Guvernul a luat decizia ca mecanismul restructurarii financiare sa acopere si datoriile bugetare restante din anul 2021. Solicitarea de restructurare se poate depune pana la data de 31 iulie 2023, sub sanctiunea decaderii, potrivit noului act normativ - OUG 85/2022.
Actul normativ mai prevede ca debitorii care inregistreaza obligatii depun notificarea in perioada 20 iunie 2022- 31 ianuarie 2023 inclusiv, sub sanctiunea decaderii si cu respectarea cerintelor. Asadar, cei interesati mai au la dispozitie aproximativ o luna pentru a depune notificarile, daca nu au facut-o deja.
"In scopul revitalizarii si evitarii deschiderii procedurii insolventei, debitorii, persoane juridice de drept public sau privat, cu exceptia institutiilor publice definite potrivit art. 2 alin. (1) pct. 30 din Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare, si a unitatilor administrativ-teritoriale, aflati in dificultate financiara si pentru care exista riscul intrarii in insolventa, isi pot restructura obligatiile bugetare principale restante la data de 31 decembrie 2021 si neachitate pana la data emiterii certificatului de atestare fiscala, precum si obligatiile bugetare accesorii.", potrivit noii ordonante care a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 594 din 17 iunie 2022.
Ultima modificare legislativa privind restructurarea datoriilor firmelor a fost introdusa prin OUG 4/2022 care prevedea ca termenul pentru depunerea solicitarilor sa fie prelungit de la 31 ianuarie pana la 31 iulie 2022.
OUG 85/2022 mai prevede si modificari in domeniul accizelor (prag maximal al concentratiei alcoolice si pedeapsa mai mare pentru contrabanda), prelungirea taxarii inverse si plata premiilor suspendate in cadrul Loteriei bonurilor fiscale.
OUG 85/2022 - restructurarea datoriilor: textul actului normativ
Denumire completa: OUG 85/2022 privind modificarea si completarea unor acte normative din domeniul fiscal si vamal
Avand in vedere efectele create de pandemia de COVID-19, operatorii economici se confrunta cu lipsa de lichiditati, fapt pentru care se impune continuarea masurilor de sprijin al acestora pentru a atenua efectele negative asupra economiei.
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Impozitarea veniturilor din chirii 2024
Luand in considerare necesitatea prelungirii mecanismului de restructurare a datoriilor operatorilor economici, astfel incat statul sa se asigure ca acest mecanism ii permite sa recupereze creantele cu costuri cat mai reduse, iar operatorilor economici sa le permita sa se redreseze si sa isi mentina sau chiar sa genereze locuri de munca,
deoarece mecanismul de restructurare s-a dovedit a fi o solutie optima pentru operatorii economici de a stinge obligatiile bugetare,
tinand cont ca neadoptarea unor masuri menite sa evite intrarea iminenta in faliment a operatorilor economici viabili din punct de vedere economic sau pentru care viabilitatea ar putea fi restabilita rapid ar aduce grave prejudicii cu efecte pe termen lung in plan economic si social,
avand in vedere ca lipsa interventiei legislative poate conduce la afectarea interesului general al statului, prin neincasarea unor obligatii bugetare,
intrucat prin Decizia nr. 176 din 24 martie 2022, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 451 din 5 mai 2022, Curtea Constitutionala a constatat neconstitutionalitatea dispozitiilor art. 270 alin. (3) din Legea nr. 86/2006 privind Codul vamal al Romaniei, cu modificarile si completarile ulterioare, care privesc, in esenta, sanctionarea faptelor asimilate infractiunii de contrabanda,
avand in vedere ca Curtea Constitutionala statueaza ca infractiunea incriminata prin art. 452 alin. (1) lit. h) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, este strans legata de infractiunea incriminata prin art. 270 din Legea nr. 86/2006 privind Codul vamal al Romaniei, cu modificarile si completarile ulterioare, este necesar a se modifica si alin. (2) al art. 270 din respectiva lege.
Dat fiind faptul ca, potrivit art. 147 alin. (1) din Constitutia Romaniei, republicata, de la data publicarii deciziei Curtii Constitutionale in Monitorul Oficial al Romaniei dispozitiile constatate ca fiind neconstitutionale vor fi suspendate de drept, urmand a-si inceta efectele juridice la 45 de zile de la publicare daca, in acest interval, Parlamentul sau Guvernul, dupa caz, nu pune de acord prevederile neconstitutionale cu dispozitiile Constitutiei,
tinand cont ca lipsa incriminarii va determina dispunerea de catre procurori, respectiv de catre instante, in toate dosarele care au ca obiect infractiunea de contrabanda asimilata, prevazuta la art. 270 alin. (3) din Legea nr. 86/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, a unor solutii de clasare, respectiv achitare, in dosarele avand un asemenea obiect,
intrucat lipsa de reglementare poate incuraja contrabanda cu produse accizabile, iar acest fapt nu corespunde cu obiectivele asumate de Guvernul Romaniei prin Hotararea Guvernului nr. 930/2021 privind aprobarea Strategiei nationale impotriva criminalitatii organizate 2021-2024,
avand in vedere ca suspendarea de drept a art. 270 alin. (3) din Legea nr. 86/2006 va determina aplicarea legii penale mai favorabile cu consecinte economice negative, afectand atat activitatea economica a unor companii din domeniu, cat si bugetul general consolidat,
luand in considerare necesitatea instituirii unui cadru legal care sa permita sanctionarea faptelor asimilate infractiunii de contrabanda, precum si faptul ca lipsa unei reglementari ar putea afecta negativ relatiile sociale,
tinand seama de faptul ca starea de incertitudine juridica in ceea ce priveste sanctionarea faptelor asimilate infractiunii de contrabanda, cu consecinte grave pe planul solutionarii proceselor penale aflate in curs la instantele de judecata, ar putea fi amplificata in lipsa unei interventii legislative imediate,
in considerarea faptului ca un demers legislativ ordinar nu ar putea fi finalizat pana la data expirarii termenului de 45 de zile de la publicarea deciziei Curtii Constitutionale mai sus mentionate,
avand in vedere necesitatea prelungirii taxarii inverse pentru anumite categorii de livrari de bunuri/prestari de servicii, care expira la data de 30 iunie 2022,
luand in considerare efectele pozitive produse de aceasta masura de prevenire si combatere a fraudei fiscale in domeniul TVA,
tinand cont de timpul scurt ramas pana la expirarea aplicabilitatii actualelor prevederi, respectiv 30 iunie 2022,
avand in vedere faptul ca Directiva (UE) 2022/890 a Consiliului din 3 iunie 2022 de modificare a Directivei 2006/112/CE in ceea ce priveste prelungirea perioadei de aplicare a mecanismului optional de taxare inversa in legatura cu livrarile de anumite bunuri si prestarile de anumite servicii care prezinta risc de frauda si a mecanismului de reactie rapida impotriva fraudei in domeniul TVA a fost publicata in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L155/1 din data de 8 iunie 2022,
in vederea evitarii riscului de intrerupere a aplicarii masurii si
tinand seama de faptul ca nepromovarea acestei reglementari in domeniul TVA ar avea consecinte negative, in sensul in care aplicarea discontinua a masurilor de simplificare va genera dificultati in aplicare si costuri suplimentare de conformare la nivelul persoanelor impozabile,
in vederea evitarii declansarii unei proceduri de infringement, pentru asigurarea respectarii prevederilor art. 13 alin. (3) din Directiva 92/83/CEE privind armonizarea structurilor accizelor la alcool si bauturi alcoolice, potrivit carora statele membre pot stabili un nivel redus al accizei pentru bauturile fermentate cu o concentratie alcoolica pe volum de sub 8,5% vol.,
avand in vedere faptul ca, fata de conditiile existente la data la care a fost reglementata organizarea Loteriei bonurilor fiscale, in prezent, operatorii economici din Romania sunt dotati cu aparate de marcat electronice fiscale, care au fost, in cea mai mare parte, conectate la sistemul informatic al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si transmit zilnic informatii privind incasarile realizate de comercianti, ceea ce permite administratiei fiscale sa identifice situatiile de neconformare si, totodata, selectarea eficienta a contribuabililor in vederea efectuarii de controale operative in scopul combaterii evaziunii fiscale,
deoarece, prin raportare la noile realitati si metode de control specifice digitalizarii, Loteria bonurilor fiscale nu mai reprezinta o metoda eficienta de combatere a evaziunii fiscale,
tinand seama si de faptul ca nepromovarea prezentului act normativ ar avea consecinte negative in sensul ca ar conduce la cheltuirea nejustificata a resurselor bugetare necesare pentru organizarea Loteriei bonurilor fiscale, tocmai intr-o conjunctura economica si politica ce reclama administrarea prudenta a resurselor bugetare,
avand in vedere ca aspectele mai sus mentionate vizeaza un interes public si constituie o situatie extraordinara, a carei reglementare nu poate fi amanata, impunand adoptarea de masuri imediate pe calea ordonantei de urgenta,
in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.
Articolul I
Ordonanta Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 648 din 5 august 2019, aprobata prin Legea nr. 216/2021, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. Titlul capitolului I se modifica si va avea urmatorul cuprins:
Capitolul I Instituirea unor masuri de restructurare a obligatiilor bugetare restante la data de 31 decembrie 2021
2. La articolul 1, alineatele (1), (3), (4) si (5) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
(1) In scopul revitalizarii si evitarii deschiderii procedurii insolventei, debitorii, persoane juridice de drept public sau privat, cu exceptia institutiilor publice definite potrivit art. 2 alin. (1) pct. 30 din Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare, si a unitatilor administrativ-teritoriale, aflati in dificultate financiara si pentru care exista riscul intrarii in insolventa, isi pot restructura obligatiile bugetare principale restante la data de 31 decembrie 2021 si neachitate pana la data emiterii certificatului de atestare fiscala, precum si obligatiile bugetare accesorii.
...............................................................................................
(3) Sunt obligatii bugetare principale restante la data de 31 decembrie 2021 si obligatiile bugetare declarate de debitor sau stabilite de organul fiscal competent prin decizie dupa data de 1 ianuarie 2022 aferente perioadelor fiscale de pana la data de 31 decembrie 2021.
(4) Restructurarea obligatiilor bugetare se aplica si pentru obligatiile bugetare principale si accesorii stabilite de alte organe decat organele fiscale, precum si pentru amenzile de orice fel, transmise spre recuperare organelor fiscale centrale dupa data de 1 ianuarie 2022 pana la data eliberarii certificatului de atestare fiscala potrivit art. 3 alin. (3).
(5) Nu formeaza obiect al restructurarii urmatoarele obligatii bugetare:
a) obligatiile bugetare care, la data eliberarii certificatului de atestare fiscala, intra sub incidenta art. 167 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare Codul de procedura fiscala, in limita sumei de rambursat/de restituit/de plata de la buget;
b) obligatiile bugetare stabilite prin acte administrative care, la data eliberarii certificatului de atestare fiscala, sunt suspendate in conditiile art. 14 sau 15 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare. In cazul in care suspendarea executarii actului administrativ inceteaza dupa data aprobarii planului de restructurare si comunicarea deciziei de inlesnire la plata, debitorul poate solicita includerea in inlesnirea la plata a obligatiilor bugetare ce au facut obiectul suspendarii sau luarea altor masuri de restructurare a obligatiilor bugetare. In acest scop, organul fiscal competent comunica debitorului o instiintare de plata privind obligatiile bugetare individualizate in acte administrative pentru care a incetat suspendarea executarii, precum si deciziile referitoare la obligatiile accesorii aferente;
c) obligatiile bugetare principale si accesorii care reprezinta ajutor de stat de recuperat, acordat din surse sau resurse de stat ori gestionate de stat, cele care reprezinta fonduri europene sau fonduri publice nationale aferente fondurilor europene, precum si cele care reprezinta taxe vamale, accize si taxa pe valoarea adaugata pentru care administrarea, cu exceptia inspectiei fiscale si a executarii silite, revine Autoritatii Vamale Romane;
d) obligatiile bugetare ramase de plata ca urmare a unei restructurari acordate in temeiul prezentei ordonante, pentru care a esuat planul de restructurare potrivit art. 13 alin. (1).
3. La articolul 3, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
(1) Debitorul care doreste sa isi restructureze obligatiile bugetare, potrivit prezentului capitol, are obligatia de a notifica organul fiscal competent cu privire la intentia sa in perioada 8 august-31 octombrie 2019, in perioada 1 februarie- 30 septembrie 2020, in perioada 1 noiembrie 2020- 30 septembrie 2021, precum si in perioada 20 iunie 2022- 31 ianuarie 2023 inclusiv, sub sanctiunea decaderii din dreptul de a mai beneficia de restructurarea obligatiilor bugetare, si se adreseaza unui expert independent in vederea intocmirii unui plan de restructurare si a testului creditorului privat prudent. Debitorii care inregistreaza obligatii de natura celor prevazute la art. 1 alin. (2^1) depun notificarea in perioada 20 iunie 2022- 31 ianuarie 2023 inclusiv, sub sanctiunea decaderii si cu respectarea cerintelor prevazute de prezentul alineat.
4. La articolul 4, alineatul (4) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
(4) Masura de anulare a unor obligatii bugetare principale poate avea loc pentru maximum 50% din totalul obligatiilor bugetare principale, in conditiile alin. (6)-(9), si nu poate avea ca obiect obligatii bugetare principale si accesorii prevazute la art. 1 alin. (5) lit. c) si d).
5. La articolul 4 alineatul (6) litera b) punctul (i), literele aa) si bb) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
aa) obligatiile bugetare scadente in perioada cuprinsa intre 1 ianuarie 2022 si data depunerii solicitarii de restructurare;
bb) obligatiile bugetare principale si accesorii prevazute la art. 1 alin. (5) lit. c) si d) inscrise in certificatul de atestare fiscala emis potrivit art. 3 alin. (3);
6. La articolul 4 alineatul (6) litera b) punctul (ii), litera bb) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
bb) obligatiile bugetare principale si accesorii prevazute la art. 1 alin. (5) lit. c) si d) transmise organului fiscal in perioada cuprinsa intre data eliberarii certificatului de atestare fiscala si data comunicarii deciziei de inlesnire la plata;
7. La articolul 6 alineatul (3), litera b) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
b) emite decizie de amanare la plata a dobanzilor, penalitatilor si a tuturor accesoriilor datorate de debitor aferente obligatiilor bugetare principale care constituie obiect al restructurarii la plata, cu exceptia obligatiilor accesorii aferente obligatiilor bugetare principale prevazute la art. 1 alin. (5) lit. c) si d), care trebuie platite potrivit art. 4 alin. (6) lit. b) pct. (i) si (ii). Se emite aceasta decizie si in situatia in care obligatiile bugetare principale prevazute la art. 1 alin. (1), (3) si (4) sunt stinse pana la data eliberarii certificatului de atestare fiscala;
8. La articolul 12, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
(1) Pentru obligatiile bugetare ce formeaza obiect al restructurarii, cu exceptia obligatiilor bugetare principale prevazute la art. 1 alin. (5) lit. c) si d), nu se datoreaza si nu se calculeaza obligatii de plata accesorii de la data aprobarii planului de restructurare.
9. La articolul 22, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
(1) Solicitarea de restructurare prevazuta la art. 5 se poate depune pana la data de 31 iulie 2023, sub sanctiunea decaderii.
10. Dupa articolul 22 se introduce un nou articol, articolul 22^1, cu urmatorul cuprins:
Articolul 22^1
Restructurarea obligatiilor bugetare in cazul organelor fiscale locale
(1) Debitorii prevazuti la art. 1 isi pot restructura obligatiile bugetare restante la data de 31 decembrie 2021 si neachitate pana la data emiterii certificatului de atestare fiscala, precum si obligatiile bugetare accesorii, existente in evidenta organului fiscal local, in vederea recuperarii, in conditiile prezentului capitol.
(2) Procedura de aplicare a prevederilor alin. (1) se aproba prin hotarare a autoritatilor deliberative existente la nivelul unitatilor administrativ-teritoriale.
Articolul II
(1) Pentru debitorii care au depus solicitari privind restructurarea obligatiilor bugetare potrivit art. 5 din Ordonanta Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale, aprobata prin Legea nr. 216/2021, cu modificarile si completarile ulterioare, aflate in curs de solutionare la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, acestea se solutioneaza potrivit legislatiei in vigoare la data depunerii solicitarii sau debitorii pot opta, prin depunerea in termenul prevazut la art. 22 alin. (1) din aceeasi ordonanta a unei noi cereri adresate organului fiscal competent, pentru refacerea planului de restructurare cu obligatiile bugetare restante la 31 decembrie 2021, in conditiile respectivei ordonante, astfel cum a fost modificata de prezenta ordonanta de urgenta. Dispozitiile art. 8 din Ordonanta Guvernului nr. 6/2019, aprobata prin Legea nr. 216/2021, cu modificarile si completarile ulterioare, raman aplicabile. In acest caz, in baza cererii, organul fiscal emite un nou certificat de atestare fiscala, care cuprinde obligatiile bugetare restante la data de 31 decembrie 2021 si neachitate la data emiterii acestuia.
(2) Pentru debitorii care au depus notificarea privind intentia de restructurare a obligatiilor bugetare, potrivit art. 3 din Ordonanta Guvernului nr. 6/2019, aprobata prin Legea nr. 216/2021, cu modificarile si completarile ulterioare, si care nu au depus solicitarea de restructurare a obligatiilor bugetare, potrivit art. 5 din acelasi act normativ, pana la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, organele fiscale emit, din oficiu, in termen de 10 zile lucratoare de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, un nou certificat de atestare fiscala care cuprinde obligatiile bugetare restante la data de 31 decembrie 2021 si neachitate la data emiterii acestuia, in conditiile respectivei ordonante, astfel cum a fost modificata de prezenta ordonanta de urgenta, pe care il comunica debitorului. Dispozitiile art. 8 din Ordonanta Guvernului nr. 6/2019, aprobata prin Legea nr. 216/2021, cu modificarile si completarile ulterioare, raman aplicabile. Depunerea unei noi notificari, dupa intrarea in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, nu mai produce efecte. In situatia in care s-a inceput executarea silita, aceasta se suspenda de la data depunerii solicitarii de restructurare.
(3) Pentru debitorii care depun notificarea privind intentia de restructurare a obligatiilor bugetare, potrivit art. 3 din Ordonanta Guvernului nr. 6/2019, aprobata prin Legea nr. 216/2021, cu modificarile si completarile ulterioare, dupa data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, dar nu depun solicitarea de restructurare a obligatiilor bugetare, potrivit art. 5 din acelasi act normativ in termen de 6 luni de la data depunerii notificarii, incepe sau continua, dupa caz, executarea silita. Dispozitiile art. 8 din Ordonanta Guvernului nr. 6/2019, aprobata prin Legea nr. 216/2021, cu modificarile si completarile ulterioare, raman aplicabile. Depunerea unei noi notificari in perioada de 6 luni sau dupa expirarea acestui termen nu mai produce efecte. In situatia in care solicitarea de restructurare este depusa dupa inceperea executarii silite, aceasta se suspenda de la data depunerii solicitarii de restructurare.
Articolul III
Articolul 270 din Legea nr. 86/2006 privind Codul vamal al Romaniei, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 350 din 19 aprilie 2006, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:
1. La alineatul (2), literele a) si b) vor avea urmatorul cuprins:
a) introducerea in/sau scoaterea din tara, prin locurile stabilite pentru controlul vamal, prin sustragere de la controlul vamal, a bunurilor sau a marfurilor care trebuie plasate sub un regim vamal, daca sunt depasite limitele cantitative prevazute la art. 452 alin. (1) lit. h) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, in cazul produselor accizabile supuse marcarii, sau daca valoarea in vama a bunurilor sau a marfurilor sustrase este mai mare de 20.000 de lei, in cazul produselor accizabile nesupuse marcarii, si mai mare de 40.000 de lei in cazul celorlalte bunuri sau marfuri;
b) introducerea in/sau scoaterea din tara, de doua sau mai multe ori in decursul unui an, prin locurile stabilite pentru controlul vamal, prin sustragere de la controlul vamal, a bunurilor sau a marfurilor care trebuie plasate sub un regim vamal, daca prin fiecare introducere sau scoatere din tara nu sunt depasite limitele cantitative sau valorice prevazute la lit. a), insa cumulat, sunt depasite aceste limite;
2. Alineatul (3) va avea urmatorul cuprins:
(3) Sunt asimilate infractiunii de contrabanda si se pedepsesc potrivit alin. (1) colectarea, detinerea, producerea, transportul, preluarea, depozitarea, predarea, desfacerea si vanzarea bunurilor sau a marfurilor care trebuie plasate sub un regim vamal, cunoscand ca acestea provin din contrabanda sau sunt destinate savarsirii acesteia, daca sunt depasite limitele cantitative sau valorice prevazute la alin. (2) lit. a).
Articolul IV
Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 688 din 10 septembrie 2015, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 331, alineatul (6) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
(6) Prevederile alin. (2) lit. c)-f) si i)-l) se aplica pana la data de 31 decembrie 2026 inclusiv.
2. La articolul 351, dupa alineatul (1^1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^2), cu urmatorul cuprins:
(1^2) Se incadreaza la pozitiile 3.1.1, 3.1.2, 3.1.3 sau 3.2.1 din anexa nr. 1 care face parte integranta din prezentul titlu bauturile fermentate cu o concentratie alcoolica pe volum de sub 8,5% vol.
3. La articolul 450, dupa alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu urmatorul cuprins:
(1^1) Constatarea si sanctionarea faptelor ce constituie contraventie potrivit dispozitiilor art. 449 alin. (2) lit. k) se fac si de catre ofiterii si agentii de politie din cadrul Politiei Romane, de catre ofiterii si agentii de politie din cadrul Politiei de Frontiera Romane, de catre ofiterii si subofiterii din cadrul Jandarmeriei Romane si de politistii locali.
4. La articolul 452 alineatul (1), litera h) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
h) detinerea de catre orice persoana sau comercializarea pe teritoriul Romaniei a produselor accizabile supuse marcarii, potrivit prezentului titlu, cu exceptia celor detinute in antrepozitul fiscal, fara a fi marcate sau marcate necorespunzator ori cu marcaje false peste limita a 10.000 tigarete, 400 tigari de foi de 3 grame, 200 tigari de foi mai mari de 3 grame, tutun de fumat peste 1 kg, alcool etilic peste 40 litri, bauturi spirtoase peste 200 litri, produse intermediare peste 300 litri, bauturi fermentate, altele decat bere si vinuri, peste 300 litri;
5. La articolul 452 alineatul (1), dupa litera h) se introduce o noua litera, litera h^1), cu urmatorul cuprins:
h^1) savarsirea de mai multe ori in decursul unui an calendaristic a faptelor prevazute la art. 449 alin. (2) lit. k), daca prin cumulare se depasesc limitele cantitative prevazute la lit. h);
6. La articolul 452 alineatul (2), literele b) si c) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
b) cu inchisoare de la un an la 5 ani, cele prevazute la lit. b), e) si i)-k);
c) cu inchisoare de la 2 ani la 7 ani, cele prevazute la lit. a), c), d), h), h^1) si l).
Articolul V
Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta se abroga art. 1-5, art. 6 alin. (1), (2^1) si (3)-(4^1), art. 7 alin. (1), (3)-(5) si art. 8 din Ordonanta Guvernului nr. 10/2015 pentru organizarea Loteriei bonurilor fiscale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 81 din 30 ianuarie 2015, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 166/2015, cu completarile ulterioare.
Articolul VI
Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, sumele aferente platii premiilor suspendate in conditiile prevazute la art. 6 alin. (7), precum si cele prevazute la art. 7^1 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 10/2015, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 166/2015, cu completarile ulterioare, se achita de catre Ministerul Finantelor in limita sumelor aprobate cu aceasta destinatie in bugetul Ministerului Finantelor - Actiuni Generale.
Articolul VII
Prin derogare de la prevederile art. 4 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, prevederile art. IV intra in vigoare de la data publicarii prezentei ordonante de urgenta in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, cu exceptia pct. 1 si 2 care intra in vigoare la data de 1 iulie 2022.