Contabilul.ro
Un proiect editorial marca Rentrop&Straton -
Liderul informatiilor specializate din Romania
Contabilul.ro

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari privind raportarea SAF-T. Noutati privind D406 + 7 Studii de caz"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Modificari privind raportarea SAF-T. Noutati privind D406 + 7 Studii de caz
mail
Contabilitate Contabilul.ro | Contabilitate | Studii de caz

Retur marfa livrata si incasata. Ce document justificativ e necesar la restituirea incasarii?

Data aparitiei: 18 Septembrie 2014
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
retur marfachitantadocumenteclienttranzactieomef 3512sumanumerar



Urmeaza sa stabilim daca pentru o factura de retur marfa catre client se solicita clientului sa emita chitanta pentru suma incasata sau daca firma emite chitanta cu minus.

Potrivit Normelor specifice de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile aprobate prin OMEF 3512/2008 privind documentele financiar-contabile, formularul "Chitanta" (cod 14-4-1)  serveste ca document justificativ pentru depunerea unei sume in numerar la casieria unitatii. Chitanta se intocmeste in doua exemplare, pentru fiecare suma incasata, de catre casierul unitatii si se semneaza de acesta pentru primirea sumei.

Prin urmare, chitanta nu poate servi ca document justificativ pentru plata vreunei sume din casierie si nici nu poate fi intocmita cu semnul "minus" intrucat acest semn are semnificatia unei corectii, iar conform pct. 11 din Normele de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile aprobate prin acelasi OMEF 3512/2008 privind documentele financiar-contabile nu se admit corecturi la documentele pe baza carora se primeste, se elibereaza ori se justifica numerarul.

Ca atare, la plata sumei catre client in urma anularii tranzactiei prin returul marfii initial livrate si incasate, clientul va fi cel care emite chitanta intrucat el incaseaza suma.

Daca clientul nu doreste sau nu poate emite chitanta, eliberarea sumei din casierie se poate face pe baza formularului "Dispozitie de plata/incasare catre casierie" (cod 14-4-4). In conformitate cu normele initial amintite, formularul va fi utilizat ca dispozitie de plata catre casierie, in vederea achitarii in numerar a unor sume,  cand nu exista alte documente prin care se dispune plata.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Informatii de top de la expertii PortalContabilitate.ro

- cel mai cunoscut site de consultanta fiscal-contabila din Romania -

Vrei sa vezi si tu TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?

Este foarte simplu! TESTEAZA GRATUIT - Completeaza formularul de mai jos:

- Vei gasi Legislatie la zi + Consultanta detaliata de la experti

Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.





Articole Similare




Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"Modificari privind raportarea SAF-T. Noutati privind D406 + 7 Studii de caz"


X