Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Studiu de caz: Regim compensare creante la bugetul de stat pentru o entitate care a intrat in lichidare voluntara

regim compensare creantelichidare voluntaracodul fiscalinspectie fiscalatva de rambursatdecont 300

Firmele se confrunta zilnic cu nenumarate situatii care cer o rezolvare imediata. In cazul in care nu exista un raspuns rapid la indemana celor care trebuie sa ia o decizie, multe dintre consecintele acestei intarzieri pot deveni mult mai grave. Dam exemplul unei firme care a depus deja documentatia de dizolvare prin lichidare la ONRC si care in trimestrul III 2016 are TVA de recuperat, dar si impozit pe profit de plata.

Asociatii doresc depunerea unei cereri de compensare a celor doua taxe. Vom vedea daca firma trebuie sa bifeze TVA de rambursat si sa trimita catre ANAF cererea de compensare cu impozitul pe profit la trimestrul III. Tinand cont de faptul ca TVA-ul de rambursat este sub 45.000 lei, vom vedea care este perioada supusa verificarii si care ar fi perioada maxima de prelungire a dizolvari societatii. In plus, vom stabili in ce masura compensarea TVA cu impozitul pe profit va genera sume accesorii de plata.

Iata raspunsul specialistului:


Ati identificat corect cum trebuie sa procedati in situatia in care entitatea si-a depus documentatia de dizolvare prin lichidare (voluntara presupun) prin bifarea in Decontul 300 la 30 septembrie TVA de rambursat si depunerea cererii de compensare.
 
Dizolvarea societatii se finalizeaza doar dupa parcuregerea mai multor etape, depunerea situatiei financiare de lichidare ("bilantului cu 0) la autoritatea fiscala si apoi dovada depunerii la Registrul Comertului reprezinta de fapt cea de a treia etapa in dizolvarea voluntara a entitatii ( mai multe detalii privind etapele radierii le gasiti pe site ONRC: http://www.onrc.ro/index.php/ro/dizolvari-lichidari-radieri/persoane-juridice/dizolvarea-voluntara-si-lichidarea-snc-scs-srl-sa-si-sca-cu-numire-de-lichidator).   
 
Perioada maxima de prelungire a dizolvari societatii se regaseste la art. 260 din LEGEA Nr. 31/1990 Legea societatilor:

"Art. 260. - (1) Lichidarea societatii trebuie terminata in cel mult un an de la data inregistrarii in registrul comertului a mentiunii de dizolvare. Pentru motive temeinice, la cererea lichidatorului, oficiul registrului comertului poate prelungi acest termen cu inca un an, dar nu mai mult de doua ori.".
 
Conform acestui articol se poate prelungi perioada de dizolvare a entitatii pe o perioada de maxim 3 ani, prelungire care se poate aproba pentru fiecare an in parte doar daca este justificata ( in cazul dvs. justificarea fiind nefinalizarea de catre organele fiscale a procedurii de compensare a creantelor/datoriilor la bugetul de stat aferente entitatii dvs.                    

Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili
Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili
Manual de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG
Manual de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG


                                         
Conform noului Cod de procedura fiscala (Legea privind Codul de procedura fiscala 207/2015 ) creantele se pot stinge si prin compensare (art. 22 ) si aceasta se poate efectua cand creantele exista deodata cu conditia ca acestea sa fie "certe, lichide si exigibile" ( alin 4 al art 167 din noul Cod de procedura fiscala). Compensarea se poate face fie din oficiu ( ceea ce nu este aplicabil in speta dvs, entitatea intrand in etapa de dizolvare voluntara ) fie la cererea contribuabilului ( alin 7 al art 167 noul CPF).
 
Cu privire la dobanzi si penalitati de intarziere in cazul compensarii se calculeaza, daca este cazul,  pana la data la care creantele exista deodata ( art 178 din noul CPF ). In cazul entitatii dvs., ambele (TVA de ramursat si impozite pe profit de plata ), care sunt aferente trimestrului III ale anului 2016, nu sunt intarziate ( teremenul de declarare fiind pana la 25 octombrie 2016) si deci nu li se pot calcula dobanzi si majorari de intarziere.
 
Conform punctului 2 din Anexa 1 "PROCEDURA DE SOLUTIONARE a deconturilor cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare" din OPANAF 3699/2015 pentru aprobarea Procedurii de solutionare a deconturilor cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare  in vigoare de la 1 ianuarie 2016 puteti solicita compensarea sumei negative de TVA doar daca aceasta indeplineste conditiile amintite si care se regasesc la art. 167 din noul CPF, respectiv sa fie "certa, lichida si exigibila ".      
                                            
Din cele prezentate de dvs. sunt indeplinite aceste conditii.   
                                                   
Conform cererii de compensare pe care o veti depune pentru suma negativa din Decontul 300 aferent trim III pe care o veti declara pana la 25 octombrie 2016, aceasta va fi transferata din evidenta pe platitor (entitatea din speta dvs. ) intr-o evidenta distincta care se transmite prin Nota de predare la Departamentul de solutionare a deconturilor cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare pentru efectuarea analiei de risc.            
                                                                 
In cazul entitatii dvs., optiunea de rambursare TVA se incadreaza in categoria deconturilor de TVA cu risc fiscal mare ( entitatea a declansat procedura de lichidare voluntara ), caz in care se impune inspectia fiscala anticipata (litera c de la punctul 18 din Anexa 1 la OPANAF 3699/2015 ).  Perioada supusa verificarii de catre inspectia fiscala este aferenta ultimilor 5 ani ( alin 1 al art 110 si alin 1 al art. 117 din CPF ).                      
                                                                             
Durata efectuarii insepctiei fiscale este in functie de obiectivele inspectiei si nu poate depasi, cfm. alin (1) al art. 126 din CPF:

"a) 180 de zile pentru contribuabilii mari, precum si pentru contribuabilii/platitorii care au sedii
secundare, indiferent de marime;
b) 90 de zile pentru contribuabilii mijlocii;
c) 45 de zile pentru ceilalti contribuabili."
 
In concluzie, avand in vedere cele prezentate, societate dvs., chiar si in conditiile controlului fiscal anticipat, se poate incadra in termenul legal de dizolvare voluntara ( dizolvare prin lichidare).
 

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Ela Dumitra - Lector Universitar dr.

 

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
regim compensare creantelichidare voluntaracodul fiscalinspectie fiscalatva de rambursatdecont 300

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 04 Octombrie 2016


Votati articolul "Studiu de caz: Regim compensare creante la bugetul de stat pentru o entitate care a intrat in lichidare voluntara":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Voucher cu scop unic sau voucher cu scop multiplu?

Intrebare: Buna ziua. Lucrez la o societate care comercializeaza cu amanuntul: bauturi alcoolice cu tva 20%, dulciuri si bauturi nealcoolice cu tva 9%. Avem deschise mai multe magazine in tara. Dorim sa implementam acordarea unor carduri valorice cu valoarea nominala de 50, 100 si 150 lei. Acestea vor putea fi cumparate de catre clienti si oferite cadou prietenilor (sau altor persoane) urmand ca acestia sa achizitioneze produse apartinand societatii, in baza voucherelor primite.
Din legislatie am inteles ca sunt 3 tipur de vouchere cu tratament fiscal diferit:
1. free voucher - includ voucherele de discount si cardurile cadou
2. SPV - voucher cu scop unic - voucher pentru care toate informatiile relevante privind regimul tva aplicabil operatiunii la care acesta se refera trebuie sa fie cunoscute la momentul vanzarii acestuia si bunurile/serviciile trebuie identificate.
3. MPV - voucher cu scop multiplu - voucher pentru care la momentul vanzarii nu sunt cunoscute toate informatiilre relevante privind regimul tva aplicabil operatiunii la care acesta se refera si bunurile/serviciile nu sunt identificate.

SPV - incasarea acestuia de considera un avans si se colecteaza tva.
MPV - incasarea acestuia nu reprezinta avans iar exigibilitatea tva intervine la livrarea marfii in baza voucherului.

Ideea este sa apreciez corect din care categorie este voucherul pe care il implementez.
Eu zic ca se incadreaza la MPV deoarece avand marfuri atat cu 9% (dulciuri si bauturi nealcoolice) cat si 20% (bauturi alcoolice), la momentul vanzarii voucherului la client nu se poate identifica exact marfa care se achizitioneaza cu voucherul respectiv (cu 20%, cu 9%, sau combinat).

Dumneavoastra ce parere aveti, cum interpretati situatia?

Raspuns: Din cele prezentate oferiti carduri, nu bonuri valorice, iar momentul achitarii influenteaza...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 04 Octombrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 2 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2018 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X