email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Scutirea de TVA a livrarilor intracomunitare. Afla de cand se aplica noile conditii!

Scutirea de TVA a livrarilor intracomunitare. Afla de cand se aplica noile conditii!
tvalivrari intracomunitaredeclaratia 390

In prezent, livrarile intracomunitare de bunuri sunt scutite de TVA daca cumparatorul comunica furnizorului un cod valabil de inregistrare in scopuri de TVA (cod inclus pe factura de livrare intracomunitara) si daca exista atat un document care atesta in mod neechivoc transportul bunurilor din Romania in alt stat membru, cat si orice alte documente (contract, comanda, documente de asigurare).

Conditiile pentru scutirea de TVA a livrarilor intracomunitare de bunuri vor fi modificate incepand cu data de 1 ianuarie 2020, ca urmare a aplicarii directivei europene privind „remediile rapide”.

Masura este reglementata de Directiva Consiliului UE 1910/2018 si este completata de Regulamentul european 1912/2018 care va fi direct aplicabil in toate statele membre de la data scrisa mai sus.

Pana la data de 31 decembrie 2019, Romania trebuie sa transpuna in Codul Fiscal prevederile Directivei UE si sa modifice Ordinele ministrului de finante referitoare la operatiunile al caror regim de TVA va fi diferit de la data de 1 ianuarie 2020.
 

Noile reguli, convenite de ECOFIN odata cu mecanismul taxarii inverse generalizate pentru reducerea fraudei de TVA, se vor aplica temporar, pana la intrarea in vigoare a sistemului definitiv al TVA pentru comertul intra-unional de bunuri, adica pana la 1 iulie 2022.
Noile reguli vor creste importanta declaratiei recapitulative (D390) si pot schimba tipul si modul de gestiune a documentelor care justifica transportul bunurilor intre statele membre.


Ce schimba noile conditii de acordare a scutirii de TVA?

- Comunicarea expresa a codului de inregistrare in scopuri de TVA al furnizorului. Asadar, codul de TVA al furnizorului devine conditie de fond pentru a scuti de TVA livrarile intracomunitare de bunuri. Aceasta conditie este prevazuta deja de Codul fiscal, desi Directiva de TVA a UE n-o include.

- Furnizorul nu depune declaratia recapitulativa (D390) sau livrarea intracomunitara este declarata incorect. Exceptie face situatia in care furnizorul poate justifica aceasta abatere intr-o maniera considerata satisfacatoare de catre autoritatile fiscale.


· Dovedirea transportului bunurilor dintr-un stat membru in altul (daca sunt indeplinite anumite cerinte).

 

DE RETINUT!

- Declaratia 390 va deveni o conditie obligatorie pentru acordarea scutirii de TVA pentru livrarile intracomunitare de bunuri. Aceasta va deveni importanta in procesul de conformare fiscala pentru agentii economici care efectueaza operatiuni intracomunitare de bunuri. Prin urmare, agentii economici, contabilii si consultantii fiscali vor trebui sa-i acorde mai multa atentie de acum incolo.

- Noile conditii vor duce la costuri suplimentare de raportare din partea contribuabililor.

- “In concluzie, contribuabilii romani au la dispozitie un an pentru a-si pune la punct sistemele si procesele interne si modalitatile de raportare astfel incat sa evite eventuale neconcordante in declaratii si documente care implica riscul unor impuneri suplimentare”, precizeaza Alexandru Aparaschivei, Director Deloitte Romania.


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Atentie! S-a modificat legislatia privind impozitul minim pe cifra de afaceri


Important!
Incepand cu 1 ianuarie 2024, firmele cu o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro in anul precedent si care in anul de calcul determina un impozit pe profit mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA) sunt obligate sa plateasca un impozit minim pe cifra de afaceri de 1%.

Problema e ca aceasta modificare, introdusa prin Legea nr. 296/2023, lasa loc de interpretari.

Explicatii complete si solutiile optime, in lucrarea Impozitul minim pe cifra de afaceri. Fiscalitate aplicata. 

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
tvalivrari intracomunitaredeclaratia 390


Data aparitiei: 09 Noiembrie 2018
Ultima actualizare: 23 Decembrie 2019

Votati articolul "Scutirea de TVA a livrarilor intracomunitare. Afla de cand se aplica noile conditii!":
Rating:

Nota: 4.53 din 5 din 65 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X