In situatia in care livrarile de bunuri si prestarile de servicii scutite cu drept de deducere nu au fost preluate corespunzator in decontul de TVA din cauza unei actualizari de soft, este important sa stiti cum sa procedati pentru corectarea acestuia. Aceasta este o problema sensibila, iar specialistul nostru va explica care este baza legala si ce trebuie sa faceti concret.
Decont de TVA - cum corectam erorile?
Asadar, datorita unei instalari defectuoase a unei actualizari de soft, in jurnalul de vanzari si in declaratia D300 nu au fost preluate livrarile de bunuri si prestarile de servicii scutite cu drept de deducere (exporturi). Cum se poate remedia aceasta eroare in decontul 300?
- Oct 1440 locuri
disponibileSeminarul National de Fiscalitate si Contabilitate, editia 148
2024, Hotel Crowne Plaza****, BucurestiVezi detaliiInscriere - Oct 14100 locuri
disponibileVideo Seminarul National de Fiscalitate si Contabilitate - CU intrebari
2024, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Oct 14100 locuri
disponibileVideo Seminarul National de Fiscalitate si Contabilitate - FARA intrebari
2024, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Oct 2238 locuri
disponibileSeminarul National de Salarizare si Contributii, editia 47
2024, Hotel Crowne Plaza****, BucurestiVezi detaliiInscriere - Oct 2297 locuri
disponibileVideo Seminarul National de Salarizare si Contributii
2024, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Oct 2399 locuri
disponibileWebinarul Noua Lege a Pensiilor
2024, www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere
Potrivit pct 3 din Ordinul ANAF nr. 3604/2015 pentru aprobarea Instructiunilor de corectare a erorilor materiale din deconturile de taxa pe valoarea adaugata:
,,Prin prezentele instructiuni pot fi corectate erori materiale de tipul:
a) erori de transcriere, cum sunt: preluarea eronata a sumelor din jurnale; inversarea unor cifre din sumele trecute in decont; preluarea eronata a datelor din decontul perioadei fiscale anterioare (de exemplu: declararea eronata a soldului de plata din decontul perioadei fiscale anterioare) etc.;
b) inregistrarea in decont a diferentelor de taxa pe valoarea adaugata de plata, constatate de organele de control, in alte randuri decat cele stabilite prin reglementarile legale in materie;
c) erori provenind din inscrierea in decontul de taxa pe valoarea adaugata a sumelor solicitate la rambursare in perioada anterioara.
4. Corectarea erorilor materiale din decontul de taxa pe valoarea adaugata se poate face in cadrul termenului de prescriptie a dreptului de a stabili creante fiscale prevazut de Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare ( Codul de procedura fiscala).
5. Corectarea decontului de taxa pe valoarea adaugata, potrivit prezentelor instructiuni, nu este posibila pentru perioade fiscale care au fost supuse inspectiei fiscale sau pentru care este in curs de derulare o inspectie fiscala.”
Corectare erori decont de TVA: depunere cerere de corectie
Avand in vedere aceste prevederi legale, fiind vorba de o preluare eronata a unor sume din jurnale (in speta de fata, jurnalul de vanzari), se va solicita organului fiscal competent teritorial, corectarea decontului de TVA.
In acest sens, se va depune o cerere de corectie, insotita de jurnalul de vanzari si balanta de verificare la luna de raportare respectiva. Toate aceste documente le puteti incarca prin SPV (la sectiunea formular de contact), ca sa va fie mai usor. Nu va faceti griji, deoarece corectia decontului de TVA nu este o procedura greoaie, insa o sa dureze ceva timp in schimb sa primiti un mesaj de confirmare din partea ANAF cu privire la inregistrarea solicitarii dumneavoastra.
Manual de politici contabile - Stick USB
Contabilitatea organizatiilor non-profit abonament 12 luni 3 luni GRATUITE
Impozitarea veniturilor din chirii 2024
Am in vedere prevederile pct 9 din instructiunile ANAF:
,,(1) Persoana impozabila care solicita corectarea erorilor materiale din decontul de taxa pe valoarea adaugata depune solicitarea de corectare a erorilor materiale insotita de documentele necesare justificarii erorilor, la registratura organului fiscal competent sau la posta, prin scrisoare recomandata.
(2) Daca documentele anexate de persoana impozabila nu justifica solicitarea de corectare a erorilor materiale, compartimentul de specialitate va comunica in scris persoanei impozabile data, ora si locul la care trebuie sa se prezinte, precum si documentele necesare justificarii erorilor.”
Raspuns oferit in luna octombrie 2023 de catre specialistii site-ului PortalContabilitate.ro. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile contabile + consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.
Foto: pixabay.com