email
E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Locuinta de serviciu. Regim fiscal

locuinta de servicuregim fiscalcontabilitate

Multumim Newsletter-ului Taxe si Impozite Actual

 

Andrei Savescu, coordonator Newsletter Taxe si Impozite Actual


Locuinta de serviciu. Regim fiscal

O unitate are inchiriate apartamente in localitatea unde are sediul social pentru angajatii sai din alte localitati. Sunt deductibile fiscal cheltuielile cu chiria si intretinerea acestor apartamente? Dar daca unitatea are inchiriate apartamente in localitatile unde se deplaseaza angajatii in interes de servi-
ciu? Din punct de vedere fiscal, este avantajos pentru unitate sau pentru angajati? Pentru angajati, avantajul obtinut este considerat venit de natura salariala si impozitat ca atare?

1. Ce cheltuieli deduce angajatorul?

Locuinta de serviciu este locuinta destinata angajatilor unor institutii sau agenti economici, acordata in conditiile contractului de munca.

Sunt deductibile la calculul profitului impozabil cheltuielile pentru functionarea, intretinerea si repararea locuintelor de serviciu situate in localitatea unde se afla sediul social in limita corespunzatoare suprafetelor construite prevazute de Legea locuintei nr. 114/1996, care se


majoreaza, din punct de vedere fiscal, cu 10%. De asemenea, sunt deductibile in aceeasi masura si cheltuielile de aceasta natura aferente locuintelor de serviciu amplasate in localitatile unde societatea are sedii secundare.

Cheltuielile reprezentand chiria salariatilor, a administratorilor, precum si a altor persoane fizice asimilate acestora, din alta localitate decat localitatea unde societatea isi desfasoara activitatea, pot fi asimilate cheltuielilor de cazare si, prin urmare, sunt deductibile la calculul profitului impozabil.
Calitatea de administrator rezulta din actul constitutiv sau contractul de administrare/mandat.

Persoanele fizice asimilate salariatilor sunt:

a) directorii care isi desfasoara activitatea in baza contractului de mandat;

b) persoanele fizice rezidente si/sau nerezidente detasate, in situatia in care contribuabilul suporta drepturile legale cuvenite acestora.

2. Contravaloarea folosintei locuintei de serviciu constituie venit salarial?
Contravaloarea folosintei locuintei de serviciu sau a locuintei din incinta unitatii, potrivit repartitiei de serviciu, nu este inclusa in veniturile salariale si nu este impozabila, in intelesul impozitului pe venit.

Exemplu:

Potrivit Anexei nr. 1 la Legea locuintei nr. 114/1996, pentru o singura persoana suprafata construibila
maxim admisa este de 58 m2.

Cheltuielile pentru functionarea, intretinerea si repararea locuintelor de serviciu sunt in suma de 5.000 lei.

Suprafata pusa la dispozitia angajatului este de 100 m2.

In cazul locuintei de serviciu date in folosinta unui salariat sau administrator, cheltuielile pentru functionarea, intretinerea si repararea acesteia sunt deductibile in limita corespunzatoare raportului dintre suprafata construita prevazuta de Legea locuintei nr. 114/1996, majorata cu 10%, si totalul suprafetei construite a locuintei de serviciu respective.

Suprafata recunoscuta din punct de vedere fiscal:

(58 + 10% x 58) / 100 = 63,80%

Cheltuiala deductibila fiscal:

63,80% x 5.000 = 3.190 lei

Concluzie

Cheltuielile pentru functionarea, intretinerea si repararea locuintelor de serviciu, situate in localitatea unde se afla sediul social sau unde societatea are sedii secundare, sunt deductibile la calculul profitului impozabil in limita corespunzatoare suprafetelor construite prevazute de Legea locuintei nr. 114/1996, care se majoreaza, din punct de vedere fiscal, cu 10%.

Contravaloarea folosintei locuintei de serviciu nu este inclusa in veniturile de natura salariala.

De retinut

In conditiile actualei crize de locuinte, solutia locuintei de serviciu este avantajoasa atat pentru angajator, cat si pentru salariat. Pe de o parte, angajatorul isi va putea deduce cheltuielile legate de intretinerea unei astfel de locuinte si isi asigura o oferta atractiva de locuri de munca. Pe de alta parte, pentru salariat, locuinta de serviciu este un incontestabil beneficiu, de vreme ce salariul acestuia nu va fi in niciun fel afectat.

Drepturile de proprietate intelectuala asupra continutului acestui articol apartin Editurii Rentrop & Straton. Articolul poate fi preluat in limita a 500 de caractere, cu conditia sa fie insotit de textul: "Sursa: Portalul contabilul.ro" si link catre  www.contabilul.ro . In caz contrar, vom actiona conform legilor privind protectia drepturilor de proprietate intelectuala.




NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

Atentie: ANAF a dat STARTUL controalelor in 2022!


Puteti sa demonstrati realitatea incontestabila a tranzactiilor dvs.?

Descoperiti acum modelele documentelor justificative pe care NU le reglementeaza NIMENI si NIMIC! Dar LE CER toti inspectorii fiscali!

Lucrarea Documente (suplimentare) obligatorii in caz de control va ofera acum colectia de acte si documente justificative pe care niciun inspector nu se asteapta sa le prezentati ca argument indestructibil in favoarea dvs.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
locuinta de servicuregim fiscalcontabilitate

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 24 Noiembrie 2008


Votati articolul "Locuinta de serviciu. Regim fiscal":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Alte articole publicate in data de 24 Noiembrie 2008 ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Atentie, contabili!
Sistemele e-Factura si e-Transport vin cu noi OBLIGATII fiscale!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X