email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Legea nr. 179/2019. Noua lege a Francizei a intrat in vigoare. Iata care sunt noile reguli!

Legea nr. 179/2019. Noua lege a Francizei a intrat in vigoare. Iata care sunt noile reguli!
legea francizelorimm-uriafaceri

UPDATE in 14 octombrie 2019. Legea nr. 179/2019 pentru modificarea si completarea OG nr. 52/1997 privind regimul juridic al francizei, precum si pentru modificarea art. 7 pct 15 din Legea nr. 227/2015 privind Codul Fiscal a intrat in vigoare incepand de astazi. Actul normativ a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 829 din 11 octombrie 2019.

Actul a fost trimis catre presedintele Romaniei pentru promulgare, in data de 21 septembrie 2019. Prin acesta se stabilesc noi reguli de informare simpla si transparenta inaintea incheierii contractului de franciza, fapt ce va duce la concretizarea unor parteneriate de succes intre francizor si francizat.

Schimbarea regulilor este o surpriza pentru cei care activeaza in domeniu, avand in vedere ca este prima data cand se fac modificari legislative in ultimii 20 de ani.

 

 

Legea francizei: care sunt principalele noutati?

• alinierea termenilor cu cei utilizati la nivel international in domeniul francizei, pentru o mai buna claritate a textului,
• introducerea termenului de „francizat", utilizat pentru partenerul francizorului,
• introducerea conceptului de „unitate-pilot",
• utilizarea termenului "document de dezvaluire de informatii" de catre toti francizorii, pentru uniformizarea procedurilor de informare a potentialilor francizati, document prin care este recomandabil sa se realizeze dezvaluirea informatiilor intre viitorii parteneri,
• infiintarea Registrului National de Franciza in scopul transparentizarii evolutiei pietei de franciza autohtone.


 
In unitatea-pilot, pe parcursul unui an, francizorul testeaza si definitiveaza tipul de afacere pe care urmeaza sa o vanda in sistem de franciza. Astfel francizatul va prelua o afacere verificata, fiindu-i mai usor sa dezvolte un business dupa un model functional, in lipsa unei experiente antreprenoriale anterioare.
 

La articolul 2, dupa alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu urmatorul cuprins: „(4) Pana la debutul retelei sale de franciza, francizorul va opera eficient un concept de afaceri, pentru o perioada de cel putin un an, in minimum o unitate- pilot.”

Registrul National de Franciza are rolul de monitorizare a afacerilor in sistem de franciza si de evidentiere a datelor statistice utile. In acest fel, antreprenorii romani de succes vor fi incurajati sa isi francizeze afacerile, iar francizorii straini sa isi extindaretelele in tara noastra, crescand, astfel, probabilitatea ca un numar mai mare de intreprinzatori romani sa fie atrasi sa dezvolte afaceri in regim de franciza.
 
In termen de 60 de zile de la intrarea in vigoare a Legii pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 52/1997 privind regimul juridic al francizei cu modificarile si completarile ulterioare, Asociatia Romana de Franciza va infiinta Registrul National de Franciza. Francizorii din Romania au posibilitatea de a  inregistra documentul de dezvaluire de informatii (DI) in Registrul National de Franciza in mod gratuit.

 

Consulta proiectul de lege atasat – Forma pentru promulgare.
 


de Ghinea Viorica

NOUTATI Contabile 2024

Manualul de Inventariere a fost actualizat cu Legea 296/2023 si OMFP 1447/2023!


Evitati o amenda de pana la 5.000 de lei!
Folositi cel mai bun ghid de inventariere a patrimoniului, conform Codului fiscal!

 In Manualul de Inventariere gasiti:

  •     noile proceduri de inventariere, pas cu pas
  •     setul complet de documente pe care trebuie sa le intocmiti
  •     exemple de inventariere pentru productie, agricultura, turism, constructii etc.
  •     modul in care se realizeaza procedura de inventariere in SAGA
  •     modul in care se face inventarierea pentru situatiile financiare interimare.
...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
legea francizelorimm-uriafaceri


Data aparitiei: 25 Octombrie 2018
Ultima actualizare: 14 Octombrie 2019

Votati articolul "Legea nr. 179/2019. Noua lege a Francizei a intrat in vigoare. Iata care sunt noile reguli!":
Rating:

Nota: 3.61 din 5 din 9 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Definitia intreprinderilor legate: clarificari aduse de MF

    • Ministerul Finantelor propune o noua definitie a intreprinderilor legate in contextul impozitarii microintreprinderilor, conform unui proiect de OUG publicat miercuri, 13 martie.  Prevederile urmeaza sa se aplice incepand cu verificarea incadrarii in categoria microintreprinderilor in anul 2024.  Aceasta propunere legislativa clarifica aplicarea regulior fiscale, mai ales in contextul aparitiei confuziilor generate de prevederile OUG 115/2023 (art. 47 alin...» citeste mai departe aici

  • Salariat cu norma intreaga si titular PFA: studiu de caz privind plata CASS

    • Conform Codului Fiscal, in anul 2024, PFA trebuie sa plateasca la stat un impozit in cota de 10% din venitul net, atat pentru activitatile din sistem real, cat si pentru cele cu norma de venit. Diferenta este la PFA in sistem real, pentru care din acest an si CASS devine cheltuiala deductibila (pana acum intra doar CAS-ul in facilitate). Acest lucru inseamna ca din venitul net se scade CAS-ul si CASS-ul. Salariat si titular PFA 2024 - studiu de caz ...» citeste mai departe aici

  • HORECA in 2024: legislatie explicata si monografii contabile

    • HoReCa este, fara niciun dubiu, un sector vital al economiei, cu o pondere majora, alaturi de comert si transporturi, la cresterea PIB. Este un adevarat barometru care reflecta mai precis decat orice statistici disponibilitatile de consum si, implicit, nivelul de trai al populatiei. Si tocmai din cauza importantei sale, acest sector este vizat adesea de modificari legislative care aduc fie restrictii, fie facilitati, fie noi proceduri sau noi taxe si impozite. Iar t...» citeste mai departe aici

  • Retur produse vandute: monografia contabila aplicabila atat pentru vanzator, cat si pentru cumparator

    • Societatea AbaProd SRL, avand ca obiect de activitate productia de imbracaminte, platitoare de impozit pe profit si TVA, a livrat catre Eva SRL produse finite cu incasare pe masura vanzarii, in doua transe: o livrare in luna decembrie N-1, in valoare de 1.000 lei + TVA (cost de productie 600 lei) si o livrare in luna ianuarie N, de 2.000 lei + TVA (cost de productie 1.400 lei). In luna ianuarie, clientul a achitat contravaloarea a 50% din produsele vandute. In luna iunie N, clientul i...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X