Sa presupunem ca un client constata ca produsul pe care l-a achizitionat are defecte de fabricatie. Acesta decide sa il inapoieze si solicita sa primeasca inapoi pretul platit.
Dosarul pentru operatiunea de retur marfa se va intocmi astfel:
a) Nota de receptie si constatare de diferente cu urm atorul continut minimal:
- denumirea unitatii;
- denumirea, numarul si data (ziua, luna, anul) intocmirii formularului;
- numarul facturii de stornare a bonului fiscal;
- numarul curent; denumirea bunurilor receptionate; U/M; cantitatea conform documentelor insotitoare; cantitatea receptionat a, pretul unitar de achizitie si valoarea, dupa caz;
- numele, prenumele si semnatura membrilor comisiei de receptie, in conditiile in care se face receptia marfii primite direct de la furnizor sau data primirii in gestiune si semnatura gestionarului in situatia in care apar diferente; pretul de vanzare si valoarea la pret de vanzare, dup a caz, pentru unitatile cu amanuntul.
Cartea Verde a Contabilitatii
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024
SAF-T pentru Contribuabili Mici
b) Dispozitia de plata-incasare catre caserie, pe baza careia i se vor inapoia clientului 1.000 de lei cu urmatorul continut minimal:
- denumirea unitatii;
- denumire formular: plata/incasare (plata in cazul nostru);
- numarul si data (ziua, luna, anul) intocmirii formularului;
- numele si prenumele, precum si fun ctia (calitatea) persoanei care incaseaza/restituie suma;
- suma incasata/restituita (in cifre si in litere); scopul incasarii/platii;
- semnaturi: conducatorul unitatii, viza de control financiar preventiv, compartimentul financiar -contabil;
- date suplimentare privind beneficiarul sumei: actul de identitate, suma primit a, data si semnatura;
- casier; suma platita/incasata; data si semnatura.
c) Factura fiscala in rosu.
(Inregistrarea contabila initiala a vanzarii a fost :
4111 = % 1.000 lei
"Clienti" 707 806,5 lei
"Venituri din vanzarea marfurilor"
4427 193,5 lei
"TVA colectata"
Si incasarea pretului de la client:
5311 = 4111 1.000 lei
"Casa in lei" "Clienti")
- Inregistrarea facturii in rosu:
4111 = % - 1.000 lei
"Clienti" 707 - 806,5 lei
"Venituri din vanzarea marfurilor"
4427 - 193,5 lei
"TVA colectata"
- Inapoierea banilor pe baza Dispozitiei de plata catre caserie:
4111 = 5311 1.000 lei
"Clienti" "Casa in lei"