UPDATE. Declaratia 112 a fost modificata. Prin OMFP nr. 1931/2018 publicat in Monitorul Oficial nr. 402 din data de 10 mai 2018 a fost aprobat modelul, continutul, modalitatea de depunere si de gestionare a "Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate", adica formularul 112.
Potrivit fiscalitatea.ro, nomenclatorul "Tip asigurat pentru alte entitati asimilate angajatorului" a fost completat cu urmatoarele date:
- persoane beneficiare de ajutor social;
- persoanele fizice care realizeaza venituri din drepturi de proprietate intelectuala, potrivit legii, pentru care platitorul de venit are obligatia retinerii la sursa, platii si declararii contributiilor sociale;
- persoanele fizice care realizeaza venituri din activitati independente, in baza contractelor de activitate sportiva, pentru care platitorul de venit are obligatia retinerii la sursa, platii si declararii contributiilor sociale;
- persoanele fizice care realizeaza venituri din arendarea bunurilor agricole, pentru care platitorul de venit are obligatia retinerii la sursa, platii si declararii contributiei de asigurari sociale de sanatate;
- persoane fizice care realizeaza venituri din asocierea cu o persoana juridica, contribuabil potrivit prevederilor titlului II din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare;
- persoane fizice dintr-o asociere cu o persoana juridica, contribuabil, potrivit titlului III din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare;
- persoane care realizeaza venituri obtinute din asocierea cu o persoana juridica, contribuabil, potrivit Legii nr. 170/2016 privind impozitul specific unor activitati.
Consultati in intregime proiectul de ordin aici. >>
*********
MFP pune in dezbatere publica proiectul de ordin care stabileste modelul, continutul, si modalitatea de depunere si de gestionare a Declaratiei 112.
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile
Impreuna cu Ministerul Muncii si Justitiei Sociale si Ministerul Sanatatii, Ministerul Finantelor Publice a initiat un proiect de ordin comun care stabileste modelul, continutul, si modalitatea de depunere si de gestionare a Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate (D112), ca urmare a modificarilor legislative in domeniul contributiilor sociale datorate de persoanele fizice si juridice.
Declaratia 112 cuprinde atat informatii privind obligatiile fiscale ale contribuabililor, cat si informatii necesare stabilirii prestatiilor sociale potrivit legislatiei specifice, acordate de Casa Nationala de Pensii Publice, de Casa Nationala de Asigurari de Sanatate si de Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca.
Proiectul de ordin stabileste:
◦ retinerea la sursa a impozitului pe venit si a contributiilor sociale obligatorii, dupa caz, pentru platitorii de venituri:
▪ din drepturi de proprietate intelectuala,
▪ realizate in baza contractelor de activitate sportiva,
▪ realizate in baza contractelor de arenda;
▪ din asocieri cu persoane juridice contribuabili potrivit titlurilor II si III sau Legii nr. 170/2016;
◦ prevederi speciale referitoare la modul de calcul, declarare si plata a contributiilor sociale de sanatate pentru persoanele fizice care realizeaza venituri scutite de la plata impozitului pe venit, prevazute la art. 60 din Codul fiscal.
◦ prevederi speciale privind optiunea distribuirii si platii lunare a sumelor privind acordarea de burse private, precum si pentru sustinerea unei entitati nonprofit/unitati de cult reprezentand 2% sau 3,5% din impozit, de catre platitorul de venit;
◦ actualizarea corespunzatoare a anexelor la ordin potrivit modificarilor aduse legislatiei specifice.
Proiectul de ordin comun poate fi consultat aici. >>
Referatul de aprobare poate fi consultat aici. >>