email
MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Casa de marcat electronica pusa in functiune. Ce obligatii declarative sunt?

Casa de marcat electronica pusa in functiune. Ce obligatii declarative sunt?
case de marcat electroniceanafcertificat digital

1 septembrie a fost desemnat drept termen limita pentru dotarea firmelor mari si mijlocii cu case de marcat electronice. Chiar daca a intrat in vigoare Hotararea Guvernului prin care firmele sunt iertate la prima abatere in caz ca nu respecta termenul de dotare, totusi situatia nu poate fi amanata la nesfarsit.


Insa astazi vom face referire la cazul in care o casa de marcat electronica a fost pusa in functiune. Unul dintre consultantii nostri fiscali ne va lamuri ce obligatii declarative sunt in plus fata de cele de pana acum.


Casa de marcat electronica pusa in functiune: raspunsul specialistului

Potrivit prevederilor art. 3 indice 1 alin. (4) din OUG nr. 28/1999, in vederea realizarii supravegherii si monitorizarii aparatelor de marcat electronice fiscale, operatorii economici prevazuti la art. 1 alin. (1) au obligatia de a asigura conectarea la distanta a aparatelor de marcat electronice fiscale, in vederea transmiterii de date fiscale catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala.

Daca societatea este incadrata in categoria contribuabililor mari sau mijlocii aceasta trebuie sa utilizeze noile case de marcat cu jurnal electronic incepand cu 01 septembrie 2018, iar daca societatea este incadrata la contribuabili mici, aceasta trebuie sa utilizeze noile case de marcat cu jurnal electronic incepand cu 01 noiembrie 2018.

Prin OPANAF nr. 627/2018 a fost publicata procedura de transmitere a datelor exportate de pe aparatul de marcat electronic fiscal.

Potrivit prevederilor art. 1 din acest ordin, utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, denumiti in continuare utilizatori, au obligatia sa transmita Agentiei Nationale de Administrare Fiscala datele prevazute la art. 3 alin. (1) lit. a) sau art. 3 alin. (2) lit. a), b) sau c), dupa caz, respectiv cele prevazute la art. 3 alin. (1) lit. b) si c) din anexa nr. 11 la Normele metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenţa a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Potrivit prevederilor din ordin, in vederea indeplinirii acestei obligatii fisierele semnate folosind certificatul digital al aparatului de marcat electronic fiscal, sunt exportate de pe aparatul de marcat electronic fiscal pe un mediu de stocare extern.



Prin intermediul programului de asistenta pus la dispozitie pe portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, fisierele sunt validate si atasate unui fisier PDF. Fisierul PDF cu XML atasat, semnat cu certificat digital calificat, se transmite la ANAF prin intermediul programului de asistenta pus la dispozitie pe portalul ANAF.

 Astfel, in situatia in care sunteti in categoria contribuabililor mijlocii,pana cel mai tarziu in data de 20 a lunii urmatoare perioadei de raportare (luna calendaristica - septembrie)  in care aparatele de marcat electronice fiscale au fost utilizate pentru generarea oricareia dintre datele respective enumerate in anexa 11 (datele din bonul fiscal, datele din raportul fiscal de inchidere zilnica, informatii referitoare la inchiderea/deschiderea aparatelor etc), aveti obligatia trasmiterii fisierelor prin mijloace electronice de transmitere la distanta.

 


Raspuns oferit pe portalcodulfiscal.ro de Elena Garofil – consultant fiscal.


de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

Contabilitate 2022


Va amintiti de prima Carte Verde a Contabilitatii, editata in urma cu peste 25 de ani de Ministerul Finantelor?

Ei bine, Cartea Verde a Contabilitatii 2022 este acum din nou prezenta, in varianta actualizata la zi, oferindu-va solutii impecabile pentru momentele de criza – cum este si acesta – cu modificari legislative majore.

Avantajul esential pe care vi-l ofera Cartea Verde a Contabilitatii 2022: ZERO erori in inregistrarile contabile!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
case de marcat electroniceanafcertificat digital

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 11 Septembrie 2018


Votati articolul "Casa de marcat electronica pusa in functiune. Ce obligatii declarative sunt?":
Rating:

Nota: 3.65 din 5 din 13 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Alte articole publicate in data de 11 Septembrie 2018 ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2022 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT Raportul Special
"MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X