email
E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Efectuarea platii prin ordinul de plata multiplu electronic (OPME). Conditii pentru utilizare si pasii de completare

Efectuarea platii prin ordinul de plata multiplu electronic (OPME). Conditii pentru utilizare si pasii de completare
ordin de plata multiplu electronictrezoreria statuluifinante publice

Ordinul de plata multiplu electronic (OPME) poate fi utilizat de operatorii economici si de alte entitati decat institutii publice pentru efectuarea de plati online din conturile deschise la unitatile Trezoreriei Statului, incepand din 21 aprilie 2020.

Reprezentantii DGRFP Brasov au elaborat un material in care prezinta contiile pentru utilizarea OPME si instructiunile detaliate de completare.

Conditii pentru utilizarea Ordinului de plata multiplu electronic


- Reprezentantul agentului economic care semneaza ordinul de plata multiplu electronic (OPME) trebuie sa fie inrolat in Spatiul privat virtual (SPV) ca reprezentant legal, reprezentant desemnat sau imputernicit pentru acesta.

- Reprezentantul agentului economic care semneaza ordinul de plata multiplu electronic (OPME) si persoana desemnata in Fisa specimenelor de semnatura depusa la unitatea Trezoreriei Statului la care agentul economic isi are deschise conturile, trebuie sa fie aceeasi.

- Reprezentantul agentului economic aplica semnatura electronica in rubrica "Semnatura 1" pe ordinul de plata multiplu electronic (OPME).

- Agentii economici care au desemnate in fisa specimenelor de semnaturi persoane distincte care semneaza ordinul de plata pentru Trezoreria Statului (OPT) cu semnatura 1 si semnatura 2 pot utiliza ordinul de plata multiplu electronic (OPME) numai in cazul in care decid ca platile pot fi efectuate prin utilizarea unei singure semnaturi si depun la unitatea Trezoreriei Statului o noua fisa a specimenelor de semnaturi in aceste conditii (in conditiile initiale se va putea utiliza doar ordinul de plata pentru Trezoreria Statului pe suport hartie (OPT).
 

Utilizarea Ordinului de plata multiplu electronic

Utilizarea Ordinului de plata multiplu electronic Formularul F1129 "Ordin de plata multiplu electronic (OPME)" a ajuns la versiunea 10, ultima actualizare efectuandu-se in data de 21 aprilie. 

 

- formularul se descarca de pe site-ul mfinante.gov.ro, Sistemul national de raportare Forexebug - Informatii publice - Formulare sau poate fi pus la dispozitie de catre unitatile teritoriale ale Trezoreriei statului;

- se depune on-line prin intermediul serviciului "Depunere declaratii",

- se valideaza cu respectarea Procedurii de depunere on-line, validare si procesare a "Ordinului de plata multiplu electronic (OPME)", aprobata prin Ordinul MFP nr. 517/2016 pentru aprobarea de proceduri aferente unor module care fac parte din procedura de functionare a sistemului national de raportare - Forexebug, cu modificarile si completarile ulterioare iar recipisele aferente depunerii si validarii/respingerii ordinului de plata multiplu electronic (OPME) se vizualizeaza prin Spatiul privat virtual (SPV), sectiunea Mesaje.
 

Pasi pentru completarea Ordinului de plata multiplu electronic

 

  •  in rubrica "Data Document" se inscrie data (zi/luna/an) emiterii ordinului de plata multiplu electronic (OPME);
     
  •  in rubrica "Nr. Document" se inscrie un numar unic atribuit de platitor documentului electronic format din 10 caractere (ex. 000000001), care nu poate fi repetat pe parcursul celor 24 de ore ale zilei completate in rubrica "Data Document";
     
  •  in rubrica "Tip entitate" selecteaza optiunea "Alte entitati";
     
  •  in rubrica "Total Document" se completeaza automat de aplicatie si reprezinta totalul sumelor completate in rubrica "Suma";
     
  •  in rubrica "LEI, adica" se completeaza automat de aplicatie suma in litere;
     
  •  in rubrica "Nr. Inregistrari" se completeaza automat de aplicatie numarul total de operatiuni de plata inscrise in ordinul de plata multiplu electronic (OPME);
     
  •  in rubrica "Denumire Platitor" se inscrie denumirea platitorului, fara diacritice;
     
  •  in rubrica "CIF Platitor" se inscrie codul de identificare fiscala al platitorului;
     
  •  in rubrica "Adresa Platitor" se inscrie adresa platitorului, farar diacritice;
     
  •  in rubrica "NR. OP" se inscrie numarul ordinului de plata atribuit de catre platitor;
     
  •  in rubrica "Cod IBAN Platitor" se inscrie codul IBAN al contului deschis la unitatea Trezoreriei Statului;
     
  •  rubrica "Denumire Trezorerie" se completeaza automat de aplicatie in functie de informatia inscrisa la rubrica "Cod IBAN Platitor";
     
  •  rubrica "Cod program" nu se completeaza;
     
  •  rubricile "Cod angajament" si "Indicator angajament" nu se completeaza;
     
  •  rubrica "Denumire Beneficiar" se completeaza similar cu Ordinul de plata pentru Trezoreria statului (OPT) pe suport hartie;
     
  •  in rubrica "CIF Beneficiar" se completeaza similar cu Ordinul de plata pentru Trezoreria statului (OPT) pe suport hartie;
     
  •  in rubrica "Cod IBAN Beneficiar" se inscrie codul IBAN aferent contului de venituri ori de cheltuieli bugetare sau contului de disponibilitati, dupa caz, in care se achita suma  rubrica "Denumire Banca/Trezorerie" se completeaza automat de aplicatie denumirea institutiei de credit/unitatii Trezoreriei Statului in functie de informatia inscrisa la rubrica „Cod IBAN Beneficiar";
     
  •  in rubrica "Suma" se inscrie, suma in cifre;
     
  •  in rubrica "Nr. de evidenta a platii" se completeaza potrivit prevederilor legale in vigoare la data intocmirii ordinului de plata multiplu electronic (OPME);
     
  •  rubrica "Reprezentand" se completeaza similar cu Ordinul de plata pentru Trezoreria statului (OPT) pe suport hartie;
     
  •  in rubrica "Semnatura 1", dupa validarea si generarea fisierului XML fara erori se aplica semnatura electronica calificata a persoanei care are competenta de a efectua plati si este inregistrata in Spatiul privat virtual (SPV);
     
  •  rubrica "Semnatura 2" nu se utilizeaza.
     

 

Alte precizari privind Ordinul de plata multiplu electronic

Raspunderea pentru efectuarea platilor pe baza de ordine de plata multiple electronice (OPME) intocmite de catre operatorii economici si alte entitati revine exclusiv persoanei care a semnat documentele respective.

 Raspunderea privind concordanta dintre informatiile afisate in fisierul PDF al ordinului de plata multiplu electronic (OPME) si cele din fisierul XML atasat acestuia revine exclusiv agentilor economici care le-au intocmit si depus on-line prin intermediul serviciului "Depunere declaratii".

Agentii economici pot utiliza in continuare, pentru efectuarea platilor din conturi deschise la unitatile Trezoreriei Statului, si Ordinul de plata pentru Trezoreria Statului (OPT) pe suport hartie depus la ghiseul unitatii Trezoreriei statului.

 Agentii economici au obligatia de a verifica zilnic concordanta operatiunilor dispuse prin intermediul formularului "Ordin de plata multiplu electronic (OPME)" cu datele inscrise in extrasul de cont, iar in situatia in care sunt constatate erori materiale titularii conturilor au obligatia de a informa de indata unitatile Trezoreriei Statului in scopul efectuarii corectiilor care se impun.

 Ordinele de plata multiple electronice (OPME) depuse de catre platitori pana la ora limita, stabilita prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si care se publica pe site-ul directiilor generale regionale ale finantelor publice si se afiseaza la sediile unitatilor Trezoreriei Statului, se proceseaza si se inregistreaza in contabilitate de catre unitatile trezoreriei statului in aceeasi zi lucratoare, in masura in care in procesul de validare nu sunt identificate erori.

Ordinele de plata multiple electronice (OPME) depuse de catre platitori dupa ora limita stabilita prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si care se publica pe site-ul directiilor generale regionale ale finantelor publice si se afiseaza la sediile unitatilor Trezoreriei Statului, se proceseaza si se inregistreaza in contabilitate de catre unitatile trezoreriei statului cu data urmatoarei zile lucratoare, in masura in care in procesul de validare nu sunt identificate erori.

 

 

Sursa: DGRFP Brasov


de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

Atentie: A aparut Ghidul Practic al Monografiilor Contabile!


Cele 70 de monografii grupate in aceste 16 domenii sunt complet noi!

• Prezentarea cadrului legal
• Noutatile legislative legate de subiectul dezbatut
• Tratamentul contabil exemplificat prin cazuri practice si exemple
• Inregistrarile contabile aferente fiecarui caz practic prezentat
• Tratamentul din punct de vedere fiscal, al TVA si al impozitului pe profit
• Atentionari, recomandari, sfaturi referitoare la subiect

Nu rata: Pretul lucrarii este REDUS CU 50%.

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ordin de plata multiplu electronictrezoreria statuluifinante publice

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 22 Aprilie 2020


Votati articolul "Efectuarea platii prin ordinul de plata multiplu electronic (OPME). Conditii pentru utilizare si pasii de completare":
Rating:

Nota: 4.71 din 5 din 7 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • 25 de intrebari si raspunsuri ANAF despre e-Factura. Situatii intalnite in practica

    • ANAF a publicat recent o colectie de intrebari si raspunsuri oferite de reprezentantii institutiei despre e-Factura, care cuprinde mai multe situatii intalnite in practica de contribuabili.  e-Factura este unul dintre instrumentele implementate de Fisc pentru eliminarea evaziunii fiscale. Legea este inca proaspata, iar contabilii si antreprenorii intampina numeroase obstacole in respectarea regimului legislativ.  ...» citeste mai departe aici

  • Trecerea optionala la impozitul pe profit. Care sunt conditiile pentru o microintreprindere din 2023

    • Tinand cont de modificarile recente aduse Codului fiscal, trecerea optionala la impozitul pe profit are conditii noi.  Asadar, in cazul unei microintreprinderi, in ce conditii se poate opta ca de la inceputul anului 2023 sa devina platititoare de impozit pe profit Trecerea optionala la impozitul pe profit: raspunsul specialistului In baza modificarilor aduse art. 48 alin. 1 din Codul fiscal prin OG 16/2022 si care vor intra in vigo...» citeste mai departe aici

  • Guvernul plafoneaza pretul pentru lemnele de foc la 400 lei pe metrul cub

    • Guvernul impune plafonarea pretului pentru lemnele de foc la 400 lei pe metrul cub, la 1.500 de lei pe tona pentru brichetele de lemn si la 2.000 de lei pentru peleti, potrivit OUG 143/2022 (M.O. 970 din 5 octombrie 2022).  Decizia a fost luata in contextul crizei energetice pe care o traverseaza Europa, precum si al perspectivelor pe termen scurt si mediu. Se constata o serie de cresteri artificiale ale preturilor la lemnul de foc si la produsele der...» citeste mai departe aici

  • Ultimele precizari ANAF facute pentru stabilirea rezidentei fiscale

    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala informeaza contribuabilii persoane fizice care sosesc /pleaca, in/din Romania pentru o perioada ce depaseste in total 183 de zile ca, in vederea stabilirii rezidentei fiscale, au obligatia depunerii la ANAF a Chestionarului pentru stabilirea rezidentei fiscale a persoanei fizice la sosirea in Romania sau, dupa caz, a Chestionarului pentru stabilirea rezidentei fiscale a persoanei fizice la plecarea din Romania. Chestion...» citeste mai departe aici

  • Ce s-a schimbat in legislatia privind concediile. Ghid practic

    • Au fost introduse noi prevederi in legislatia privind concediile carora trebuie sa le acorzi atentie. Noutatile vizeaza concediul paternal (Legea nr. 117/2022), cuantumul indemnizatiei de concediu de crestere a copilului (Legea nr. 225/2021) si concediul medical pentru ingrijirea pacientilor cu afectiuni oncologice (Legea nr. 24/2022).  Orice modificare legislativa genereaza intotdeauna o sumedenie de neclaritati si favorizeaza, in consecinta, controalele de la...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Atentie, contabili!
Sistemele e-Factura si e-Transport vin cu noi OBLIGATII fiscale!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X