email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Proiect ANAF. Registrul national de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale

Proiect ANAF. Registrul national de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale
case de marcatanafguvern

ANAF a publicat la rubrica Transparenta decizionala un proiect de ordin pentru modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 4156/2017 pentru aprobarea informatiilor continute in registrul national de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate in judete si in sectoarele municipiului Bucuresti, precum si metodologia si procedura de inregistrare a acestora.


Registrul national de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale

In scopul derularii in bune conditii a activitatii atat la nivelul administratiei fiscale, cat si al operatorilor economici implicati, precum si ca urmare a analizei aspectelor rezultate din practica aplicarii dispozitiilor normative care reglementeaza obligatia operatorilor economici de utiliza aparate de marcat electronice fiscale, a intervenit necesitatea modificarii Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 4156/2017 pentru aprobarea informatiilor continute in registrul national de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate in judete si in sectoarele municipiului Bucuresti, precum si metodologia si procedura de inregistrare a acestora.

Modificarile aduse actului normativ au in vedere:

- asigurarea unei mai bune corelari si cresterea acuratetei datelor ce rezulta din inregistrarea informatiilor privind aparatele de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, inclusiv din perspectiva obligatiei stipulate la ART. III alin. (2) din Hotararea Guvernului nr. 804/2017 privind modificarea si completarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003;

-  includerea in sfera de situatii care pot fi comunicate/notificate organului fiscal competent a aspectelor semnalate de catre operatorii economici

Si constau in

- posibilitatea de a comunica informatii privind aparatele de marcat electronice fiscale precum modificarea seriei de fabricatie, avizului tehnic favorabil, autorizatiei de distributie;

- inregistrarea de catre distribuitorul autorizat sau unitatea acreditata pentru comercializare a informatiilor privind livrarea, respectiv achizitia aparatelor de marcat electronice fiscale; 

- notificarea organului fiscal in situatii semnalate de catre utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale.


 

DE RETINUT!

- Distribuitorul autorizat sau unitatea acreditata pentru comercializare, dupa caz, inregistreaza informatii privind schimbari ale starii sau situatiei, precum si livrarea/achizitia aparatelor de marcat electronice fiscale pentru care a fost indeplinita procedura de la pct. 2, prin completarea ”Formularului pentru inregistrarea unor schimbari privind starea/situatia precum si livrarea/achizitia aparatelor de marcat electronice fiscale”, prevazut in ANEXA nr. 2 D.

- Ori de cate ori intervin schimbari privind situatia aparatului de marcat electronic fiscal, utilizatorii informeaza organul fiscal competent prin transmiterea notificarii prevazuta in anexa nr. 2E.

- Formularul prevazut la pct. 4 alin. (2) se transmite organului fiscal competent in termen de 3 zile lucratoare de la data la care a intervenit una dintre situatiile prevazute la pct. 6 alin. (1) sau (2) sau la pct. 10 alin. (2) din anexa nr. 1 la ordin sau de la data iesirii din gestiune, dupa caz, de la data intrarii in gestiune a aparatelor de marcat livrate sau achizitionate, pe baza documentelor intocmite in acest scop in conformitate cu prevederile legale.

- Pentru completarea si transmiterea formularelor prevazute la pct. 2 si pct. 4 alin. (1) si (2), producatorul, importatorul, persoana juridica romana care achizitioneaza din statele membre ale Uniunii Europene aparate de marcat electronice fiscale, respectiv distribuitorul autorizat, precum si unitatea acreditata pentru comercializare si/sau service desemneaza persoane care trebuie sa indeplineasca, cumulativ, urmatoarele conditii: a) detin calitatea de tehnician de service sau alta calitate, in baza unui contract individual de munca incheiat cu producatorul, importatorul, persoana juridica romana care achizitioneaza din statele membre ale Uniunii Europene aparate de marcat electronice fiscale, respectiv cu distribuitorul autorizat sau cu unitatea acreditata pentru comercializare si/sau service; b) detin certificat digital calificat emis in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica, republicata.


Consultati documentele atasate mai jos:

Ordinul + Anexa

Referat

 


de Ghinea Viorica

NOUTATI Contabile 2024

Cartea Verde a Impozitului pe Venit si a Contributiilor 2024


Alegeti:

  •     sa fiti rapid si corect informat asupra modificarilor legislative ce va impacteaza munca;
  •     sa gasiti instant solutia potrivita pentru problemele dvs. specifice legate de calculul si plata impozitului pe venit si a contributiilor (CAS si CASS);
  •     sa aveti siguranta legala a actiunilor si deciziilor dvs.;
  •     sa economisiti timp, bani si energie!
  •     sa fiti ferit de rigorile noii legi (amenzile privind incalcarea disciplinei financiare au explodat! Ating chiar si 20.000 lei!)

Comandati acum exemplarul dvs. din lucrarea Cartea Verde a Impozitului pe Venit si a Contributiilor 2024!

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
case de marcatanafguvern


Data aparitiei: 27 Februarie 2019

Votati articolul "Proiect ANAF. Registrul national de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale":
Rating:

Nota: 4.58 din 5 din 6 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Definitia intreprinderilor legate: clarificari aduse de MF

    • Ministerul Finantelor propune o noua definitie a intreprinderilor legate in contextul impozitarii microintreprinderilor, conform unui proiect de OUG publicat miercuri, 13 martie.  Prevederile urmeaza sa se aplice incepand cu verificarea incadrarii in categoria microintreprinderilor in anul 2024.  Aceasta propunere legislativa clarifica aplicarea regulior fiscale, mai ales in contextul aparitiei confuziilor generate de prevederile OUG 115/2023 (art. 47 alin...» citeste mai departe aici

  • Salariat cu norma intreaga si titular PFA: studiu de caz privind plata CASS

    • Conform Codului Fiscal, in anul 2024, PFA trebuie sa plateasca la stat un impozit in cota de 10% din venitul net, atat pentru activitatile din sistem real, cat si pentru cele cu norma de venit. Diferenta este la PFA in sistem real, pentru care din acest an si CASS devine cheltuiala deductibila (pana acum intra doar CAS-ul in facilitate). Acest lucru inseamna ca din venitul net se scade CAS-ul si CASS-ul. Salariat si titular PFA 2024 - studiu de caz ...» citeste mai departe aici

  • HORECA in 2024: legislatie explicata si monografii contabile

    • HoReCa este, fara niciun dubiu, un sector vital al economiei, cu o pondere majora, alaturi de comert si transporturi, la cresterea PIB. Este un adevarat barometru care reflecta mai precis decat orice statistici disponibilitatile de consum si, implicit, nivelul de trai al populatiei. Si tocmai din cauza importantei sale, acest sector este vizat adesea de modificari legislative care aduc fie restrictii, fie facilitati, fie noi proceduri sau noi taxe si impozite. Iar t...» citeste mai departe aici

  • Retur produse vandute: monografia contabila aplicabila atat pentru vanzator, cat si pentru cumparator

    • Societatea AbaProd SRL, avand ca obiect de activitate productia de imbracaminte, platitoare de impozit pe profit si TVA, a livrat catre Eva SRL produse finite cu incasare pe masura vanzarii, in doua transe: o livrare in luna decembrie N-1, in valoare de 1.000 lei + TVA (cost de productie 600 lei) si o livrare in luna ianuarie N, de 2.000 lei + TVA (cost de productie 1.400 lei). In luna ianuarie, clientul a achitat contravaloarea a 50% din produsele vandute. In luna iunie N, clientul i...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X