email
Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Buletin ANAF: acte normative cu incidenta fiscala publicate in Monitor in perioada 23 - 27 august 2021

Buletin ANAF: acte normative cu incidenta fiscala publicate in Monitor in perioada 23 - 27 august 2021
monitorul oficialanafdeclaratii vamale

ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala) prezinta lista cu actele normative cu incidenta in materie fiscala, publicate in Monitorul Oficial al Romaniei in perioada 23 - 27 august 2021.


Actele normative de mai jos au fost publicate in buletinul nr. 27 anuntat in 30 august 2021. Cititi in randurile urmatoare ce acte normative contine lista publicata de ANAF!

Buletin ANAF – acte cu incidenta fiscala publicate recent in Monitor

1. Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1211/2021 pentru modificarea Normelor privind utilizarea declaratiilor vamale simplificate si inscrierea in evidentele declarantului, aprobate prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1.887/2016 (MO nr. 807 din 23 august 2021)

Autorizatia de plasare a marfurilor in mod regulat sub un regim vamal pe baza unei declaratii simplificate se acorda pe baza unei cereri depuse in Portalul comerciantilor din UE.

(2) La cerere se anexeaza, in format electronic, urmatoarele documente:

a) inscrisul care atesta imputernicirea pentru statutul de reprezentant vamal, daca este cazul, in conformitate cu art. 19 alin. (2) din cod;
b) cazierul judiciar al solicitantului;
c) cazierul judiciar al angajatului (angajatilor) solicitantului responsabil(i) de problemele vamale ale solicitantului;
d) cazierul judiciar al persoanei (persoanelor) responsabile de solicitant sau care exercita controlul asupra gestiunii acestuia;


e) declaratie pe propria raspundere a reprezentantului legal al solicitantului cu privire la activitatea societatii;
f) chestionarul de autoevaluare, prevazut la art. 26 din Regulamentul delegat al Comisiei (UE) 2015/2.446, completat pentru sectiunile 1 - 5.
(3) Declaratia pe propria raspundere mentionata la alin. (2) lit. e) trebuie sa contina urmatoarele precizari:
a) numarul si valoarea totala exprimata in lei a operatiunilor utilizate in mod regulat, desfasurate cu tari terte, realizate in anul anterior, calculate de la momentul depunerii cererii de autorizare;
b) cuantumul taxelor la import pentru operatiunile utilizate in mod regulat, desfasurate cu tari terte in anul anterior, calculat de la momentul depunerii cererii de autorizare;
c) categoriile de marfuri pentru care solicita autorizatia de plasare a marfurilor in mod regulat sub un regim vamal pe baza unei declaratii simplificate nu fac parte din categoriile excluse de la aceasta procedura;
d) descrierea si codul din Nomenclatura combinata a marfurilor care fac obiectul unor reglementari specifice, daca este cazul.
(4) Cererea se accepta de biroul vamal in conformitate cu prevederile art. 22 alin.
(2) din cod, ale art. 11 din Regulamentul delegat al Comisiei (UE) 2015/2.446 si ale art. 12 din Regulamentul de punere in aplicare (UE) 2015/2.447 al Comisiei.

(5) In aplicarea prevederilor art. 145 alin. (1) lit. (a) din Regulamentul delegat al Comisiei (UE) 2015/2.446 pentru luarea deciziei de acordare a autorizatiei, biroul vamal verifica indeplinirea de catre solicitant a urmatoarelor conditii:

a) nu inregistreaza obligatii fiscale restante administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala, potrivit Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si alte creante bugetare individualizate in titluri executorii emise potrivit legii si existente in evidenta organului fiscal central in vederea recuperarii. Pentru verificarea indeplinirii conditiei se solicita certificat de atestare fiscala in format electronic prin intermediul aplicatiei informatice disponibile pe portalul INTRANET al ANAF;
b) nu are inscrise in cazierul fiscal fapte sanctionate contraventional sau penal de legile fiscale, contabile, vamale, precum si de cele care privesc disciplina financiara, potrivit Ordonantei Guvernului nr. 39/2015 privind cazierul fiscal, aprobata cu modificari prin Legea nr. 327/2015, cu modificarile si completarile ulterioare. Pentru verificarea indeplinirii conditiei se solicita certificat de cazier fiscal in format electronic prin intermediul aplicatiei informatice disponibile pe portalul INTRANET al ANAF;
c) nu inregistreaza debite fata de autoritatea vamala;
d) nu este in stare de insolventa, in procedura de reorganizare sau lichidare
judiciara. Verificarea acestor informatii se face prin consultarea informatiilor din baza de date RECOM a Oficiului National al Registrului Comertului;
e) in cazierele judiciare prevazute la alin. (2) lit. b) - d) nu sunt inscrise fapte din care sa rezulte ca in cursul ultimilor 3 ani au fost comise incalcari grave sau repetate ale legislatiei vamale sau ale dispozitiilor fiscale in legatura cu activitatea sa economica, inclusiv cu activitatea economica a solicitantului."

 2. Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1241/2021 pentru aprobarea Normelor tehnice privind administrarea contingentelor tarifare in Romania (MO nr. 812 din 24 august 2021)

(1) Cererea de alocare se intocmeste de catre declarantul vamal numai daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:

a) contingentul tarifar este deschis printr-o reglementare unionala in vigoare;
b) balanta acestuia nu este epuizata.
(2) Cererea de alocare se depune prin completarea declaratiei vamale sub forma electronica, cu urmatoarele date:
a) caseta 31 - cantitatea si codul unitatii de masura suplimentare, in cazul in care contingentul tarifar este exprimat cantitativ in alta unitate de masura decat cea prevazuta la caseta 35, 38 sau 41;
b) caseta 36 - codul preferintei tarifare, prin care se solicita beneficiul contingentului tarifar;
c) caseta 39 - numarul de ordine al contingentului tarifar, stabilit prin reglementarea Uniunii Europene care instituie contingentul tarifar;
d) caseta 44 - codurile si referintele documentelor si certificatelor de a caror prezentare este conditionata alocarea contingentului tarifar;
e) caseta 48 - tipul platii, tipul garantiei, numarul de referinta al garantiei (GRN) si data emiterii, in situatia mentionata la art. 4 alin. (1).

ART. 4

(1) In situatia in care contingentul tarifar este considerat critic in conformitate cu art. 53 din Regulamentul de punere in aplicare (UE) 2015/2.447, in aplicarea prevederilor art. 153 din Regulamentul delegat (UE) 2015/2.446, liberul de vama pentru marfuri este conditionat de constituirea unei garantii.
(2) Garantia trebuie sa acopere diferenta de cuantum al taxelor la import si altor taxe aplicabile in situatia in care nu se acorda tratamentul tarifar favorabil prevazut in cadrul contingentului tarifar.
(3) Mentiunile referitoare la garantia constituita se inscriu de catre declarant in caseta 48 a declaratiei vamale.

ART. 5
Cererea de alocare se considera a fi depusa odata cu acceptarea la biroul vamal a declaratiei vamale sub forma electronica, insotita de documentele justificative, conform prevederilor art. 9 alin. (1) din anexa la OPANAF nr. 1.885/2016.

Verificarea si validarea cererii de alocare

ART. 6
(1) Dupa acceptarea de catre biroul vamal, declaratia vamala care contine o cerere de alocare a unui contingent tarifar este supusa obligatoriu controlului documentar.

(2) Biroul vamal verifica:
a) valabilitatea si balanta contingentului tarifar prin consultarea Quota, pe pagina de internet a Comisiei Europene, sau a aplicatiei RCDPS, precum si indeplinirea conditiilor specifice prevazute de reglementarea Uniunii Europene care il instituie;
b) plata taxelor la import si a altor taxe datorate la punerea in libera circulatie a marfurilor si, daca este cazul, constituirea garantiei potrivit art. 4.

ART. 7

(1) In situatia in care, in urma controlului documentar, se constata ca respectivul contingent tarifar este epuizat sau declaratia vamala este completata necorespunzator, biroul vamal nu acorda liberul de vama pentru marfurile in cauza, iar declaratia vamala se respinge, conform prevederilor art. 15 din anexa la OPANAF nr. 1.885/2016.

(2) In situatia prevazuta la alin. (1) procedura de declarare poate fi reluata prin depunerea unei alte declaratii vamale, cu sau fara cerere de alocare a unui contingent tarifar.

ART. 8

Cererea de alocare este considerata valida la momentul acordarii liberului de vama, conform prevederilor art. 194 si 195 din Codul vamal al Uniunii si ale art. 246 si 247 din Regulamentul de punere in aplicare (UE) 2015/2.447.

SECTIUNEA a 3-a
Comunicarea cererii de alocare

ART. 9
Cererea de alocare, preluata automat din sistemul RCDPS de la nivelul biroului vamal, este verificata de catre BC si transmisa la Comisia Europeana, in termenul stabilit, prin intermediul aplicatiei COTA2.

ART. 10
Comunicarea cererii de alocare se efectueaza conform programului de alocare a contingentelor tarifare si graficului de alocare a contingentelor tarifare.

de Ghinea Viorica

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
monitorul oficialanafdeclaratii vamale

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 06 Septembrie 2021


Votati articolul "Buletin ANAF: acte normative cu incidenta fiscala publicate in Monitor in perioada 23 - 27 august 2021":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Contabilitate pfa fonduri UE

Intrebare: Buna ziua! Am un PFA, deoarece am accesat fonduri europene pt agricultura masura 112.
Am inteles de la consultatii care au intocmit proiectul ca eu nu am voie sa am cheltuieli pe PFA inainte sa primesc banii de la UE. Eu ma gandesc ca poate nu am voie sa deduc aceste cheltuieli din acei bani decat din alte surse altfel nu imi explic cum imi voi deduce cheltuielile cu infiintarea PFA si toate contributiile platite la CAS, CASS pe care le-am facut in momentul infiintarii firmei.
Va rog sa-mi spuneti cum e corect.
Si doresc ca mai intreb, fiind o societate de productie-agricultura nu ar trebui sa-mi tin o evidenta extra registru de incasari-plati pt calcularea venitului ? deoarece eu obtin productie, dau arenda la oameni in baza contractelor, am achizitionat utilaje care au durata de amortizare etc si din registru nu reiese acest lucru.
Va multumesc pt ajutor.

Raspuns: merita citit cu atentie si urmatorul articol: ART. 42 Venituri neimpozabile ?Žn ??n??elesul...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 06 Septembrie 2021 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!

Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user
Intrebare antispam: 7 - 1 =
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2021 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X