  
  suma facturata mai putin taxa de 3% (contributia la fd. de mediu)
                                       si 
635"Cheltuieli cu alte impozite, taxe si varsaminte asimilate"   = 461 "Debitori"    contributia de 3% la Fondul de mediu achitata de unitatea specializata, dar retinuta din factura  


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Ionut Jinga - consultant fiscal


de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatia Contabila

CECCAR 2024 - Subiecte rezolvate pentru Accesul la Stagiu!


Cele 100 de teste-grila sunt exact 
in genul celor care se dau la examen!
 
Sunt teste foarte variate, in perfecta concordanta cu metodologia de examinare, insotite de temeiuri legale si explicatii profesioniste. Ele acopera toate domeniile din programa de examen:
  • contabilitate;
  • fiscalitate; 
  • drept; 
  • evaluarea economica si financiara a intreprinderilor; 
  • audit; 
  • expertiza contabila; 
  • doctrina; 
  • deontologia profesiei contabile.
...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
mijloace fixeinregistrari contabiledeseuriechipament tehnologic


Data aparitiei: 08 Decembrie 2017

Votati articolul "Valorificare mijloc fix neutilizat. Ce tratament contabil si fiscal aplicam?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • ANAF: 15 aprilie, noul termen pentru iesirea din sistemul de impozitare al microintreprinderilor

    • Update 28 martie 2024:  ANAF a anuntat ca termenul limita pentru declararea iesirii din sistemul de impozitare al microintreprinderilor va fi extins pana la data de 15 aprilie 2024. Initial, firmele mici erau obligate sa depuna Declaratia 700 pana la data de 31 martie pentru a iesi din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor. Guvernul urmeaza sa adopte modificarea propusa in aceasta saptamana. In cele ce urmeaza, va prezentam anu...» citeste mai departe aici

  • Factura emisa anul trecut si primita in 2024. Putem deduce TVA?

    • In cele ce urmeaza veti afla daca putem deduce TVA din facturi primite si inregistrate in 2024, dar a caror data de emitere este in 2023. Deducere TVA pentru o factura emisa anul trecut Pentru deducerea TVA din facturile primite pentru bunuri sau servicii, persoana inregistrata ca platitor de tva trebuie sa indeplineasca doua conditii: - sa detina o factura emisa in conformitate cu prevederile art. 319, precum si dovada platii in cazul achizitiilo...» citeste mai departe aici

  • Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: atentie la suma maxima prevazuta de lege!

    • In prezentul studiu de caz, ne propunem sa analizam aspectele legale ale imprumutului acordat de societate catre asociatul unic. Veti afla in randurile de mai jos care este suma maxima ce poate fi imprumutata, modalitatea de plata si textul de lege aplicabil in contextul legislatiei in vigoare. Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: studiu de caz Intrebare: "O societate comerciala poate imprumuta asociatul unic? Care este...» citeste mai departe aici

  • CUM si UNDE ne putem plati obligatiile fiscale: Ghid ANAF privind modalitatile plata

    • Cu scopul de a informa contribuabilii, ANAF a publicat o brosura cu modalitatile de plata disponibile catre institutie. Aceasta initiativa are ca obiectiv principal simplificarea si eficientizarea procesului de plata a taxelor si impozitelor, oferind contribuabililor o intelegere clara a tuturor optiunilor disponibile. Impozite, taxe, contributii si alte sume datorate - CUM si UNDE putem plati Contribuabilii isi pot indeplini obl...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X