email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Comert cu autoturisme second hand. Care sunt inregistrarile contabile?

Comert cu autoturisme second hand. Care sunt inregistrarile contabile?
inregistrari contabilemasini second handprofitcod fiscal

Analizam situatia unei firme de vanzari masini second hand care este platitoare de TVA si impozit pe venitul microintreprinderilor. Aceasta achizitioneaza un auto second hand, in vederea revanzarii (marfa) de la o persoana fizica pe care il plateste prin banca.

Ce documente se intocmesc atat de catre firma, cat si de catre persoana fizica? Care sunt inregistrarile contabile si declaratiile de depus (ale firmei) atat pentru achizitia de la PF, cat si in cazul vanzarii masinii catre persoana fizica sau persoana juridica?

Comert cu autoturisme second hand: raspunsul specialistului

Daca aplica regimul special pentru bunuri second (TVA la marja) societatea are obligatia de a emite o factura prin autofacturare pentru achizitia de la persoana fizica, conform pct. 86 alin. (6) lit. d) din normele metodologice date in aplicarea art. 312 din Codul fiscal. Factura emisa prin autofacturare trebuie sa cuprinda urmatoarele informatii:

1. numarul de ordine si data emiterii facturii;
2. data achizitiei si numarul cu care a fost inregistrata in jurnalul special de cumparari prevazut la lit. a) sau data primirii bunurilor;
3. numele si adresa partilor;
4. codul de inregistrare in scopuri de TVA al persoanei impozabile revanzatoare;
5. descrierea si cantitatea de bunuri cumparate sau primite;
6. pretul de cumparare, care se inscrie in factura la momentul cumpararii pentru bunurile in regim de consignatie.

 

Pentru vanzarea autoturismului societatea emite o factura.

Daca aplica regimul special pentru bunurile second hand conform art. 312 din Codul fiscal baza de impozitare a TVA este marja profitului, exclusiv valoarea taxei aferente.
Pentru determinarea taxei colectate va proceda dupa cum urmeaza:

1. Se determina marja profitului
Marja profitului este diferenta dintre pretul de vanzare si pretul de cumparare al bunului supus regimului special.
Persoana impozabila nu colecteaza TVA conform regimului special in situatia in care marja profitului, astfel determinata, este negativa.

2. Se determina taxa colectata pentru fiecare livrare
Pentru determinarea taxei colectate aferente fiecarei livrari, din marja profitului determinata conform pct.1 se calculeaza suma taxei colectate corespunzatoare fiecarei livrari prin aplicarea procedeului sutei marite.
Baza de impozitare pentru fiecare livrare de bunuri supusa regimului special este diferenta dintre marja de profit realizata de persoana impozabila revanzatoare si valoarea taxei aferente marjei respective.

3. Se determina taxa colectata pentru fiecare perioada fiscala

Taxa colectata intr-o perioada fiscala pentru bunurile supuse regimului special reprezinta suma taxelor pe valoarea adaugata aferente fiecarei livrari de bunuri efectuate in perioada respectiva
Persoana impozabila revanzatoare nu are dreptul sa inscrie taxa aferenta livrarilor de bunuri supuse regimului special, in mod distinct, in facturile emise clientilor.

Pe factura emisa nu se inscrie in mod distinct TVA calculata ci se va mentiona ca este inclusa in valoarea autoturismului si se aplica regimul special privind bunurile second hand mentiunea "regimul marjei - bunuri second-hand"

Din punct de vedere contabil societatea efectueaza achizitia unor marfuri (ct. 371), vanzarea acestora (ct. 707 ) si scoaterea din evidenta (ct. 607). Reglementarile contabile nu prevad un sistem de inregistrare a veniturilor la nivelul marjei de profit.

Art. 8 pct. 6 din reglementarile contabile aprobate prin OMFP 1802/2014 stabileste:

8. - In intelesul prezentelor reglementari se aplica urmatoarele definitii

( ) 6. cost de achizitie inseamna pretul datorat si eventualele cheltuieli conexe minus eventualele reduceri ale costului de achizitie.

In acest sens, costul de achizitie al bunurilor cuprinde pretul de cumparare, taxele de import si alte taxe (cu exceptia acelora pe care persoana juridica le poate recupera de la autoritatile fiscale), cheltuielile de transport, manipulare si alte cheltuieli care pot fi atribuibile direct achizitiei bunurilor respective.

In costul de achizitie se includ, de asemenea, comisioanele, taxele notariale, cheltuielile cu obtinerea de autorizatii si alte cheltuieli nerecuperabile, atribuibile direct bunurilor respective.
Cheltuielile de transport sunt incluse in costul de achizitie si atunci cand functia de aprovizionare este externalizata;

Asadar, din punct de vedere contabil in costul de achizitie se includ toate cheltuielile efectuate cu achizitia autoturismului, ce pot fi direct atribuibile acestei achizitii.

Veniturile din vanzarea autoturismelor se determina conform pct. 433 din reglementarile contabile aprobate prin OMFP 1802/2014, respectiv: Suma veniturilor rezultate dintr-o tranzactie este determinata, de obicei, printr-un acord intre vanzatorul si cumparatorul/utilizatorul activului, tinand cont de suma oricaror reduceri comerciale. Astfel, la determinarea impozitului pe microintrepriderilor se iau in considerare veniturile inregistrate la nivelul pretului de vanzare, nu doar la marja de profit.

Inregistrari contabile:

Achizitia autoturismului si plata prin banca:
371 = 401
401 = 5121

Vanzarea autoturismului:
4111 = 704, 4427
607 = 371 


Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Irina Dumitrescu - Economist. 


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

A aparut: Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024


Nu rata ghidul practic care te scoate acum din impasul generat de orice inregistrare contabila!

76 monografii, de maxima actualitate, intocmite impecabil, dezvoltate dupa o structura completa:

Prezentarea cadrului legal
• Noutatile legislative legate de subiectul dezbatut
• Tratamentul contabil exemplificat prin cazuri practice si exemple
• Inregistrarile contabile aferente fiecarui caz practic prezentat
• Tratamentul din punct de vedere fiscal, al TVA si al impozitului pe profit
• Atentionari, recomandari, sfaturi referitoare la subiect

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
inregistrari contabilemasini second handprofitcod fiscal


Data aparitiei: 28 Martie 2022
Ultima actualizare: 06 Septembrie 2022

Votati articolul "Comert cu autoturisme second hand. Care sunt inregistrarile contabile?":
Rating:

Nota: 4.88 din 5 din 4 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X