email
Calculatia (corecta) a Costurilor - Studii de caz si noutati legislative

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Calculatia (corecta) a Costurilor - Studii de caz si noutati legislative"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Procedura ANAF: Determinarea diferentei de impozit pe profit/pe veniturile microintreprinderilor care a fost redirectionata in plus

Procedura ANAF: Determinarea diferentei de impozit pe profit/pe veniturile microintreprinderilor care a fost redirectionata in plus
impozit pe profitimpozit pe veniturile microintreprinderilorformulat 117formularu; 101

Potrivit completarilor aduse dispozitiilor art.42 si 56 din Codul fiscal, in situatia in care, ulterior depunerii formularului de redirectionare, impozitul pe profit/impozitul pe veniturile microintreprinderilor datorat al anului pentru care s-a dispus redirectionarea se rectifica in sensul diminuarii acestuia, iar contribuabilii au redirectionat o suma mai mare decat suma care putea fi redirectionata, potrivit legii, acestia datoreaza bugetului de stat diferenta de impozit pe profit/impozit pe veniturile microintreprinderilor care a fost redirectionata in plus.

Procedura privind determinarea si regularizarea diferentei de impozit pe profit/impozit pe veniturile microintreprinderilor se stabileste prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

In acest sens, ANAF pregateste procedura de regularizare pentru firmele care au redirectionat prea mult din impozitul pe profit/venitul microintreprinderilor. Prin noul proiectul de ordin se propun urmatoarele:

- aprobarea Procedurii privind determinarea si regularizarea diferentei de impozit pe profit/impozit pe veniturile microintreprinderilor care a fost redirectionata in plus fata de sumele care pot fi redirectionate, potrivit legii;

- modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.587/2016, prin introducerea in Nomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul de stat a doua noi pozitii, pozitia 91 “Diferenta de impozit pe profit care a fost redirectionata in plus” si pozitia 92 “Diferenta de impozit pe veniturile mictrointreprinderilor care a fost redirectionata in plus”, precum si adaptarea corespunzatoare a instructiunilor de completare a formularului 100 “Declaratie privindobligatiile de plata la bugetul de stat”

Denumire completa: Proiect de ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala pentru aprobarea Procedurii privind determinarea si regularizarea diferentei de impozit pe profit/impozit pe veniturile microintreprinderilor care a fost redirectionata in plus fata de sumele care pot fi redirectionate, potrivit legii, precum si pentru modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.587/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor si taxelor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa.

Procedura se aplica de catre contribuabilii platitori de impozit pe profit/impozit pe veniturile microintreprinderilor care indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:

a) au dispus redirectionarea unor sume din impozitul pe profit/impozitul pe veniturile microintreprinderilor pentru efectuarea de sponsorizari si/sau acte de mecenat sau acordarea de burse private, potrivit art.42 si art.56 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare;

b) au rectificat impozitul pe profit/impozitul pe veniturile microintreprinderilor datorat al anului pentru care s-a dispus redirectionarea, in sensul diminuarii acestuia.


 
In situatia in care, ulterior depunerii formularului 177 "Cerere privind redirectionarea impozitului pe profit/impozitului pe veniturile microintreprinderilor", impozitul pe profit/impozitul pe veniturile microintreprinderilor datorat al anului pentru care s-a dispus redirectionarea se rectifica in sensul diminuarii acestuia, iar contribuabilii au redirectionat o suma mai mare decat suma care putea fi redirectionata, potrivit legii, acestia datoreaza bugetului de stat diferenta de impozit pe profit/impozit pe veniturile microintreprinderilor care a fost redirectionata in plus.
 
In aplicarea procedurii, contribuabilii platitori de impozit pe profit/impozit pe veniturile microintreprinderilor determina:

a) valoarea impozitului sau a diferentei de impozit care poate fi redirectionata luand in calcul valoarea impozitului pe profit/impozitului pe veniturile microintreprinderilor datorat diminuat, stabilit in urma rectificarii;
b) diferenta de impozit pe profit/impozit pe veniturile microintreprinderilor care a fost redirectionata in plus fata de suma care poate fi redirectionata, potrivit legii.

Determinarea diferentei de impozit pe profit care a fost redirectionata in plus

 In cazul in care impozitul pe profit al anului pentru care s-a dispus redirectionarea se rectifica in sensul diminuarii acestuia, in baza datelor rectificate se determina valoarea impozitului pe profit sau a diferentei de impozit pe profit care poate fi redirectionata prin scaderea din valoarea minima stabilita, potrivit art.25 alin.(4) lit.i) din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, a sumelor reprezentand sponsorizare si/sau mecenat, burse private, acordate entitatilor beneficiare in anul pentru care s-a depus declaratia anuala de impozit pe profit, conform art.25 alin.(4) lit.i) si lit.t) si a sumelor reportate, astfel cum au fost inscrise in formularul 101 “Declaratie privind impozitul pe profit”, declaratia rectificativa, a anului respectiv.

Pentru stabilirea limitei impozitului pe profit prevazuta la art.25 alin.(4) lit.i) pct.2 din Codul fiscal, se va avea in vedere si scaderea din acesta a sumelor aferente creditului fiscal si a impozitului pe profit scutit/redus, in conformitate cu prevederile Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.3386/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor 101 “Declaratie privind impozitul pe profit” si 120 “Decont privind accizele”, cu modificarile si completarile ulterioare.

Diferenta de impozit pe profit care a fost redirectionata in plus se determina prin scaderea din suma redirectionata prin formularul 177 „Cerere privind redirectionarea impozitului pe profit/impozitului pe veniturile microintreprinderilor“ a sumei care poate fi redirectionata, stabilita potrivit pct.3 lit.a), pct.4 si pct.5.

Determinarea diferentei de impozit pe veniturile microintreprinderilor care a fost redirectionata in plus

In cazul in care impozitul pe veniturile microintreprinderilor al anului pentru care s-a dispus redirectionarea se rectifica in sensul diminuarii acestuia, in baza datelor rectificate se determina valoarea impozitului pe veniturile microintreprinderilor sau a valorii diferentei de impozit pe veniturile microintreprinderilor care poate fi redirectionata prin scaderea din valoarea stabilita, potrivit art.56 alin.(1^1) din Codul fiscal, calculata pentru intregul an fiscal, a sumelor acordate entitatilor beneficiare in anul respectiv conform art.56 alin.(1^1), alin.(1^5) si alin.(2^2) din Codul fiscal si a sumelor reportate.

Diferenta de impozit pe veniturile microintreprinderilor care a fost redirectionata in plus se determina prin scaderea din suma redirectionata prin formularul 177 „Cerere privind redirectionarea impozitului pe profit/impozitului pe veniturile microintreprinderilor“ a sumei care poate fi redirectionata, stabilita potrivit pct.3 lit.a) si pct.7.

Diferenta pozitiva rezultata din calculul efectuat la pct.6 si pct.8, reprezentand diferenta de impozit pe profit/impozit pe veniturile microintreprinderilor care a fost redirectionata in plus fata de sumele care pot fi redirectionate, se declara de contribuabil prin formularul 100 “Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat”, aprobat prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.587/2016, pentru aprobarea modelului si continutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor si taxelor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa, cu modificarile si completarile ulterioare.
 

Foto: pixabay.com


de Alina Ilie

NOUTATI din Legislatia Contabila

Contabilitatea in partida simpla in 2023. Sfaturi si recomandari:


 Esti contabil aflat la inceput de drum, dornic sa:

-> gaseasca metode sigure, rapide si eficiente de tinere a contabilitatii in partida simpla?
-> isi eficientizeze eforturile de pastrare a evidentelor de contabilitate simpla?
-> isi rotunjeasca veniturile personale?
-> se achite corect si in timp util de cerintele forurilor legislative privind fiscalitatea si contabilitatea in partida simpla?
-> evite repercusiunile legii la incalcarea regulilor scrise privind contabilizarea in partida simpla?

Daca cel putin un raspuns a fost afirmativ, ai nevoie urgenta de Contabilitatea in partida simpla, lucrarea digitala pe stick!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
impozit pe profitimpozit pe veniturile microintreprinderilorformulat 117formularu; 101


Data aparitiei: 06 Iunie 2023

Votati articolul "Procedura ANAF: Determinarea diferentei de impozit pe profit/pe veniturile microintreprinderilor care a fost redirectionata in plus":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Politici Contabile esentiale pentru orice firma - 42 modele editabile

    • Politicile contabile influenteaza dimensiunea rezultatului contabil, a elementelor bilantiere si, ca o consecinta, valoarea indicatorilor economico-financiari. Ele trebuie alese astfel incat sa reflecte cat mai fidel imaginea firmei. Modificarea politicilor contabile poate fi efectuata numai la inceputul unui exercitiu financiar si doar daca apar schimbari legislative sau daca noile politici ofera informatii mai relevante si mai credibile referitoare la operatiunile...» citeste mai departe aici

  • Cota de TVA creste la 9% pentru achizitia unei locuinte noi in 2024

    • Anul 2024 vine cu o modificare importanta privind TVA-ul pentru locuinte. Astfel, potrivit proiectului de lege privind masurile fiscale pus marti in dezbatere publica, TVA pentru locuintele cu o valoare sub 600.000 lei se va majora de la 5% la 9% incepand cu 1 ianuarie 2024. Desigur, cota redusa de 5% se va mentine pana la final...» citeste mai departe aici

  • Amenzi de la 5.000 lei la 30.000 lei pentru bunuri fara documente de provenienta

    • Documentele de provenienta, precum factura, avizul de insotire a marfii, documentele vamale sau orice alte documente justificative, sunt esentiale pentru a stabili legalitatea si autenticitatea bunurilor. Acestea ofera informatii despre provenienta, proprietarul si traseul bunurilor, ceea ce este crucial pentru a asigura conformitatea cu legile vamale, fiscale si comerciale. In plus, sunt esentiale pentru a preveni evaziunea fiscala. In acest context, in c...» citeste mai departe aici

  • Ce cote de TVA se vor modifica de la 1 ianuarie 2024

    • Anul 2024 aduce noi modificari privind cotele de TVA. Iata o sinteza a celor mai importante masuri care vizeaza TVA, asa cum arata proiectul cu care Guvernul va merge in Parlament pentru asumarea raspunderii. Modificari fiscale 2024: noile cote de TVA anuntate de Guvern Astfel, va creste TVA de la 5% la 9% pentru: - livrarea de locuinte care au o suprafata utila de maximum 120 mp, exclusiv anexele gospodaresti, a caror valoare, incl...» citeste mai departe aici

  • Cum se completeaza Ordinul de plata multiplu electronic (OPME): instructiuni pas cu pas

    • Reamintim ca Ordinul de plata multiplu electronic (Formularul F1129) poate fi utilizat pentru a efectua plati online. Acesta se foloseste de catre institutiile publice care sunt inregistrate in Registrul entitatilor publice si de catre operatorii economici si alte entitati decat institutii publice pentru efectuarea de plati din conturile deschise la unitatile Trezoreriei Statului prin care isi desfasoara activitatea proprie. Administratia Judeteana a Finan...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba in 2023!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"Calculatia (corecta) a Costurilor - Studii de caz si noutati legislative"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X