Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Fisiere pentru case de marcat. Cum se va face transmitere electronica la ANAF?

Fisiere pentru case de marcat. Cum se va face transmitere electronica la ANAF?
monitorul oficialcase de marcatanaf

Va reamintim ca, in data de 31 mai 2018, a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 454 OUG nr. 44/2018 Ordonanta de urgenta privind unele masuri referitoare la aplicarea unor dispozitii si prelungirea unui termen prevazute de OUG 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, precum si pentru completarea OUG 64/2007 privind datoria publica.


Potrivit acestui act, contribuabili mari si mijlocii sunt obligtati sa utilizeze noile case de marcat incepand cu data de 1 septembrie 2018, în timp ce contribuabilii mici vor fi obligați sa le foloseasca incepand cu data de 1 noiembrie 2018.


Conform OPANAF 627/2018 privind aprobarea procedurii de transmitere a datelor prevazute la art. 3 alin. (1) lit. a) sau art. 3 alin. (2) lit. a), b) sau c), dupa caz, respectiv cele prevazute la art. 3 alin.(1) lit. b) si c) din anexa nr. 11 la Normele metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului 479/2003 catre ANAF trebuie sa transmitem lunar datele pana in data de 20 a lunii urmatoare perioadei de raportare in care aparatele de marcat electronice fiscale au fost utilizate. Datele exportate de pe casa de marcat pe un mediu de stocare extern vor fi transmise prin intermediul programului de asistenta pus la dispozitie pe portalul ANAF, fisierele cu date urmand a fi validate si atasate unui fisier PDF. Fisierul PDF cu XML atasat, semnat cu certificat digital calificat, se vor comunica organului fiscal prin mijloace electronice de transmitere la distanta.

Luam drept exemplu o firma care face parte din categoria contribuabililor mijlocii pentru incadrarea in termenul de schimbare (1 septembrie). Aceasta a inceput procedura de schimbare a AMEF si deja a pus in functiune in luna iulie cateva case de marcat care corespund cerintelor trecand prin toate fazele premergatoare (inregistrare in registru, fiscalizare, depunere declaratii) si urmeaza sa depuna declaratia cu tranzactiile efectuate pana la data de 20 august 2018.

Vom afla de la expert daca declaratia se va depune la nivel centralizat pentru toate fisierele xml generate de toate AMEF sau va fi necesara cate o declaratie pentru fiecare casa de marcat.
 

Fisiere pentru case de marcat: raspunsul specialistului

Asa cum reiese din OPANAF 627/2018 fisierele XML respective, cu datele prevazute de legislatia in vigoare (spre exemplu, cele din bonul fiscal etc.) sunt exportate de pe aparatul de marcat electronic fiscal pe un mediu de stocare extern, sunt validate si atasate unui fisier pdf, care este semnat cu certificat digital calificat si se comunica organului fiscal lunar, pana la data de 20 a lunii pentru luna anterioara, prin mijloace electronice de transmitere la distanta.
 
Conform art. III alin. 1 si art. IV din HG 804/2017 aceste noi reguli de transmitere a datelor se vor aplica incepand cu data de 1 august 2018 pana la data implementarii Sistemului informatic informatic national de supraveghere si monitorizare a datelor fiscale al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (cu alte cuvinte, primele fisiere vor trebui depuse pentru luna august 2018, cu termen de depunere 20 septembrie 2018).
 

Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda
Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda
Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018
Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018
Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili
Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili


Programul de validare si de generare a acestui fisier pdf nu este disponibil deocamdata la sectiunea “descarcare declaratii” din portalul ANAF (sunt disponibile doar programele pentru formularele C801 - Cerere de atribuire a numarului unic de identificare din aplicatia informatica a ANAF, F4101 - Formulare utilizate pentru declararea in etapa pre-operationalizare a Registrului Aparatelor de Marcat Electronice Fiscale si F4102 - Formular pentru inregistrarea aparatelor de marcat electronice fiscale (AMEF) instalate), motiv pentru care trebuie urmarite actualizarile acestei sectiuni. Pana la aparitia programului nu se poate sti cum anume se va depune declaratia, dar apreciem ca ea se va depune centralizat pentru toate fisierele xml  generate de aparatele de marcat electronice fiscale detinute de un operator economic.

 


 

Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Constanta Popa – Economist.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
monitorul oficialcase de marcatanaf

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 19 Iulie 2018


Votati articolul "Fisiere pentru case de marcat. Cum se va face transmitere electronica la ANAF?":
Rating:

Nota: 3.71 din 5 din 31 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Reglare tva dupa ce a devenit platitor de tva

Intrebare: buna ziua,
am o intrebare la dumneavoastra legata de tva o firma care avut codul de tva anulatsi care a redevenit platitoare de tva, a primit o somatie de plata si cu sumele declarate in declaratia 311 si cu suma de plata din decontul de tva in care s-a facut reglarea tva conform codului fiscal trecand in decontul 300 si tva platit de firma catre diversi, intrebarea mea este in decontul de tva trebuia sa trec la regularizare atat la tva colectat cat si la tva dedus si sa fac diferenta sau numai la tva regularizari tva deductibil tinand cont ca am depus pentru tva colectat declaratia 311, nu stiu daca am facut corect decontul de tva, desi la anaf mi s-a spus ca este corect, va multumesc pentru ajutor

Raspuns: Pe perioada anularii aveti colectata taxa, iar operatiunile de cumparare au tva fara drept de...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 19 Iulie 2018 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 3 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

  • Decizie CJUE cu impact MARE: penalitatile comerciale din contracte pot fi supuse TVA

    • Firmele care inchiriaza proprietati sau prestatorii de servicii pe baza de abonament, asa cum sunt  telecomunicatiile (telefonie, internet, televiziune), utilitatile publice, publicatiile electronice si altele, vor fi afectate de o decizie recenta pe care a luat-o CJUE (Curtea de Justitie a Uniunii Europene). S-ar putea ca sumele pe care le incaseaza aceste categorii de companii pentru incetarea contractelor de catre clienti sau din motive imputabile acestora inainte de expirarea...» citeste mai departe aici

  • GDPR: ce documente trebuie prezentate in cazul unui control?

    • Incepand cu data de 25 mai 2018, Regulamentul European 2016/679 privind Protecţia Datelor cu Caracter Personal (GDPR) a intrat in vigoare si pe plaiurile romanesti. De atunci protectia datelor personale a devenit un subiect scris cu rosu in mintea tuturor firmelor care lucreaza cu informatiile clientilor persoane fizice. A fost clar inca de la inceput ca acest regulament trebuie respectat cu strictete. Amenda de 4% din cifra de afaceri cu care sun...» citeste mai departe aici

  • Procedura de corectare a erorilor contabile. Cum se completeaza rectificativa pentru D112?

    • Procedura de corectare a erorilor contabile poate pune probleme chiar si contabililor cu experienta. Este extrem de important sa fie sesizate la timp pentru a putea fi modificate astfel incat sa fie prevenite eventualele consecinte. Va prezentam mai jos care este procedura de corectare a erorilor contabile si cum se procedeaza in cazul in care declaratia 112 a fost completata gresit. Luam drept exrmplu cazul unui salariat care o are pe mama drept coasigurat....» citeste mai departe aici

  • Proiect: Depunerea situatiilor financiare anuale si a raportarilor contabile

    • MFP (Ministerul Finantelor Publice) a publicat la rubrica “Transparenta decizionala”, pentru consultare publica, un proiect de ordin privind principalele aspecte legate de intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale si a raportarilor contabile anuale ale operatorilor economici la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice si pentru reglementarea unor aspecte contabile.   &n...» citeste mai departe aici

  • ANAT: Vouchere de vacanta in valoare de 244 de milioane de euro, la finalul lunii octombrie

    • Valoarea voucherelor de vacanta a crescut la 244 de milioane de euro, la finalul lunii octombrie, o suma de 8,4 ori mai mare fata de cea de anul trecut. In primele 10 luni ale anului au fost emise 23,2 milioane de vouchere de vacanta pe hartie si suport electronic, potrivit unui comunicat al ANAT, asociatia patronala a agentiilor de turism din Romania. Potrivit estimarilor ANAT, potentialul pietei ...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2018 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X