Gestionarea retururilor este o componenta esentiala a activitatii unei societati comerciale. In acest articol, discutam despre implicatiile contabile ale utilizarii voucherelor electronice in procesul de returnare a produselor, in contextul unei societati comerciale care opereaza un magazin de vanzare de haine. Asadar, vom analiza in continuare modul in care aceste vouchere sunt contabilizate prin intermediul unui studiu de caz.
Potrivit art. 37 din HG 479/2003, in cazul returului de marfa, utilizatorul intocmeste un dosar care va cuprinde:
a) nota de receptie si constatare de diferente cod 14-3-1A, intocmita in baza bonului fiscal emis anterior pentru marfa respectiva;
b) dispozitia de plata-incasare catre casierie cod 14-4-4;
c) factura inregistrata in conditiile legii.
- Ian 2040 locuri
disponibileSeminarul National de Fiscalitate si Contabilitate, editia 150
2025, Hotel Crowne Plaza****, BucurestiVezi detaliiInscriere - Ian 20100 locuri
disponibileVideo Seminarul National de Fiscalitate si Contabilitate - CU intrebari
2025, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere
Retur marfa vanduta cu amanuntul: studiu de caz
Intrebare: "O societate comerciala SRL detine un magazin de vanzare haine. In cazul in care un client doreste sa returneze un produs, politica societatii este sa se acorde contravaloarea returului sub forma unui voucher ce poate fi folosit pentru o achizitie ulterioara din magazin. Voucherul este trimis pe e-mail clientului in momentu inregistrarii returului, nu are o componenta fizica.
Care este monografia contabila:
- la inregistrarea returului. De exemplu, pentru un produs A de 1.190 lei, tva 19% inclusa;
- la acordarea voucherului - pentru contravaloarea produsului A;
- la o achizitie ulterioara, fiind folosit voucherul pentru plata a 1.190 lei si cash pentru diferenta pana la 2.380 lei (TVA inclusa)."
Raspuns:
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile
Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Ce NU vrea ANAF sa stii Piruete LEGALE in aspecte fiscale
Pentru inregistrarea bunului in gestiunea societatii se va intocmi NIR-ul si factura in rosu de stornare a vanzarii initiale.
- inregistrarea facturii in rosu, pentru returul bunului:
461 = % - 1190
707 - 1000
4427 - 190
- introducerea in gestiune a bunului returnat, cu valori in minus:
% = 371 cu minus sumele initiale de la descarcarea de gestiune la momentul vanzarii
607
378
4428
- acordarea voucherului pentru contravaloarea produsului A:
461 = 5328 1190
- achizitie ulterioara, folosirea vouacherului pentru plata a 1190 lei si cash pentru diferenta pana la 2380 lei (TVA inclus):
% = 461 2380
5328 1190
5311 1190
Raspuns oferit in luna mai 2024 de catre specialistii site-ului PortalContabilitate. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile contabile + consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.
Foto: pixabay.com