Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Noutati in Codul Fiscal 2020 - 11 Monografii Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Noutati in Codul Fiscal 2020 - 11 Monografii Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

OUG 96/2020. Noi modificari aduse Codului vamal. Ce prevederi au fost eliminate

OUG 96/2020. Noi modificari aduse Codului vamal. Ce prevederi au fost eliminate
monitorul oficialcodul vamal

Codul vamal a fost modificat prin OUG 96/2020, act normativ ce a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 500 din 12 iunie 2020).

Prin OUG 96/2020 au fost abrogate mai multe articole, mai exact articolele 1, 4, 31-37, 39-56, 58-82, 84-93, 95-99, 101-268 si 284 din Legea nr. 86/2006 privind Codul vamal al Romaniei.
 

OUG 96/2020: continutul actului normativ

Avand in vedere angajamentele constante si termenele asumate de Romania in raport cu institutiile Uniunii Europene, precum si riscurile de aplicare asupra Romaniei a procedurii de infringement datorita lipsei unor masuri, a caror reglementare nu mai poate fi amanata,

avand in vedere iminenta condamnarii Romaniei de catre Curtea de Justitie a Uniunii Europene in Cauza 2018/4.131 ce are ca obiect actiunea in constatarea neindeplinirii obligatiilor prin neaplicarea art. 103 alin. (1) si (2) din Codul vamal al Uniunii, privind termenul maxim pentru comunicarea datoriei vamale prin care autoritatile romane sunt puse in intarziere referitor la art. 244 alin. (1), (3) si (4) din Legea nr. 86/2006 privind Codul vamal al Romaniei, cu modificarile si completarile ulterioare,

intrucat Comisia Europeana constata ca in ceea ce priveste art. 244 alin. (4) din Legea nr. 86/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, acesta nu se refera la limita de zece ani pentru comunicarea datoriei vamale stabilita la alin. (2) al art. 103 din Regulamentul (UE) nr. 952/2013 pentru datoria vamala survenita ca rezultat al unui act care, la data la care a fost savarsit, era susceptibil de a conduce la initierea unor proceduri penale,

intrucat existenta la nivelul Comisiei Europene a Cauzei 2018/4.131 reprezinta o situatie extraordinara care nu poate fi amanata si ar putea duce, in situatia neconformarii, la condamnarea Romaniei de catre Curtea de Justitie a Uniunii Europene, cu consecinta aplicarii unor sanctiuni pecuniare al caror cuantum ar putea fi unul semnificativ, de natura a afecta bugetul de stat si indeplinirea obiectivelor asumate de Guvern,

deoarece Comisia Europeana a solicitat Curtii de Justitie a Uniunii Europene, prin Dosarul EU Pilot (2019) 9447 - document care reprezinta un act preliminar in cadrul procedurii de infringement -constatarea neconformitatii prevederilor art. 76 din Legea nr. 86/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, potrivit carora nerespectarea termenului pentru depozitarea temporara se sanctioneaza si cu masura valorificarii marfurilor, contrar dispozitiilor cuprinse in legislatia vamala unionala,

intrucat Comisia Europeana invedereaza Romaniei ca regulamentele UE in general, precum si Regulamentul (UE) nr. 952/2013 sunt obligatorii si sunt direct aplicabile in toate statele membre in conformitate cu art. 288 din Tratatul privind functionarea Uniunii Europene ("TFUE"),

avand in vedere ca, in conformitate cu dispozitiile art. 148 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata, autoritatile statului roman s-au angajat sa garanteze ducerea la indeplinire a obligatiilor rezultate din tratatele constitutive ale Uniunii Europene, din reglementarile comunitare cu caracter obligatoriu si din actul de aderare, este necesar sa se abroge dispozitiile care fac obiectul prezentei ordonante de urgenta si care contravin regulamentelor unionale,

tinand cont de disfunctionalitatile si problemele semnalate in mod constant de catre Organizatia pentru Cooperare si Dezvoltare Economica "OECD", ca urmare a neadaptarii cadrului legal actual care reglementeaza libera circulatie a marfurilor la complexitatea si dinamica activitatilor aferente acestui sector de activitate,

deoarece OECD formuleaza sesizari cu privire la articolele 31, 32, 87, 116, 121, 137, 153, 168 din Legea nr. 86/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, si neimplementarea recomandarilor OECD privind eliminarea reglementarilor redundante din legislatia vamala creeaza premisele incalcarii principiului liberei circulatii a marfurilor ce are consecinte negative asupra mediului de afaceri,

luand in considerare Nota nr. 20/9.505/A.I.L. din 22.05.2018 cu privire la punerea in aplicare a recomandarilor OECD in privinta unor prevederi legislative cu impact anticoncurential ce afecteaza activitatea economica din sectoarele constructii, transport de marfuri si procesare agroalimentara, semnata de prim-ministrul Romaniei,

avand in vedere raportul elaborat de OECD in cadrul proiectului-pilot care a avut ca scop evaluarea reglementarilor in vigoare care limiteaza concurenta in fiecare sector examinat, in care sunt mentionate articolele din Legea nr. 86/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, ce ar putea discrimina operatorii care nu detin o filiala in Romania,

tinand cont ca recomandarile OECD vizeaza eliminarea reglementarilor depasite si a paralelismelor din legislatia vamala nationala,
intrucat aceasta stare de fapt si de drept creeaza premisele incalcarii principiului liberei circulatii a marfurilor si are consecinte negative asupra mediului de afaceri in ceea ce priveste coerenta legislatiei vamale, este iminenta declansarea procedurii de infringement si pentru celelalte articole dintre cele mentionate de proiect deoarece, cu privire la acestea, Codul vamal al Uniunii contine dispozitii similare, contradictorii sau dispozitii cu caracter de noutate,

intrucat potrivit art. 16 alin. (2) din Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnica legislativa pentru elaborarea actelor normative, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, "In cazul existentei unor paralelisme acestea vor fi inlaturate fie prin abrogare, fie prin concentrarea materiei in reglementari unice.",

promovarea in regim de urgenta a prevederilor prezentei ordonante de urgenta se justifica in contextul in care Comisia Europeana poate identifica in legislatia vamala nationala o serie de articole care contravin legislatiei vamale unionale sau care sunt de natura sa descurajeze sectoare ale economiei romanesti din perspectiva respectarii normelor de concurenta nationale si unionale,

luand in considerare angajamentele si termenele asumate de Romania in relatia cu Comisia Europeana cu privire la aplicarea directa a regulamentelor Uniunii, precum si urgenta luarii unor masuri pentru asigurarea premiselor de stabilitate, coerenta si certitudine legislativa,

in considerarea faptului ca aceste elemente vizeaza interesul general public si constituie situatii de urgenta si extraordinare a caror reglementare nu poate fi amanata,

in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,

Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.

Articol unic. -

Articolele 1, 4, 31-37, 39-56, 58-82, 84-93, 95-99, 101-268 si 284 din Legea nr. 86/2006 privind Codul vamal al Romaniei, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 350 din 19 aprilie 2006, cu modificarile si completarile ulterioare, se abroga.

 

de Ghinea Viorica

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
monitorul oficialcodul vamal

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 15 Iunie 2020


Votati articolul "OUG 96/2020. Noi modificari aduse Codului vamal. Ce prevederi au fost eliminate":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Alte articole publicate in data de 15 Iunie 2020 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 3 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016




Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Noutati in Codul Fiscal 2020 - 11 Monografii Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Noutati in Codul Fiscal 2020 - 11 Monografii Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2020 - ATENTIE la monografiile contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Noutati in Codul Fiscal 2020 - 11 Monografii Contabile actualizate la zi"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X