email
MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Scutire de impozit pentru tichetele de masa, tichetele de cresa si voucherele de vacanta

Scutire de impozit pentru tichetele de masa, tichetele de cresa si voucherele de vacanta
tichete de masacod fiscalvouchere de vacanta

Tichetele de masa, de cresa, culturale si voucherele de vacanta ar urma sa fie scutite de impozit, fara limitari ale valorii, conform unui proiect de lege inregistrat recent la Senat. Exceptia o reprezinta tichetele cadou pentru care se aplica pragul de 300 de lei.

In prezent, biletele de valoare si modul de acordare a acestora sunt reglementate de Legea nr.165/2018. Potrivit art.2 alin.(2) din lege, biletele de valoare care pot fi acordate sunt: tichete de masa, tichete cadou, tichete de cres4, tichete culturale si vouchere de vacanta.

Regimul fiscal al biletelor de valoare este reglementat de Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal. In conformitate cu dispozitiile art.76 alin.(3) lit.h) din Codul fiscal, biletele de valoare, sub forma tichetelor cadou, cu exceptia destinatiilor si limitelor prevazute de lege, tichetele de masa, voucherele de vacanta, tichetele de cresa si tichetele culturale reprezinta avantaje in bani sau in natura. Aceste avantaje acordate salariatilor sunt primite in legatura cu o activitate dependenta, sunt incluse in veniturile asimilate salariilor si reprezinta venituri impozabile.

Potrivit art.64 din Codul fiscal, cota de impozit care se aplica veniturilor asimilate salarilor este de 10%.

Pana in anul 2010, insa, biletele de valoare, respectiv tichetele de masa, au fost venituri neimpozabile. Acestea au fost eliminate din randul veniturilor neimpozabile prin OUG nr.58/2010 pentru modificarea si completarea Legi nr. 5371/2003 privind Codul fiscal si alte masuri financiar-fiscale (in prezent abrogata) si tratate pe cale de consecinta drept venituri salariale.

Potrivit dispozitiilor legale in vigoare, angajatorul care ofera angajatilor acest tip de beneficiu se bucurd de doua avantaje. In primul rand, este scutit de orice taxa si contributie la stat. Mai mult, sumele platite pentru tichete sunt deductibile la calculul impozitului pe profit, in anumite conditii si limite prevazute de legislatie. In ceea ce priveste salariatul, acesta datoreaza impozit aferent venitului din biletele de valoare primite, care se aduna la restul impozitelor si contributiilor pe salarii pe care le datoreaza, acestea find retinute de catre angajator si virate catre bugetul de stat, pana in data de 25 a lunii urmatoare.

Initiatorii sunt de parere ca "biletele de valoare ar trebui sa constituie sume neincluse in veniturile salariale si sa fie neimpozabile, mai ales din prisma faptului ca pentru aceste venituri nu se achita contributii sociale." 

In expunerea de motive se mai precizeaza ca "Prin neimpozitarea biletelor de valoare, salariatii vor beneficia de o crestere a veniturilor. De exemplu, un angajat care beneficiaza de tichetele de masa oferite de angajator la valoarea nominala a unui tichet de 20 de lei, plateste 2 lei/zi, respectiv 40 lei/luna pentru 20 de zile lucratoare, aceasta suma fiind retinuta din salariul angajatului."

Asadar, propunerea legislativa urmareste includerea in sfera veniturilor neimpozabile a biletelor de valoare. Astfel, se va aplica acelasi tratament fiscal pentru celelalte bilete de valoare, cu cel aplicat pentru tichetele de cadou oferite salariatilor, precum si cele oferite pentru copiii minori ai acestora. 


 

Dupa publicarea in Monitor, legea va intra in vigoare cu data de intai a celei de-a saptea luni urmatoare.  In termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare, Ministerul Finantelor va modifica Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr.1/2016, cu modificarile si completarile ulterioare.


de Ghinea Viorica

NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

e-Factura si e-Transport. Atentie la NOUTATILE de la 1 iulie!


ANAF are la dispozitie 2 noi instrumente de control si urmarire, destinate sa stopeze evaziunea fiscala si sa creasca gradul de colectare a TVA: e-Factura si e-Transport!

  • Stiti exact ce obligatii noi aveti?
  • Care sunt erorile pe care le puteti comite?
  • Ce aveti de facut pentru a respecta legea?

Raspunsuri exacte gasiti in  e-Factura. e-Transport. Restart pentru sistemul fiscal din Romania!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
tichete de masacod fiscalvouchere de vacanta

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 15 Iunie 2022


Votati articolul "Scutire de impozit pentru tichetele de masa, tichetele de cresa si voucherele de vacanta":
Rating:

Nota: 4.14 din 5 din 7 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Alte articole publicate in data de 15 Iunie 2022 ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Incepand din 2023, Guvernul majoreaza impozitul pe dividende de la 5% la 8%

    • PNL si PSD, partidele din coalitia de guvernare, au hotarat ca de anul urmator sa creasca impozitul pe dividende de la 5%, cat este in prezent, la 8%.  Incepand de la 1 ianuarie 2023, impozitul pe dividende de 8% se va aplica atat companiilor private, cat si celor de stat. Urmeaza ca masura sa fie implementata printr-o Ordonanta de Guvern in viitorul apropiat.  Guvernul spera astfel sa aduca la bugetul de stat venituri suplimentare. Dar cum divid...» citeste mai departe aici

  • O veste buna: DISPARE Registrul Unic de Control

    • Firmele nu vor mai fi sanctionate pentru lipsa Registrului unic de control, potrivit unui proiect de lege inregistrat recent la Senat, care ar urma sa modifice Legea 252/2003.  Mai exact, initiativa legislativa prevede abrogarea articolelor 7 si 8 privind sanctiunile impuse contribuabililor din Legea privind registrul unic de control.  “Articol unic. - Articolele 7 si 8 din Legea 252/2003 privind ...» citeste mai departe aici

  • Iesirile la restaurant vor fi mai scumpe. Creste TVA-ul pentru industria Horeca

    • In coalitita de guvernare a fost propusa revenirea TVA-ului de la 5% la 9% pentru Horeca (catering si alimentatie publica). Astfel romanii vor fi nevoiti sa scoata mai multi bani din buzunar pentru iesirile la restaurant fiindca TVA-ul majorat nu va lipsi de pe nota de plata.  Patronatele din Horeca au subliniat recent intr-un comunicat de presa ca este “extrem de nociva” cresterea TVA-ului pentru industrial ospitalitatii.  &...» citeste mai departe aici

  • Facilitatile fiscale din domeniul agroalimentar. Finantele au publicat procedura de acordare

    • Salariul minim pentru angajatii din industria alimentara si sectorul agricol a crescut la 3000 de lei brut de la 1 iunie. Finantele au publicat recent, in dezbatere publica, si procedura de acordare a facilitatilor fiscale.  Asadar, firmele care activeaza in aceste domenii vor plati, intre iunie 2022 si decembrie 2028, un salariu diferentiat si vor datora taxe salariale reduse, asa cum se intampla deja in sectorul constructiilor.  Facilitatile f...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2022 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT Raportul Special
"MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X