Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile
mail
Contabilitate Contabilul.ro | Contabilitate

Transfer de marfa de la un PFA radiat la un PFA nou infiintat. Cum se procedeaza?

Ultima actualizare: 09 Iulie 2019
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Transfer de marfa de la un PFA radiat la un PFA nou infiintat. Cum se procedeaza?
pfa radiatonrccaen

O multime de PFA-uri au fost recent radiate din oficiu de ONRC (Oficiul National al Registrului Comertului) pentru ca au avut mai mult de 5 coduri CAEN. Legea permite infiintarea unui nou PFA, insa trebuie sa fiti atenti la modalitatea in care faceti transferul de marfa de la PFA-ul radiat la cel nou infiintat.

 

Iata raspunsul specialistului!


 Avand in vedere ca ati infiitat un alt PFA, parerea mea este ca pentru a prelua stocul de marfa detinut de PFA radiat, ar trebui sa efectuati o vanzare a stocului de marfa catre PFA nou la valoarea de piata, inainte de data la care PFA-ul a fost radiat.

Nu poate exista un transfer de marfa de la un contribuabil radiat catre un contribuabil activ, deoarece nu se respecta prevederile Codului fiscal cu privire la regulile de transfer activitate.

De aceea recomand intocmirea unei facturi pentru stocul de marfa ramas dar care sa fie datata inainte de data de radiere.

Daca sunteti platitor de TVA, situatia se complica.  

In primul rand, ca urmare a radierii PFA, acestuia i s-a anulat si codul de TVA. Daca la momentul anularii codului de TVA, in evidenta contabila a PFA-ului exista un stoc de marfa, consider ca ar fi trebuit sa procedati la ajustarea TVA-ului dedus initial la achizitie si la data emiterii deciziei de anulare a codului TVA, sa emiteti o autofactura privind ajustarea stocului de marfa existent.

Potrivit prevederilor pct.7 alin 8) din Norme,transferul de active prevazut la art. 270 alin. (7) din Codul fiscal este un transfer universal de bunuri si/sau servicii, acestea nemaifiind tratate individual, ci ca un tot unitar la persoana impozabila cedenta, indiferent daca este un transfer total sau partial de active.Simplul transfer al unor active nu garanteaza posibilitatea continuarii unei activitati economice in orice situatie. Pentru ca o operatiune sa poata fi considerata transfer de active, in sensul art. 270 alin. (7) din Codul fiscal, primitorul activelor trebuie sa faca dovada intentiei de a desfasura activitatea economica sau partea din activitatea economica care i-a fost transferata, si nu sa lichideze imediat activitatea respectiva si, dupa caz, sa vanda eventualele stocuri. Primitorul activelor are obligatia sa transmita cedentului o declaratie pe propria raspundere din care sa rezulte indeplinirea acestei conditii.

Potrivit prevederilor de la alin 9),persoana impozabila care este beneficiarul transferului prevazut la alin. (7) este considerata ca fiind succesorul cedentului, indiferent daca este inregistrata in scopuri de taxa sau nu. Beneficiarul va prelua toate drepturile si obligatiile cedentului, inclusiv pe cele privind livrarile catre sine prevazute la art. 270 alin. (4) din Codul fiscal, ajustarile deducerii prevazute la art. 304 si 305 din Codul fiscal. Daca beneficiarul transferului este o persoana impozabila care nu este inregistrata in scopuri de TVA conform art. 316 din Codul fiscal si nu se va inregistra in scopuri de TVA ca urmare a transferului, va trebui sa plateasca la bugetul de stat suma rezultata ca urmare a ajustarilor conform art. 270 alin. (4), art. 304, 305, 306 sau 332 din Codul fiscal, dupa caz, si sa depuna in acest sens declaratia prevazuta la art. 324 alin. (8) din Codul fiscal.

Potrivit prevederilor art. 320 alin (12) din Codul fiscal, transferul partial sau integral de active, prevazut la art. 270 alin. (7) si la art. 271 alin. (6), se va evidentia intr-un document intocmit de partile implicate in operatiune, fiecare parte primind un exemplar al acestuia. Acest document trebuie sa contina urmatoarele informatii:

a)un numar de ordine secvential si data emiterii documentului;
b)data transferului;
c)denumirea/numele, adresa si codul de inregistrare in scopuri de TVA, prevazut la art. 316, al ambelor parti, dupa caz;
d)o descriere exacta a operatiunii;
e)valoarea transferului.

 


Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Mariana Prejbeanu - Expert contabil, Consultant fiscal, Auditor financiar.






Articole Similare





Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"


X