email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ContaUtil: Anularea unui bon fiscal in cazul returului de marfa

anularea bonului fiscalretur marfadosarnota receptieinregistrari contabile

Sa presupunem ca un client constata ca produsul pe care l-a achizitionat are defecte de fabricatie. Acesta decide sa il inapoieze si solicita sa primeasca inapoi pretul platit.

Dosarul pentru operatiunea de retur marfa se va intocmi astfel:

a) Nota de receptie si constatare de diferente cu urm atorul continut minimal:

- denumirea unitatii;
- denumirea, numarul si data (ziua, luna, anul) intocmirii formularului;
- numarul facturii de stornare a bonului fiscal;
- numarul curent; denumirea bunurilor receptionate; U/M; cantitatea conform documentelor insotitoare; cantitatea receptionat a, pretul unitar de achizitie si valoarea, dupa caz;
- numele, prenumele si semnatura membrilor comisiei de receptie, in conditiile in care se face receptia marfii primite direct de la furnizor sau data primirii in gestiune si semnatura gestionarului in situatia in care apar diferente; pretul de vanzare si valoarea la pret de vanzare, dup a caz, pentru unitatile cu amanuntul.

b) Dispozitia de plata-incasare catre caserie, pe baza careia i se vor inapoia clientului 1.000 de lei cu urmatorul continut minimal:
- denumirea unitatii;
- denumire formular: plata/incasare (plata in cazul nostru);
- numarul si data (ziua, luna, anul) intocmirii formularului;
- numele si prenumele, precum si fun ctia (calitatea) persoanei care incaseaza/restituie suma;
- suma incasata/restituita (in cifre si in litere); scopul incasarii/platii;
- semnaturi: conducatorul unitatii, viza de control financiar preventiv, compartimentul financiar -contabil;
- date suplimentare privind beneficiarul sumei: actul de identitate, suma primit a, data si semnatura;
- casier; suma platita/incasata; data si semnatura.

c) Factura fiscala in rosu.

(Inregistrarea contabila initiala a vanzarii a fost :
4111                                  =                           %                                 1.000 lei
"Clienti"                                                       707                                806,5 lei
                                          "Venituri din vanzarea marfurilor"
                                                                    4427                                193,5 lei
                                                            "TVA colectata"
Si incasarea pretului de la client:

5311                                 =                          4111                                1.000 lei
"Casa in lei"                                             "Clienti")

- Inregistrarea facturii in rosu:

4111                                  =                               %                              - 1.000 lei
"Clienti"                                                           707                              - 806,5 lei
                                                 "Venituri din vanzarea marfurilor"
                                                                         4427                                 - 193,5 lei
                                                             "TVA colectata"

- Inapoierea banilor pe baza Dispozitiei de plata catre caserie:

4111                                     =                        5311                                  1.000 lei
"Clienti"                                                      "Casa in lei"

de Mihaela Pascu

NOUTATI Contabile 2024

Stiati ca lipsa politicilor si procedurilor contabile este amendadata cu pana la 4.000 lei?


Comandati chiar acum pachetul complet pentru intocmirea politicilor si procedurilor contabile!

In plus, beneficiati de TRANSPORT GRATUIT pentru cumparaturi a caror valoare depaseste 247 lei (TVA inclusa)!

Pachet Complet pentru intocmirea politicilor si procedurilor contabile cuprinde:

  Stick Manual de politici contabile (100% editabil)
  Stick Proceduri contabile pentru societati comerciale (100% editabil)

Grabiti-va sa comandati ACUM pachetul dvs. cu politici si proceduri contabile!

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
anularea bonului fiscalretur marfadosarnota receptieinregistrari contabile


Data aparitiei: 01 Noiembrie 2012

Votati articolul "ContaUtil: Anularea unui bon fiscal in cazul returului de marfa":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X