email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

OUG nr. 89/2018 este in Monitorul Oficial. Iata lista cu principalele reglementari!

OUG nr. 89/2018 este in Monitorul Oficial. Iata lista cu principalele reglementari!
OUG nr. 89/2018declaratia unicatva redus

Ordonanta de urgenta nr. 89/2018 privind unele masuri fiscal-bugetare si pentru modificarea si completarea unor acte normative a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 854 din data de 9 octombrie 2018.


Ordonanta de urgenta nr. 89/2018 modifica mai multe acte normative importante:

– O.U.G. nr. 11/2018 pentru adoptarea unor masuri bugetare si pentru completarea art. 63 din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale (M. Of. nr. 207 din 7 martie 2018), aprobata cu modificari prin Legea nr. 187/2018;
– Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal (M. Of. nr. 688 din 10 septembrie 2015);
– O.G. nr. 10/2015 pentru organizarea Loteriei bonurilor fiscale (M. Of. nr. 81 din 30 ianuarie 2015), aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 166/2015;
– O.U.G. nr. 77/2014 privind procedurile nationale in domeniul ajutorului de stat, precum si pentru modificarea si completarea Legii concurentei nr. 21/1996 (M. Of. nr. 893 din 9 decembrie 2014), aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 20/2015;
– Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale (M. Of. nr. 618 din 18 iulie 2006);
– Legea serviciilor de transport public local nr. 92/2007 (M. Of. nr. 262 din 19 aprilie 2007);
– Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice (M. Of. nr. 852 din 20 decembrie 2010).

 

Principalele reglementari ale OUG nr. 89/2018
 

TVA redus la 5% pentru anumite tipuri de servicii

OUG nr. 89/2018 prevede scaderea TVA-ului la 5% pentru turism, incepand cu data de 1 noiembrie 2018. Acum cota de TVA aplicata in domeniul turistic este de 9%.

Activitatile care vor beneficia de reducerea TVA-ului la 5% sunt urmatoarele:

    • serviciile de cazare, restaurant si catering, cu exceptia bauturilor alcoolice, altele decat berea
    • cazarea in sectorul hotelier sau al sectoarelor similare, inclusiv inchirierea terenurilor amenjate pentru inchiriere
    • activitati sportive si recreative

Aceasta masura de scadere a TVA-ului la 5% are scopul de a reduce evaziunea fiscala, de a stimula competitivitatea in domeniu, precum si de a creste productivitatea in acest domeniul turistic.


Bonificatiile pentru depunerea Declaratiei unice

Prin modificarile aduse de aceasta ordonanta de urgenta, s-au stabilit urmatoarele bonificatii pentru depunderea Declaratiei unice:


a) pentru depunerea declaratiei unice privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice prin mijloace electronice de transmitere la distanta, pana la data de 15 iulie 2018 (inclusiv), se acorda o bonificatie de 5% din impozitul pe venit platit integral pana la 15 martie 2019 inclusiv, reprezentand obligatiile fiscale anuale pentru anul 2018. Valoarea bonificatiei diminueaza impozitul pe venitul/castigul net anual si/sau impozitul pe venitul anual, de plata;

b) pentru plata cu anticipatie a impozitului pe venit se acorda o bonificatie de 5% din impozitul pe venit anual estimat declarat prin Declaratia unica si platit integral pana la 15 decembrie 2018 (inclusiv). Valoarea bonificatiei diminueaza impozitul pe venitul net anual estimat si/sau impozitul pe venitul anual estimat, de plata.


Impozitul pe venit si contributiile sociale

Potrivit art. 180 (1) lit. a) din Codul fiscal, pot opta pentru plata contributiei persoanele fizice care au estimat pentru anul curent venituri anuale cumulate din cele prevazute la art. 155 lit. b)-h), sub nivelul plafonului minim de cel putin 12 salarii minime brute.


- In situatia in care persoana fizica nu isi exprima optiunea de plata a CASS prin depunerea declaratiei unice privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice, Decizia de impunere isi pastreaza valabilitatea pana la termenul de depunere a declaratiei unice privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice, prevazut de lege pentru declararea venitului estimat a se realiza in anul fiscal 2019.

- Incetarea obligatiei de plata privind CASS stabilita prin Decizia de impunere se face prin declararea veniturilor in declaratia unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice, sau prin notificarea organului fiscal de catre contribuabilii care se incadreaza in categoriile de persoane exceptate de la plata contributiei sau de catre cei care realizeaza venituri pentru care obligatia declararii revine platitorilor, dupa caz.
- La depunerea Declaratiei unice privind impozitul pe venit si CASS, precum in cazul incetarii obligatiei de plata a CASS se anuleaza obligatiile de plata privind CASS stabilite prin Decizia de impunere privind contributia de asigurari sociale de sanatate datorata de persoanele fizice potrivit art. 180 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal, aferente perioadei incepand cu luna depunerii declaratiei unice privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice, sau incepand cu luna depunerii notificarii, inclusiv.

- In situatia in care persoana fizica nu isi exprima optiunea de plata a contributiei de asigurari sociale de sanatate prin depunerea declaratiei unice privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice, se anuleaza obligatiile de plata privind contributia de asigurari sociale de sanatate stabilite prin “Decizia de impunere privind contributia de asigurari sociale de sanatate datorata de persoanele fizice potrivit art. 180 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal”, aferente perioadei incepand cu luna implinirii termenului de depunere a declaratiei unice privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice, inclusiv.
 

Administrarea eficienta a imprumuturilor contractate de UAT-uri

Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, prin derogare de la prevederile art. 61 alin. (1) si art. 63 alin. (41) din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si de la prevederile art. 3 alin. (2) din Legea nr. 269/2017 pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar pe anul 2018, unitatile administrativ-teritoriale pot solicita, in cursul anului 2018, contractarea de imprumuturi din venituri din privatizare, inregistrate in contul curent general al Trezoreriei Statului, in limita sumei de 450.000 mii lei, pentru finantarea unor cheltuieli curente pentru asigurarea furnizarii energiei termice in sezonul rece, in urmatoarele conditii:

1. rata de dobanda: ROBOR la 3 luni comunicata de Banca Nationala a Romaniei in ultima zi lucratoare a lunii anterioare autorizarii imprumutului plus o marja in functie de scadenta imprumuturilor, rata dobanzii rezultata ramane fixa pe toata durata de derulare a imprumutului. Marja se stabileste astfel:

         (a) 1,5 puncte procentuale pentru scadente de pana la 3 ani, inclusiv;
        (b) 2,0 puncte procentuale pentru scadente intre 3 si 5 ani, inclusiv;
        (c) 2,5 puncte procentuale pentru scadente intre 5 si 10 ani, inclusiv;
        (d) 3,0 puncte procentuale pentru scadente intre 10 si 20 de ani, inclusiv.

2. perioada de rambursare: care este stabilita potrivit scadentei imprumutului acordat, cu posibilitatea rambursarii anticipate, partial sau integral;

3. limita de indatorare: 30%.

4. termenul-limita de depunere la directiile generale regionale ale finantelor publice/administratiile judetene ale finantelor publice a documentelor prevazute la alin. (9), pentru a fi transmise Comisiei de autorizare a imprumuturilor locale: 29 noiembrie 2018.

(2) Sumele acordate cu titlu de imprumut din veniturile din privatizare, contractate de unitatile administrativ-teritoriale, pot fi utilizate cu respectarea destinatiei prevazute la alin. (1). Responsabilitatea cu privire la utilizarea sumelor in scopul pentru care se contracteaza imprumutul revine in totalitate autoritatilor administratiei publice locale ale unitatilor administrativ-teritoriale.


de Ghinea Viorica

NOUTATI din Legislatia Contabila

Decontarile de la A la Z


Atentie la 5 tipuri de operatiuni de decontare care pun probleme in practica
 1.  Decontarea prin compensare
 2.  Darea in plata in contul dividendelor
 3.  Avantaje in natura sau cheltuieli sociale
 4.  Decontarea achizitiilor/vanzarilor cu plata in rate
 5.  Decontarile din operatiuni in participatie

Lucrarea Decontarile de la A la Z, realizata de reputatul specialist Olga Crevelescu, are marele merit ca grupeaza intr-un singur loc explicatii profesioniste si complete despre toate tipurile de decontari!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
OUG nr. 89/2018declaratia unicatva redus


Data aparitiei: 11 Octombrie 2018

Votati articolul "OUG nr. 89/2018 este in Monitorul Oficial. Iata lista cu principalele reglementari!":
Rating:

Nota: 4.86 din 5 din 11 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X