Pentru a accesa registrul fiduciilor trebuie achitata o taxa administrativa de 60 de lei pentru fiecare cerere depusa, conform unui proiect de ordin al presedintelui ANAF.
Prin Legea nr.129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului a fost instituita obligativitatea transmiterii catre organul fiscal central de informatii adecvate, corecte si actualizate cu privire la beneficiarul real al fiduciilor si organizarea la nivel central a registrului fiduciilor.
Pe langa obligatia de a constitui si gestiona Registrul central al fiduciilor, ANAF are si obligatia sa asigure accesul la Registrul central al fiduciilor si al constructiilor juridice similare fiduciilor.
Potrivit dispozitiilor art.19 alin.(82) din Legea nr.129/2019, accesul la Registrul central al fiduciilor si al constructiilor juridice similare fiduciilor, pentru persoanele fizice sau juridice prevazute la art.19 alin.(81) lit.c) si d) din aceeasi lege, este asigurat cu conditia platii unei taxe administrative. Potrivit legii, taxa administrativa nu trebuie sa depaseasca costurile administrative asociate punerii la dispozitie a informatiilor, inclusiv costurile de intretinere si dezvoltare a registrului.
Prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.876/03.06.2021 s-a aprobat constituirea grupului de lucru pentru stabilirea cuantumului taxei administrative prevazute la art.19 alin.(82) din Legea nr.129/2019, cu modificarile si completarile ulterioare.
Potrivit Raportului privind activitatea grupului de lucru, constituit prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.876/03.06.2021, aprobat de conducerea agentiei, cuantumului taxei administrative a fost stabilit la 60 lei.
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
SAF-T Ghid de raportare corecta
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Citeste si: Procedura de inregistrare a contractelor de fiducie sau a constructiilor juridice similare fiduciei