Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Scoaterea din uz a casei de marcat. Principalele etape explicate de expertul Ionut Jinga

Scoaterea din uz a casei de marcat. Principalele etape explicate de expertul Ionut Jinga
casa de marcatcont extracontabilstoc

Nu stiti cum sa procedati daca doriti sa scoatezi din uz casa de marcat? Va oferim mai jos explicatia detaliata pas cu pas de expertul nostru Ionut Jinga.
 

Penntru a clarifica etapele, luam drept exemplu cazul unei firme care produce diferite articole de imbracaminte. Majoritatea produselor sunt vandute pe baza contractelor incheiate cu firme. O parte dintre acestea sunt vandute catre persoane fizice din alte orase cu ajutorul unei firme de curierat. Incasarea banilor pentru acele persoane se face in cont colector. O data sau de doua ori pe luna se mai foloseste casa de marcat pentru cateva produse, in valoare de maximum 500 lei.

S-a luat decizia sa se desfiinteze vanzarea la sediu si renuntarea la casa de marcat, dar nu se cunosc etapele pentru a scoate aparatul fiscal din uz.
 


Scoaterea din uz a casei de marcat: raspunsul specialistului

 

Trebuie parcurse urmatoarele etape:
 
- Casarea aparatului de marcat electronic fiscal care nu mai poate fi utilizat trebuie stabilita de comisia de inventariere, conform prevederilor OMFP  nr. 2861/2009 privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii.

Se intocmeste Proces-Verbal de scoatere din functiune a mijloacelor fixe/de declasare a unor bunuri materiale (Cod 14-2-3/aA), al carui model se regaseste in Anexa la OMFP nr. 2634/2015 privind documentele financiar-contabile.

Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018
Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018
Corespondenta detaliata a conturilor
Corespondenta detaliata a conturilor
Examenul de consultant fiscal 2018. Grile si temeiuri legale
Examenul de consultant fiscal 2018. Grile si temeiuri legale


 
-  Din punct de vedere contabil, scoaterea din evidenta a casei de marcat, care a fost data in folosinta, se inregistreaza prin creditul contului extracontabil 8035 "Stocuri de natura obiectelor de inventar date in folosinta".
 
Initial, la darea in folosinta s-a procedat astfel:
603   =  303 si Debit cont extrabilantier 8035
 
- Anularea numarului de ordine alocat de organul fiscal teritorial
 
Trebuie sa solicitati acest lucru prin cerere adresata organului fiscal teritorial si totodata sa luati legatura cu tehnicianul de service autorizat.

Se procedeaza la extragerea memoriei fiscale din aparat, operatie care se efectueaza doar de catre un tehnician de service autorizat pentru aparatul respectiv, in prezenta unui reprezentant din cadrul organului fiscal teritorial.
 
Memoria fiscala se pastreaza in arhiva firmei pe o perioada de 10 ani, potrivit prevederilor art 4 alin 9 din OUG 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a se dota cu aparate de marcat electronice fiscale.
 
,,Operatorii economici care utilizeaza aparate de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (1) si (2), la umplerea memoriei fiscale, atunci cand aceasta trebuie inlocuita ca urmare a defectarii, ori cand nu mai poate fi folosita de catre utilizatori din diverse motive, precum si in cazul in care acestia isi inceteaza activitatea, sunt obligati sa asigure pastrarea si arhivarea memoriilor fiscale pentru o perioada de 10 ani’’.

 


Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Ionut Jinga - consultant fiscal.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
casa de marcatcont extracontabilstoc

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 05 Octombrie 2018


Votati articolul "Scoaterea din uz a casei de marcat. Principalele etape explicate de expertul Ionut Jinga":
Rating:

Nota: 4.63 din 5 din 16 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Monografie inregistrare chitanta plata din an precedent

Intrebare: Am primit o chitanta din februarie 2013 de la o societate care aplica tva la incasare si depune decontul de tva lunar!este corect daca o inregistrez luna aceasta si care ar fi monografia corecta? cu multumiri anticipate!!

Raspuns: Puteti sa o prindeti intr-un decont de cheltuieli. Notele contabile sunt: 401=542 542=5311... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 05 Octombrie 2018 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 2 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2018 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016