email
E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Buletin ANAF: acte normative cu incidenta fiscala publicate in Monitor in perioada 23 - 27 august 2021

Buletin ANAF: acte normative cu incidenta fiscala publicate in Monitor in perioada 23 - 27 august 2021
monitorul oficialanafdeclaratii vamale

ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala) prezinta lista cu actele normative cu incidenta in materie fiscala, publicate in Monitorul Oficial al Romaniei in perioada 23 - 27 august 2021.


Actele normative de mai jos au fost publicate in buletinul nr. 27 anuntat in 30 august 2021. Cititi in randurile urmatoare ce acte normative contine lista publicata de ANAF!

Buletin ANAF – acte cu incidenta fiscala publicate recent in Monitor

1. Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1211/2021 pentru modificarea Normelor privind utilizarea declaratiilor vamale simplificate si inscrierea in evidentele declarantului, aprobate prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1.887/2016 (MO nr. 807 din 23 august 2021)

Autorizatia de plasare a marfurilor in mod regulat sub un regim vamal pe baza unei declaratii simplificate se acorda pe baza unei cereri depuse in Portalul comerciantilor din UE.

(2) La cerere se anexeaza, in format electronic, urmatoarele documente:

a) inscrisul care atesta imputernicirea pentru statutul de reprezentant vamal, daca este cazul, in conformitate cu art. 19 alin. (2) din cod;
b) cazierul judiciar al solicitantului;
c) cazierul judiciar al angajatului (angajatilor) solicitantului responsabil(i) de problemele vamale ale solicitantului;
d) cazierul judiciar al persoanei (persoanelor) responsabile de solicitant sau care exercita controlul asupra gestiunii acestuia;


e) declaratie pe propria raspundere a reprezentantului legal al solicitantului cu privire la activitatea societatii;
f) chestionarul de autoevaluare, prevazut la art. 26 din Regulamentul delegat al Comisiei (UE) 2015/2.446, completat pentru sectiunile 1 - 5.
(3) Declaratia pe propria raspundere mentionata la alin. (2) lit. e) trebuie sa contina urmatoarele precizari:
a) numarul si valoarea totala exprimata in lei a operatiunilor utilizate in mod regulat, desfasurate cu tari terte, realizate in anul anterior, calculate de la momentul depunerii cererii de autorizare;
b) cuantumul taxelor la import pentru operatiunile utilizate in mod regulat, desfasurate cu tari terte in anul anterior, calculat de la momentul depunerii cererii de autorizare;
c) categoriile de marfuri pentru care solicita autorizatia de plasare a marfurilor in mod regulat sub un regim vamal pe baza unei declaratii simplificate nu fac parte din categoriile excluse de la aceasta procedura;
d) descrierea si codul din Nomenclatura combinata a marfurilor care fac obiectul unor reglementari specifice, daca este cazul.
(4) Cererea se accepta de biroul vamal in conformitate cu prevederile art. 22 alin.
(2) din cod, ale art. 11 din Regulamentul delegat al Comisiei (UE) 2015/2.446 si ale art. 12 din Regulamentul de punere in aplicare (UE) 2015/2.447 al Comisiei.

(5) In aplicarea prevederilor art. 145 alin. (1) lit. (a) din Regulamentul delegat al Comisiei (UE) 2015/2.446 pentru luarea deciziei de acordare a autorizatiei, biroul vamal verifica indeplinirea de catre solicitant a urmatoarelor conditii:

a) nu inregistreaza obligatii fiscale restante administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala, potrivit Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si alte creante bugetare individualizate in titluri executorii emise potrivit legii si existente in evidenta organului fiscal central in vederea recuperarii. Pentru verificarea indeplinirii conditiei se solicita certificat de atestare fiscala in format electronic prin intermediul aplicatiei informatice disponibile pe portalul INTRANET al ANAF;
b) nu are inscrise in cazierul fiscal fapte sanctionate contraventional sau penal de legile fiscale, contabile, vamale, precum si de cele care privesc disciplina financiara, potrivit Ordonantei Guvernului nr. 39/2015 privind cazierul fiscal, aprobata cu modificari prin Legea nr. 327/2015, cu modificarile si completarile ulterioare. Pentru verificarea indeplinirii conditiei se solicita certificat de cazier fiscal in format electronic prin intermediul aplicatiei informatice disponibile pe portalul INTRANET al ANAF;
c) nu inregistreaza debite fata de autoritatea vamala;
d) nu este in stare de insolventa, in procedura de reorganizare sau lichidare
judiciara. Verificarea acestor informatii se face prin consultarea informatiilor din baza de date RECOM a Oficiului National al Registrului Comertului;
e) in cazierele judiciare prevazute la alin. (2) lit. b) - d) nu sunt inscrise fapte din care sa rezulte ca in cursul ultimilor 3 ani au fost comise incalcari grave sau repetate ale legislatiei vamale sau ale dispozitiilor fiscale in legatura cu activitatea sa economica, inclusiv cu activitatea economica a solicitantului."

 2. Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1241/2021 pentru aprobarea Normelor tehnice privind administrarea contingentelor tarifare in Romania (MO nr. 812 din 24 august 2021)

(1) Cererea de alocare se intocmeste de catre declarantul vamal numai daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:

a) contingentul tarifar este deschis printr-o reglementare unionala in vigoare;
b) balanta acestuia nu este epuizata.
(2) Cererea de alocare se depune prin completarea declaratiei vamale sub forma electronica, cu urmatoarele date:
a) caseta 31 - cantitatea si codul unitatii de masura suplimentare, in cazul in care contingentul tarifar este exprimat cantitativ in alta unitate de masura decat cea prevazuta la caseta 35, 38 sau 41;
b) caseta 36 - codul preferintei tarifare, prin care se solicita beneficiul contingentului tarifar;
c) caseta 39 - numarul de ordine al contingentului tarifar, stabilit prin reglementarea Uniunii Europene care instituie contingentul tarifar;
d) caseta 44 - codurile si referintele documentelor si certificatelor de a caror prezentare este conditionata alocarea contingentului tarifar;
e) caseta 48 - tipul platii, tipul garantiei, numarul de referinta al garantiei (GRN) si data emiterii, in situatia mentionata la art. 4 alin. (1).

ART. 4

(1) In situatia in care contingentul tarifar este considerat critic in conformitate cu art. 53 din Regulamentul de punere in aplicare (UE) 2015/2.447, in aplicarea prevederilor art. 153 din Regulamentul delegat (UE) 2015/2.446, liberul de vama pentru marfuri este conditionat de constituirea unei garantii.
(2) Garantia trebuie sa acopere diferenta de cuantum al taxelor la import si altor taxe aplicabile in situatia in care nu se acorda tratamentul tarifar favorabil prevazut in cadrul contingentului tarifar.
(3) Mentiunile referitoare la garantia constituita se inscriu de catre declarant in caseta 48 a declaratiei vamale.

ART. 5
Cererea de alocare se considera a fi depusa odata cu acceptarea la biroul vamal a declaratiei vamale sub forma electronica, insotita de documentele justificative, conform prevederilor art. 9 alin. (1) din anexa la OPANAF nr. 1.885/2016.

Verificarea si validarea cererii de alocare

ART. 6
(1) Dupa acceptarea de catre biroul vamal, declaratia vamala care contine o cerere de alocare a unui contingent tarifar este supusa obligatoriu controlului documentar.

(2) Biroul vamal verifica:
a) valabilitatea si balanta contingentului tarifar prin consultarea Quota, pe pagina de internet a Comisiei Europene, sau a aplicatiei RCDPS, precum si indeplinirea conditiilor specifice prevazute de reglementarea Uniunii Europene care il instituie;
b) plata taxelor la import si a altor taxe datorate la punerea in libera circulatie a marfurilor si, daca este cazul, constituirea garantiei potrivit art. 4.

ART. 7

(1) In situatia in care, in urma controlului documentar, se constata ca respectivul contingent tarifar este epuizat sau declaratia vamala este completata necorespunzator, biroul vamal nu acorda liberul de vama pentru marfurile in cauza, iar declaratia vamala se respinge, conform prevederilor art. 15 din anexa la OPANAF nr. 1.885/2016.

(2) In situatia prevazuta la alin. (1) procedura de declarare poate fi reluata prin depunerea unei alte declaratii vamale, cu sau fara cerere de alocare a unui contingent tarifar.

ART. 8

Cererea de alocare este considerata valida la momentul acordarii liberului de vama, conform prevederilor art. 194 si 195 din Codul vamal al Uniunii si ale art. 246 si 247 din Regulamentul de punere in aplicare (UE) 2015/2.447.

SECTIUNEA a 3-a
Comunicarea cererii de alocare

ART. 9
Cererea de alocare, preluata automat din sistemul RCDPS de la nivelul biroului vamal, este verificata de catre BC si transmisa la Comisia Europeana, in termenul stabilit, prin intermediul aplicatiei COTA2.

ART. 10
Comunicarea cererii de alocare se efectueaza conform programului de alocare a contingentelor tarifare si graficului de alocare a contingentelor tarifare.


de Ghinea Viorica

NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

Contabilitate 2022


Va amintiti de prima Carte Verde a Contabilitatii, editata in urma cu peste 25 de ani de Ministerul Finantelor?

Ei bine, Cartea Verde a Contabilitatii 2022 este acum din nou prezenta, in varianta actualizata la zi, oferindu-va solutii impecabile pentru momentele de criza – cum este si acesta – cu modificari legislative majore.

Avantajul esential pe care vi-l ofera Cartea Verde a Contabilitatii 2022: ZERO erori in inregistrarile contabile!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
monitorul oficialanafdeclaratii vamale

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 06 Septembrie 2021


Votati articolul "Buletin ANAF: acte normative cu incidenta fiscala publicate in Monitor in perioada 23 - 27 august 2021":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • SAF-T 2022. Ghid de raportare corecta - scapa de amenzi si controale neprevazute!

    • SAF-T reprezinta cea mai importanta transformare prin care a trecut sistemul fiscal din Romania pana acum. Firma dvs. va fi ca o carte deschisa pentru ANAF! Nu va mai fi nevoie de inspectii fiscale la sediul dvs. si de controale inopinate. Inspectorii vor sta in birourile lor si, din cateva clicuri, vor verifica tot ce e de verificat: TVA, impozit pe profit, contributii salariale etc. Si, desigur, daca vor gasi nereguli, vor aplica sanctiuni &n...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul fiscal pentru sponsorizarea in natura. Ce prevede Codul fiscal

    • Suma TVA deductibila aferenta achizitiei de bunuri destinate efectuarii sponsorizarii in natura poate fi dedusa numai daca valoarea totala a bunurilor acordate drept sponsorizare in cadrul unui an calendaristic, exclusiv TVA, se incadreaza in limita de 3 la mie din cifra de afaceri calculata la valoarea totala a operatiunilor realizate din sfera de aplicare a TVA.  Astfel, incadrarea in plafon TVA se determina diferit fata de calcularea depasirii plafonului in ...» citeste mai departe aici

  • Societati de tip holding. Ce tip de impozit li se aplica din 2023?

    • Societatile holding sunt entitati comerciale-mama care detin actiunile de control sau interesele de membru in filialele sale. Incepand cu anul 2023, potrivit ultimelor modificari aduse Codului fiscal, vor aparea noutati la capitolul impozitare.  Specialistul nostru ne explica in randurile de mai jos si daca exista particularitati contabile-fiscale in domeniul societatilor de tip holding.  Societati de tip holding – impozit 2023: raspunsul ...» citeste mai departe aici

  • Ordinul 1711/2022 – au fost aprobate noile formulare pentru institutiile financiare raportoare

    • In Monitorul Oficial nr. 951 din 29 septembrie 2022 a aparut Ordinul 1711/2022 prin care au fost aprobate noile formulare pentru institutiile financiare raportoare:  F3000 DAC2/CRS si F3000 FATCA. Institutiile financiare raportoare depun formularele chiar daca acestea nu contin inregistrari, in cazul in care nu s-a identificat niciun cont raportabil in cursul anului de raportare.  Ordinul 1711/2022: continutul actului normativ ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Atentie, contabili!
Sistemele e-Factura si e-Transport vin cu noi OBLIGATII fiscale!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X