1 septembrie a fost desemnat drept termen limita pentru dotarea firmelor mari si mijlocii cu case de marcat electronice. Chiar daca a intrat in vigoare Hotararea Guvernului prin care firmele sunt iertate la prima abatere in caz ca nu respecta termenul de dotare, totusi situatia nu poate fi amanata la nesfarsit.
Insa astazi vom face referire la cazul in care o casa de marcat electronica a fost pusa in functiune. Unul dintre consultantii nostri fiscali ne va lamuri ce obligatii declarative sunt in plus fata de cele de pana acum.
- Noi 29100 locuri
disponibileVideo Trainingul legislativ Declaratia 112
2024, www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Fiscalitate si Contabilitate, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Legislatia Muncii, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Salarizare si Contributii, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Sanatate si Securitate in Munca, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere
Casa de marcat electronica pusa in functiune: raspunsul specialistului
Potrivit prevederilor art. 3 indice 1 alin. (4) din OUG nr. 28/1999, in vederea realizarii supravegherii si monitorizarii aparatelor de marcat electronice fiscale, operatorii economici prevazuti la art. 1 alin. (1) au obligatia de a asigura conectarea la distanta a aparatelor de marcat electronice fiscale, in vederea transmiterii de date fiscale catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala.
Daca societatea este incadrata in categoria contribuabililor mari sau mijlocii aceasta trebuie sa utilizeze noile case de marcat cu jurnal electronic incepand cu 01 septembrie 2018, iar daca societatea este incadrata la contribuabili mici, aceasta trebuie sa utilizeze noile case de marcat cu jurnal electronic incepand cu 01 noiembrie 2018.
Prin OPANAF nr. 627/2018 a fost publicata procedura de transmitere a datelor exportate de pe aparatul de marcat electronic fiscal.
Potrivit prevederilor art. 1 din acest ordin, utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, denumiti in continuare utilizatori, au obligatia sa transmita Agentiei Nationale de Administrare Fiscala datele prevazute la art. 3 alin. (1) lit. a) sau art. 3 alin. (2) lit. a), b) sau c), dupa caz, respectiv cele prevazute la art. 3 alin. (1) lit. b) si c) din anexa nr. 11 la Normele metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenţa a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Potrivit prevederilor din ordin, in vederea indeplinirii acestei obligatii fisierele semnate folosind certificatul digital al aparatului de marcat electronic fiscal, sunt exportate de pe aparatul de marcat electronic fiscal pe un mediu de stocare extern.
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024
Prin intermediul programului de asistenta pus la dispozitie pe portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, fisierele sunt validate si atasate unui fisier PDF. Fisierul PDF cu XML atasat, semnat cu certificat digital calificat, se transmite la ANAF prin intermediul programului de asistenta pus la dispozitie pe portalul ANAF.
Astfel, in situatia in care sunteti in categoria contribuabililor mijlocii,pana cel mai tarziu in data de 20 a lunii urmatoare perioadei de raportare (luna calendaristica - septembrie) in care aparatele de marcat electronice fiscale au fost utilizate pentru generarea oricareia dintre datele respective enumerate in anexa 11 (datele din bonul fiscal, datele din raportul fiscal de inchidere zilnica, informatii referitoare la inchiderea/deschiderea aparatelor etc), aveti obligatia trasmiterii fisierelor prin mijloace electronice de transmitere la distanta.
Raspuns oferit pe portalcodulfiscal.ro de Elena Garofil – consultant fiscal.