Contabilul.ro
Un proiect editorial marca Rentrop&Straton -
Liderul informatiilor specializate din Romania
Contabilul.ro

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari privind raportarea SAF-T. Noutati privind D406 + 7 Studii de caz"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Modificari privind raportarea SAF-T. Noutati privind D406 + 7 Studii de caz
mail
Contabilitate Contabilul.ro | Contabilitate | Studii de caz

Casa de marcat electronica pusa in functiune. Ce obligatii declarative sunt?

Data aparitiei: 11 Septembrie 2018
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Casa de marcat electronica pusa in functiune. Ce obligatii declarative sunt?
case de marcat electroniceanafcertificat digital

1 septembrie a fost desemnat drept termen limita pentru dotarea firmelor mari si mijlocii cu case de marcat electronice. Chiar daca a intrat in vigoare Hotararea Guvernului prin care firmele sunt iertate la prima abatere in caz ca nu respecta termenul de dotare, totusi situatia nu poate fi amanata la nesfarsit.


Insa astazi vom face referire la cazul in care o casa de marcat electronica a fost pusa in functiune. Unul dintre consultantii nostri fiscali ne va lamuri ce obligatii declarative sunt in plus fata de cele de pana acum.


Casa de marcat electronica pusa in functiune: raspunsul specialistului

Potrivit prevederilor art. 3 indice 1 alin. (4) din OUG nr. 28/1999, in vederea realizarii supravegherii si monitorizarii aparatelor de marcat electronice fiscale, operatorii economici prevazuti la art. 1 alin. (1) au obligatia de a asigura conectarea la distanta a aparatelor de marcat electronice fiscale, in vederea transmiterii de date fiscale catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala.

Daca societatea este incadrata in categoria contribuabililor mari sau mijlocii aceasta trebuie sa utilizeze noile case de marcat cu jurnal electronic incepand cu 01 septembrie 2018, iar daca societatea este incadrata la contribuabili mici, aceasta trebuie sa utilizeze noile case de marcat cu jurnal electronic incepand cu 01 noiembrie 2018.

Prin OPANAF nr. 627/2018 a fost publicata procedura de transmitere a datelor exportate de pe aparatul de marcat electronic fiscal.

Potrivit prevederilor art. 1 din acest ordin, utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, denumiti in continuare utilizatori, au obligatia sa transmita Agentiei Nationale de Administrare Fiscala datele prevazute la art. 3 alin. (1) lit. a) sau art. 3 alin. (2) lit. a), b) sau c), dupa caz, respectiv cele prevazute la art. 3 alin. (1) lit. b) si c) din anexa nr. 11 la Normele metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenţa a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Potrivit prevederilor din ordin, in vederea indeplinirii acestei obligatii fisierele semnate folosind certificatul digital al aparatului de marcat electronic fiscal, sunt exportate de pe aparatul de marcat electronic fiscal pe un mediu de stocare extern.



Prin intermediul programului de asistenta pus la dispozitie pe portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, fisierele sunt validate si atasate unui fisier PDF. Fisierul PDF cu XML atasat, semnat cu certificat digital calificat, se transmite la ANAF prin intermediul programului de asistenta pus la dispozitie pe portalul ANAF.

 Astfel, in situatia in care sunteti in categoria contribuabililor mijlocii,pana cel mai tarziu in data de 20 a lunii urmatoare perioadei de raportare (luna calendaristica - septembrie)  in care aparatele de marcat electronice fiscale au fost utilizate pentru generarea oricareia dintre datele respective enumerate in anexa 11 (datele din bonul fiscal, datele din raportul fiscal de inchidere zilnica, informatii referitoare la inchiderea/deschiderea aparatelor etc), aveti obligatia trasmiterii fisierelor prin mijloace electronice de transmitere la distanta.

 


Raspuns oferit pe portalcodulfiscal.ro de Elena Garofil – consultant fiscal.

Informatii de top de la expertii PortalContabilitate.ro

- cel mai cunoscut site de consultanta fiscal-contabila din Romania -

Vrei sa vezi si tu TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?

Este foarte simplu! TESTEAZA GRATUIT - Completeaza formularul de mai jos:

- Vei gasi Legislatie la zi + Consultanta detaliata de la experti

Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.





Articole Similare




Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"Modificari privind raportarea SAF-T. Noutati privind D406 + 7 Studii de caz"


X