Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile
mail
Contabilitate Contabilul.ro | Contabilitate | Altele

Procedura de anulare a accesoriilor pentru obligatiile bugetare administrate de ANOFM

Data aparitiei: 02 Decembrie 2019
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Procedura de anulare a accesoriilor pentru obligatiile bugetare administrate de ANOFM
og 62019obligatii de plataaccesorii

Prin OANOFM nr. 728/2019 publicat in M.OF. nr. 955 din 28/11/2019 a fost aprobata Procedura de anulare a obligatiilor de plata accesorii, in conformitate cu prevederile cap. II - Anularea unor obligatii accesorii din Ordonanta Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale.

Aceasta procedura se aplica pentru obligatiile bugetare administrate de Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM) prin entitatile publice subordonate, cu personalitate juridica (agentiile judetene pentru ocuparea fortei de munca/Agentia Municipala pentru Ocuparea Fortei de Munca Bucuresti (AJOFM/AMOFM) si centrele regionale de formare profesionala a adultilor (CRFPA)), respectiv obligatii financiare principale reprezentand:

    1.  debite provenite din nerespectarea Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare,

    2. alte debite pentru care, potrivit actelor normative in vigoare, AJOFM/AMOFM si CRFPA au competente in stabilire si recuperare, precum si obligatii accesorii aferente acestora, stabilite prin:

    •  decizii de imputare emise de AJOFM/AMOFM/CRFPA;
    • procese-verbale de control intocmite de structurile control din cadrul AJOFM/AMOFM;
    •  hotarari judecatoresti emise de instanta competenta;
    •  decizii/procese-verbale referitoare la obligatiile bugetare accesorii.

Prin obligatii bugetare administrate de ANOFM prin entitatile publice subordonate se intelege inclusiv obligatiile bugetare individualizate in titluri executorii emise potrivit legii, existente in evidenta AJOFM/AMOFM/CRFPA in vederea recuperarii.


Obiectul facilitatilor fiscale

ANOFM, prin entitatile publice subordonate cu personalitate juridica acorda urmatoarele facilitati fiscale:

    1.  amanarea la plata a obligatiilor de plata accesorii ramase nestinse la data emiterii Fisei de calcul/Deciziei, pana la data solutionarii cererii de anulare a accesoriilor sau pana la data de 16 decembrie 2019 inclusiv, in cazul nedepunerii acestei cereri, pentru debitorii care notifica AJOFM/AMOFM/CRFPA;
    2. anularea obligatiilor de plata accesorii.

Categoriile de obligatii de plata accesorii care, potrivit ordonantei, pot face obiectul facilitatilor fiscale sunt urmatoarele:

    •  dobanzi/majorari de intarziere;
    •  penalitati de intarziere;
    •  orice alte obligatii de plata accesorii.

Obligatiile de plata accesorii sunt aferente:

   a) obligatiilor bugetare principale restante la 31 decembrie 2018 inclusiv, astfel cum sunt definite la art. 23 alin. (3) din OG 6/2019;
   b) obligatiilor bugetare principale cu termene de plata pana la 31 decembrie 2018 inclusiv si stinse pana la aceasta data;
   c) obligatiilor bugetare principale scadente pana la data de 31 decembrie 2018 inclusiv si cuprinse in decizii de imputare emise ca urmare a unui control aflat in derulare la data de 8 august 2019.
  

Cine poate beneficia de facilitatile prevazute in aceasta procedura?

Debitorii ce pot beneficia de facilitatile prevazute in aceasta procedura sunt:

    •  debitorii, persoane juridice, persoane fizice sau entitati fara personalitate juridica, care la data de 31 decembrie 2018 inclusiv au obligatii bugetare principale restante, administrate de ANOFM prin entitatile publice subordonate (AJOFM/AMOFM/CRFPA), sub un milion lei;
    •  debitorii, persoane fizice sau entitati fara personalitate juridica, unitati administrativ-teritoriale sau subdiviziunile administrativ-teritoriale ale municipiului Bucuresti ori institutiile publice, care la data de 31 decembrie 2018 inclusiv au obligatii bugetare principale restante, administrate de ANOFM prin entitatile publice subordonate (AJOFM/AMOFM/CRFPA), de un milion lei sau mai mari.
 

Beneficiaza de facilitatile prevazute de procedura si urmatorii debitori:

    •  debitorii declarati insolvabili, potrivit legii;
    •  persoanele carora li s-a stabilit raspunderea solidara potrivit Codului de procedura fiscala, sau raspunderea potrivit legislatiei in domeniul insolventei (Legii nr. 85/2014 / legii nr. 85/2006), pentru obligatiile bugetare aferente perioadei anterioare datei de 31 decembrie 2018 inclusiv, indiferent de data emiterii deciziei de atragere a raspunderii sau a ramanerii definitive a hotararii judecatoresti de atragere a raspunderii;
    •  debitorii aflati in procedura insolventei ori aflati in dizolvare, potrivit prevederilor legale in vigoare;
    • debitorii care la data de 31 decembrie 2018 inclusiv inregistreaza numai obligatii de plata accesorii nestinse aferente obligatiilor bugetare principale stinse pana la aceasta data, iar accesoriile nu au fost stinse pana la data intrarii in vigoare a ordonantei privind instituirea unor facilitati fiscale, respectiv pana la data de 8 august 2019;
    • debitorii carora li s-au comunicat decizii de imputare aferente unor obligatii bugetare principale scadente pana la data de 31 decembrie 2018 inclusiv, ca urmare a unui control in derulare la data de 8 august 2019, indiferent de cuantumul obligatiilor bugetare principale si de data comunicarii deciziei de imputare.


Facilitatile fiscale se acorda de catre ANOFM prin AJOFM/AMOFM/CRFPA.

Obligatiile bugetare de a caror plata depinde acordarea facilitatilor sunt cele administrate/stabilite de fiecare dintre entitatile publice cu personalitate juridica, subordonate ANOFM.

Obligatiile bugetare accesorii ce urmeaza a fi anulate sunt cele calculate de catre entitatile publice cu personalitate juridica, subordonate ANOFM (AJOFM/AMOFM/CRFPA).


Procedura stabileste modul de realizare a activitatii de anulare a obligatiilor de plata accesorii in conformitate cu prevederile cap. II - Anularea unor obligatii accesorii din O.G. nr. 6/2019, reglementand:

    •  modalitatea de notificare privind intentia de a beneficia de anularea obligatiilor de plata accesorii - pe baza formularului din Anexa nr. 1 la procedura. Notificarea privind intentia de a beneficia de anularea obligatiilor de plata accesorii nu este obligatorie.

    • procedura de acordare a anularii obligatiilor de plata accesorii - pe baza  Cererii de anulare a obligatiilor de plata accesorii, potrivit O.G. nr. 6/2019 al carui model se regaseste in Anexa nr. 8 la procedura.

Anularea obligatiilor de plata accesorii se solicita de catre debitori, inclusiv de catre cei care au notificat AJOFM/AMOFM/CRFPA intentia de a beneficia de anularea obligatiilor accesorii in baza unei cereri de anulare a accesoriilor, depusa la registratura AJOFM/AMOFM/CRFPA sau comunicata prin posta, cu scrisoare recomandata cu confirmare de primire. Cererea poate fi depusa dupa indeplinirea conditiilor de acordare a anularii, dar nu mai tarziu de 16 decembrie 2019 inclusiv.

    • retragerea notificarii/cererii de anulare a accesoriilor
    • anularea obligatiilor in cazul persoanelor pentru care s-a atras raspunderea.






Articole Similare





Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"


X