email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Proiect ANAF. Registrul national de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale

Proiect ANAF. Registrul national de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale
case de marcatanafguvern

ANAF a publicat la rubrica Transparenta decizionala un proiect de ordin pentru modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 4156/2017 pentru aprobarea informatiilor continute in registrul national de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate in judete si in sectoarele municipiului Bucuresti, precum si metodologia si procedura de inregistrare a acestora.


Registrul national de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale

In scopul derularii in bune conditii a activitatii atat la nivelul administratiei fiscale, cat si al operatorilor economici implicati, precum si ca urmare a analizei aspectelor rezultate din practica aplicarii dispozitiilor normative care reglementeaza obligatia operatorilor economici de utiliza aparate de marcat electronice fiscale, a intervenit necesitatea modificarii Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 4156/2017 pentru aprobarea informatiilor continute in registrul national de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate in judete si in sectoarele municipiului Bucuresti, precum si metodologia si procedura de inregistrare a acestora.

Modificarile aduse actului normativ au in vedere:

- asigurarea unei mai bune corelari si cresterea acuratetei datelor ce rezulta din inregistrarea informatiilor privind aparatele de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, inclusiv din perspectiva obligatiei stipulate la ART. III alin. (2) din Hotararea Guvernului nr. 804/2017 privind modificarea si completarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003;

-  includerea in sfera de situatii care pot fi comunicate/notificate organului fiscal competent a aspectelor semnalate de catre operatorii economici

Si constau in

- posibilitatea de a comunica informatii privind aparatele de marcat electronice fiscale precum modificarea seriei de fabricatie, avizului tehnic favorabil, autorizatiei de distributie;

- inregistrarea de catre distribuitorul autorizat sau unitatea acreditata pentru comercializare a informatiilor privind livrarea, respectiv achizitia aparatelor de marcat electronice fiscale; 

- notificarea organului fiscal in situatii semnalate de catre utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale.


 

DE RETINUT!

- Distribuitorul autorizat sau unitatea acreditata pentru comercializare, dupa caz, inregistreaza informatii privind schimbari ale starii sau situatiei, precum si livrarea/achizitia aparatelor de marcat electronice fiscale pentru care a fost indeplinita procedura de la pct. 2, prin completarea ”Formularului pentru inregistrarea unor schimbari privind starea/situatia precum si livrarea/achizitia aparatelor de marcat electronice fiscale”, prevazut in ANEXA nr. 2 D.

- Ori de cate ori intervin schimbari privind situatia aparatului de marcat electronic fiscal, utilizatorii informeaza organul fiscal competent prin transmiterea notificarii prevazuta in anexa nr. 2E.

- Formularul prevazut la pct. 4 alin. (2) se transmite organului fiscal competent in termen de 3 zile lucratoare de la data la care a intervenit una dintre situatiile prevazute la pct. 6 alin. (1) sau (2) sau la pct. 10 alin. (2) din anexa nr. 1 la ordin sau de la data iesirii din gestiune, dupa caz, de la data intrarii in gestiune a aparatelor de marcat livrate sau achizitionate, pe baza documentelor intocmite in acest scop in conformitate cu prevederile legale.

- Pentru completarea si transmiterea formularelor prevazute la pct. 2 si pct. 4 alin. (1) si (2), producatorul, importatorul, persoana juridica romana care achizitioneaza din statele membre ale Uniunii Europene aparate de marcat electronice fiscale, respectiv distribuitorul autorizat, precum si unitatea acreditata pentru comercializare si/sau service desemneaza persoane care trebuie sa indeplineasca, cumulativ, urmatoarele conditii: a) detin calitatea de tehnician de service sau alta calitate, in baza unui contract individual de munca incheiat cu producatorul, importatorul, persoana juridica romana care achizitioneaza din statele membre ale Uniunii Europene aparate de marcat electronice fiscale, respectiv cu distribuitorul autorizat sau cu unitatea acreditata pentru comercializare si/sau service; b) detin certificat digital calificat emis in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica, republicata.


Consultati documentele atasate mai jos:

Ordinul + Anexa

Referat

 


de Ghinea Viorica

NOUTATI din Legislatia Contabila

PFA 2024. Ce SOLUTII si AVANTAJE mai sunt?


Important: PFA-urile au fost grav lovite de modificarile Codului Fiscal Mai e ceva de facut pentru a fi rentabile?
Legislatia pentru PFA s-a schimbat!

CUM se aplica, CAT ne afecteaza si (mai ales)
CE SOLUTII exista pentru a ne salva?

Afla acum care sunt solutiile ingenioase oferite de expertul Horatiu Sasu parcurgand lucrarea PFA/II/IF: Taxe, impozite, deduceri, contributii!
Vei gasi aici explicatii si exemple 100% practice, cu aplicabilitate certa si imediata!

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
case de marcatanafguvern


Data aparitiei: 27 Februarie 2019

Votati articolul "Proiect ANAF. Registrul national de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale":
Rating:

Nota: 4.58 din 5 din 6 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Fisa Postului pentru Contabil Sef [Model]

    • Fisa de post a contabilului sef defineste responsabilitatile si asteptarile asociate acestui rol important. Aceasta pozitie necesita nu doar cunostinte solide in domeniul contabilitatii, ci si abilitati de leadership si capacitatea de a se adapta cu succes intr-un mediu financiar in continua schimbare. In plus, contabilul sef este adesea implicat in procesul decizional al organizatiei, oferind analize si interpretari financiare care sustin obiectivele generale ale afacerii....» citeste mai departe aici

  • Casele de marcat devin obligatorii si la automatele comerciale: Fiscul va incepe sa dea amenzi de la 1 octombrie

    • Operatorii economici care desfasoara livrari de bunuri sau prestari de servicii prin intermediul automatelor comerciale si care nu au instalate case de marcat vor fi sanctionati cu o amenda intre 8.000 si 10.000 de lei. Sanctiunea se aplica incepand cu 1 octombrie 2024. In plus, ANAF va confisca sumele nejustificate si va suspenda activitatea operatorului economic la unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor. Prin interm...» citeste mai departe aici

  • Majorare de capital social: studiu de caz privind monografia contabila

    • Potrivit art 210 din Legea 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, capitalul social se poate mari prin emisiunea de actiuni noi sau prin majorarea valorii nominale a actiunilor existente in schimbul unor noi aporturi in numerar si/sau in natura. (1) Capitalul social se poate mari prin emisiunea de actiuni noi sau prin majorarea valorii din nominale a actiunilor existente in schimbul unor noi aporturi in numerar si/sau in natura. (2) ...» citeste mai departe aici

  • Recuperarea pierderilor fiscale: ce prevede art. 31 din Codul Fiscal si un studiu de caz practic

    • Legislatia clarifica modalitatile prin care companiile care au functionat initial ca microintreprinderi si au trecut apoi la sistemul de impozitare pe profit pot sa recupereze pierderile fiscale. In nota de fundamentare a OUG nr. 115/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscala, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru prorogarea unor termene, s-au cuprins unele prev...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X