Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal
mail
Contabilitate Contabilul.ro | Contabilitate | Declaratii si formulare

Clarificari de la ITM. Neconcordante intre Revisal si D112 – tipuri de contracte si solutii

Data aparitiei: 16 Aprilie 2019
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Clarificari de la ITM. Neconcordante intre Revisal si D112 – tipuri de contracte si solutii
declaratia 112revisalangajati

ITM Timis vine cu clarificari importante referitoare la numeroasele sesizari primite despre neconcordantele intre Revisal si D112. Specialistii propun urmatorul protocol de lucru pentru tratarea situatiilor cel mai frecvent intalnite pana in prezent.


1. Contracte marcate ca radiate: in situatia in care diferenta intre cele doua categorii de informatii este cauzata de contractele marcate ca radiate, angajatorul va fi informat ca nu este necesara nicio operatiune de corectare a datelor de registru transmise. Totodata, i se va furniza explicitarea status-ului de radiere, dupa cum urmeaza:

Functionalitatea de radiere a contractului de munca si a salariatului reprezinta stergerea logica a celor doua elemente, prin marcarea lor ca radiat. Precizam ca aceasta optiune are urmatoarele caracteristici:

- se utilizeaza pentru a elimina din gestiunea registrului contractul si, daca e cazul, salariatul inregistrat din greseala la angajator;

- un contract poate fi marcat ca radiat indiferent de starea in care se afla;

-  marcarea radierii contractului nu implica modificarea starii acestui – in continuare, registrul general de evidenta a salariatilor opereaza numai cu starile disponibile anterior introducerii functionalitatii de radiere;

-  un salariat poate fi marcat ca radiat numai daca nu are inregistrat niciun
contract in registrul angajatorului sau daca toate contractele sale au fost marcate in


prealabil ca radiate.

In aplicatia informatica Revisal, in urma radierii unui contract sau a unui salariat nu se va schimba starea contractului, respectiv a salariatului, deoarece radierea este evidentiata printr-un indicator al contractului/salariatului si nu reprezinta starea acestor elemente.

In continuare, ANAF va lua in considerare caracteristicile radierii expuse mai sus, iar neconcordantele generate de contractele aflate in aceasta situatie vor fi excluse de la raportare.


2. Contracte mutate (prin transfer de intreprindere / schimbare loc de munca / schimbare gestiune registru): in situatia in care diferenta intre cele doua categorii de informatii este cauzata de contractele mutate, angajatorul va fi informat ca nu este necesara nicio operatiune de corectare a datelor de registru transmise. Totodata, i se va furniza explicitarea status-ului de mutare, dupa cum urmeaza:

Ulterior datei mutarii, contractele mutate nu sunt contracte active la angajatorul cedent.

In continuare, ANAF va lua in considerare informatiile referitoare la mutare, iar neconcordantele generate de contractele aflate in aceasta situatie vor fi excluse de la raportare.
 

3. Contracte incetate / suspendate / detasate: in situatia in care diferenta intre cele doua categorii de informatii este cauzata de contracte aflate intr-una dintre starile specificate, angajatorul va fi informat ca este necesar sa verifice elementele caracteristice starilor mentionate in privinta registrului: data incetarii contractului / data de inceput, data de sfarsit, data de incetare a detasarii / suspendarii, sa le corecteze daca este cazul si sa efectueze transmiterea registrului corectat, si sa verifice continutul declaratiei D112 pentru persoanele si lunile in cauza.

In continuare, ANAF va rafina procedura de identificare a neconcordantelor in cazul contractelor incetate / suspendate / detasate, astfel incat, situatiile corect transmise de catre angajator in cele doua sisteme sa nu genereze diferente.
 

4. Contracte dublate: in cazul in care diferenta intre cele doua categorii de informatii este cauzata de dublarea contractelor, rezultata prin inregistrarea, de catre angajator, a aceluiasi contract cu identificatori de contract (nr. contract - data contract) diferiti, acestuia i se va elibera de catre ITM un extras de registru - Raport activitate angajator (necesar pentru corecta aplicare a punctului (iii.) din cadrul procedurii de eliminare a dublurii) si va fi informat asupra solutiei de remediere a situatiei de dublare, dupa cum urmeaza:

i. instalare aplicatie Revisal v6.0.6. pe un alt echipament de calcul decat cel pe care se gestioneaza in mod curent registrul angajatorului;

i. initializare baza de date registru corespunzatoare aplicatiei Revisal nou instalate la punctul (i.), prin inregistrarea datelor angajatorului;

iii. introducere in baza de date a informatiilor aferente salariatului/salariatei si contractului aferent inregistrat in mod eronat, conform pozitiei corespunzatoare din documentul Raport activitate angajator emis de catre ITM pentru angajatorul petitionar;

IV. Radiere contract introdus in etapa (iii.), prin functiunea Contracte >Radiere;

V, Generare fisier.rvs de depunere a registrului corespunzator radierii operate, prin functiunea Registru >Generare registru pentru angajatorul initializat la pasul (ii.), a aplicatiei instalate la punctul (i.);

vi, Transmitere, prin modalitatea de depunere on-line, sau salvare pe suport extern, in vederea depunerii la inspectoratul teritorial de munca , a fisierului „rvs generat la punctul (v.), referit, in continuare, prin „rvs contract radiat”;

vii. Eliminare angajator creat, utilizand functiunea Angajator >Stergere angajator curent a aplicatiei Revisal instalate la punctul (i.) - operatiune recomandata pentru a evita depuneri ulterioare de registru efectuate pe baza respectiva.
 

5, Angajatori dublati: in cazul in care diferenta intre cele doua categorii de informatii este cauzata de dublarea angajatorului ca urmare a preluarii in mod eronat, la sediul ITM, a registrului pentru angajatorul petitionar, situatia va fi inventariata, iar angajatorul va fi informat in legatura cu status-ul cererii sale - inventariata, pentru solutionare ulterioara. Situatiile sesizate si inventariate de catre ITM vor fi transmise Inspectiei Muncii unde vor fi tratate in timp, in ordinea prezentarii lor. Solutia de
remediere a dublarii angajatorului va fi transmisa catre ITM, care o va pune la dispozitia angajatorului, urmand sa deruleze si operatiunile de preluare a registrului/registrelor de corectare, conform protocolului utilizat si anterior pentru remedierea cazurilor de angajatori dublati.

ANAF va fi informat in legatura cu situatiile de angajatori dublati in sistemul ReGES.
 

Nota:

- In cazul in care solicitarile de suport tehnic din partea angajatorilor pentru corectarea neconcordantelor REGES/REVISAL - ANAF D112 nu sunt insotite de lista CNP-urilor identificate ca sursa a diferentelor - pusa la dispozitie de catre ANAF la solicitarea contribuabilului, se va cere completarea sesizarii cu acest set de informatii, necesar corectei recunoasteri a situatiilor neconforme.

De asemenea, se va indica angajatorilor, inainte de a reveni cu solicitarea de suport tehnic, sa efectueze ei insisi, cu instrumentele de care dispun - rapoarte Revisal sau dupa caz situatii extrase din sistemul REGES, declaratii D112 depuse, verificarea corectitudinii informatiilor transmise catre cele doua institutii pentru CNP-urile indicate ca raspuns la solicitarea de informatii din spatiul privat virtual (SPV) administrat de catre ANAF.
 

- Solutionarea neconcordantelor REGES/REVISAL - ANAF D112 de catre angajatori necesita consultarea continutului registrului propriu in baza de date a Inspectiei Muncii. Prin urmare, inspectoratul teritorial  de munca va elibera acestora raportul Activitate angajator, conform Ord. Nr. 826/2014 privind aprobarea normativului cu tarifele pentru plata prestarilor de servicii efectuate in domeniile de activitate specifice, care precizeaza: „Inspectia Muncii, prin inspectoratele teritoriale de munca, efectueaza prestari de servicii in domeniul relatiilor de munca la cererea persoanelor fizice, juridice, persoanelor fizice autorizate si a altor entitati constituite in conditiile legii”.






Articole Similare




Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"


X