Pasii necesari pentru deschiderea unei afaceri includ si o serie de costuri ce tin in principal de realizarea actelor necesare pentru inregistrarea noii companii. Una dintre cele mai importante sume o reprezinta capitalul social care nu este insa unul foarte mare. Costurile infiintarii unei societati de tip SRL sunt prezentate mai jos.
Costuri pre-inregistrare si costuri de inregistrare SRL
Principalele costuri pentru antreprenorii interesati de infiintarea unei societati de tip SRL sunt cele legate de pregatirea documentelor constitutive, depunerea capitalului social si stabilirea unui sediu social pentru companie (in unele cazuri). Mai jos, gasiti o lista cu cele mai importante costuri pe care este bine sa le luati in calcul pentru infiintarea unui SRL:
-
intocmirea documentelor: acestea sunt costurile legate de realizarea Actului Constitutiv si a Contractului de Comodat in cazul in care alegeti sa colaborati cu o firma specializata care va poate ajuta sa includeti clauze suplimentare in actul constitutiv, in functie de specificul companiei; o alternativa este sa utilizati un format standard pentru acest act;
-
tarife notar: acestea includ tarifele pentru specimenul de semnatura si alte declaratii (pentru asociatul unic si/sau administrator); taxele notariale vor varia in functie de notarul public ales;
-
capitalul social: pentru o companie de tip SRL acesta este de minim 200 RON si se depune la banca aleasa de antreprenori;
-
costuri pentru sediul social: in cazul in care firma va ocupa un spatiu inchiriat sau un spatiu achizitionat de catre antreprenori special pentru a stabili noul sediu al companiei.
Impozitarea veniturilor din chirii 2024
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Costurile pentru infiintarea unui SRL au scazut odata cu decizia Registrului Comertului de a renunta la taxele de inmatriculare pentru acest tip de companie.
Costuri post-inregistrare
Antreprenorii care doresc sa deschida un spatiu de evenimente in Bucuresti vor intalni costuri suplimentare legate de obtinerea avizelor speciale de functionare. Cateva dintre aceste costuri sunt cele pentru obtinerea autorizatiei de la Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta, a certificatului de conformitate de la Directia de Sanatate Publica, a autorizatiei de Mediu si altele. Este recomandat sa includeti in bugetul necesar pentru infiintarea unui SRL si toate aceste autorizatii si avize, in functie de domeniul de activitate.