email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Scutire de impozit pentru tichetele de masa, tichetele de cresa si voucherele de vacanta

Scutire de impozit pentru tichetele de masa, tichetele de cresa si voucherele de vacanta
tichete de masacod fiscalvouchere de vacanta

Tichetele de masa, de cresa, culturale si voucherele de vacanta ar urma sa fie scutite de impozit, fara limitari ale valorii, conform unui proiect de lege inregistrat recent la Senat. Exceptia o reprezinta tichetele cadou pentru care se aplica pragul de 300 de lei.

In prezent, biletele de valoare si modul de acordare a acestora sunt reglementate de Legea nr.165/2018. Potrivit art.2 alin.(2) din lege, biletele de valoare care pot fi acordate sunt: tichete de masa, tichete cadou, tichete de cres4, tichete culturale si vouchere de vacanta.

Regimul fiscal al biletelor de valoare este reglementat de Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal. In conformitate cu dispozitiile art.76 alin.(3) lit.h) din Codul fiscal, biletele de valoare, sub forma tichetelor cadou, cu exceptia destinatiilor si limitelor prevazute de lege, tichetele de masa, voucherele de vacanta, tichetele de cresa si tichetele culturale reprezinta avantaje in bani sau in natura. Aceste avantaje acordate salariatilor sunt primite in legatura cu o activitate dependenta, sunt incluse in veniturile asimilate salariilor si reprezinta venituri impozabile.

Potrivit art.64 din Codul fiscal, cota de impozit care se aplica veniturilor asimilate salarilor este de 10%.

Pana in anul 2010, insa, biletele de valoare, respectiv tichetele de masa, au fost venituri neimpozabile. Acestea au fost eliminate din randul veniturilor neimpozabile prin OUG nr.58/2010 pentru modificarea si completarea Legi nr. 5371/2003 privind Codul fiscal si alte masuri financiar-fiscale (in prezent abrogata) si tratate pe cale de consecinta drept venituri salariale.

Potrivit dispozitiilor legale in vigoare, angajatorul care ofera angajatilor acest tip de beneficiu se bucurd de doua avantaje. In primul rand, este scutit de orice taxa si contributie la stat. Mai mult, sumele platite pentru tichete sunt deductibile la calculul impozitului pe profit, in anumite conditii si limite prevazute de legislatie. In ceea ce priveste salariatul, acesta datoreaza impozit aferent venitului din biletele de valoare primite, care se aduna la restul impozitelor si contributiilor pe salarii pe care le datoreaza, acestea find retinute de catre angajator si virate catre bugetul de stat, pana in data de 25 a lunii urmatoare.

Initiatorii sunt de parere ca "biletele de valoare ar trebui sa constituie sume neincluse in veniturile salariale si sa fie neimpozabile, mai ales din prisma faptului ca pentru aceste venituri nu se achita contributii sociale." 

In expunerea de motive se mai precizeaza ca "Prin neimpozitarea biletelor de valoare, salariatii vor beneficia de o crestere a veniturilor. De exemplu, un angajat care beneficiaza de tichetele de masa oferite de angajator la valoarea nominala a unui tichet de 20 de lei, plateste 2 lei/zi, respectiv 40 lei/luna pentru 20 de zile lucratoare, aceasta suma fiind retinuta din salariul angajatului."

Asadar, propunerea legislativa urmareste includerea in sfera veniturilor neimpozabile a biletelor de valoare. Astfel, se va aplica acelasi tratament fiscal pentru celelalte bilete de valoare, cu cel aplicat pentru tichetele de cadou oferite salariatilor, precum si cele oferite pentru copiii minori ai acestora. 


 

Dupa publicarea in Monitor, legea va intra in vigoare cu data de intai a celei de-a saptea luni urmatoare.  In termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare, Ministerul Finantelor va modifica Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr.1/2016, cu modificarile si completarile ulterioare.


de Ghinea Viorica

NOUTATI Contabile 2024

A aparut: Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024


Nu rata ghidul practic care te scoate acum din impasul generat de orice inregistrare contabila!

76 monografii, de maxima actualitate, intocmite impecabil, dezvoltate dupa o structura completa:

Prezentarea cadrului legal
• Noutatile legislative legate de subiectul dezbatut
• Tratamentul contabil exemplificat prin cazuri practice si exemple
• Inregistrarile contabile aferente fiecarui caz practic prezentat
• Tratamentul din punct de vedere fiscal, al TVA si al impozitului pe profit
• Atentionari, recomandari, sfaturi referitoare la subiect

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
tichete de masacod fiscalvouchere de vacanta


Data aparitiei: 15 Iunie 2022

Votati articolul "Scutire de impozit pentru tichetele de masa, tichetele de cresa si voucherele de vacanta":
Rating:

Nota: 4.25 din 5 din 8 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X