Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

Inregistrarea in contabilitate a unor operatiuni privind materialele de natura ambalajelor

ambalajeinregistrare in contabilitate

Inregistrarea in contabilitate a operatiunilor privind  materialele de natura ambalajelor

Conform Reglementarilor contabile conforme cu directivele europene aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.752/2005, cu modificarile si completarile ulterioare, ambalajele reprezinta elemente de activ, din categoria activelor circulante (stocuri) si includ ambalajele refolosibile, achizitionate sau fabricate, destinate produselor vandute si care in mod temporar pot fi pastrate de terti, cu obligatia restituirii in conditiile prevazute in contracte.

In activitatea practica exista situatii in care, desi in contractele incheiate intre parti este prevazuta obligativitatea restituirii ambalajelor, unele dintre acestea sunt pastrate de catre client, distruse sau degradate.

Exemplu

S.C. ALFA S.A., care are ca obiect de activitate comercializarea cu ridicata a produselor alimentare, livreaza societatii BETA S.A.., in baza contractului de vanzare-cumparare incheiat intre cele doua entitati, urmatoarele categorii de marfuri:

  • condimente in valoare totala de 250 lei, fara T.V.A.;
  • oua ambalate in caserole in valoare totala de 1.500 lei, fara T.V.A.;
  • preparate din carne in valoare totala de 7.750 lei, fara T.V.A.

1. Prevederi contractuale privind livrarea si ambalarea marfurilor:

  • Pentru ambalarea si transportul condimentelor se utilizeaza pungi de hartie in cantitate de 30 buc., la un pret unitar de 0,5 lei/buc.
    Valoarea acestor ambalaje nu se include in pretul produselor (condimentelor), ci se consemneaza distinct in factura de livrare emisa de furnizor. Ele sunt vandute cumparatorului odata cu livrarea marfurilor, intrand in proprietatea acestuia.
  • Ambalarea si transportul caserolelor ce contin oua se realizeaza cu ajutorul unor lazi din material plastic, in cantitate de 20 buc., a caror valoare unitara este de 25 lei/buc.
  • Produsele din carne se transporta in 5 containere frigorifice, in valoare de 1.950 lei fiecare.

Pentru ambalajele din material plastic de tip lada folosite pentru transportul oualor, precum si pentru cele din metal de tip container utilizate pentru transportul produselor din carne, cumparatorul are obligatia de a le restitui in termen de 5 zile, respectiv 15 zile de la primirea marfurilor, ele ramanand in proprietatea furnizorului.

ATENTIE!

In ceea ce priveste caserolele utilizate pentru vanzarea oualor, desi din punct de vedere economic ele reprezinta ambalaje, valoarea lor se include in pretul de vanzare al marfurilor si nu se evidentiaza distinct in factura. Ele intra in componenta produselor (marfurilor): oua ambalate in caserole si se livreaza odata cu acestea.

2. Situatia ambalajelor care circula in sistem de restituire, ulterior livrarii marfurilor

  • Dupa 5 zile de la expedierea marfurilor, clientul restituie furnizorului o cantitate de 12 ambalaje (lazi), in valoare totala de 300 lei (12 buc. x 25 lei/buc.). Un numar de 6 ambalaje (lazi) au fost pastrate de catre client, iar 2 bucati au fost distruse din vina acestuia. Pentru cele 8 ambalaje (lazi) nerestituite de catre client, furnizorul va emite o noua factura. Valoarea totala a facturii este de 238 lei (200 lei + 38 lei T.V.A.).
  • Dupa 15 zile de la expedierea marfurilor, clientul restituie furnizorului cele 5 containere, unul dintre acestea fiind in stare deteriorata. Pentru acoperirea pagubelor provocate de catre client, furnizorul emite o factura suplimentara in valoare totala de 416,5 lei (350 lei + 66,5 lei T.V.A.) si apeleaza la o societate de service pentru remedierea defectiunilor...


Ti se pare interesant subiectul pe care l-ai urmarit?
Este primul pas acesta in care realizezi ca poti elimina bataile de cap! Fa-l pe urmatorul: alege macar una din Monografiile Contabile propuse pe www.monografiicontabile.monografii.ro va face diferit de toti ceilalti colegi din departamentul Contabilitate. Garantam inlaturarea totala a starii tale de stres si inlocuirea ei cu o stare de spirit de invingator!

Drepturile de proprietate intelectuala asupra continutului acestui articol apartin Editurii Rentrop & Straton. Articolul poate fi preluat in limita a 500 de caractere, cu conditia sa fie insotit de textul: "Sursa: Portalul Contabilul.ro" si link catre www.contabilul.ro . In caz contrar, vom actiona conform legilor privind protectia drepturilor de proprietate intelectuala. 
 

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ambalajeinregistrare in contabilitate

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 24 Iunie 2009


Votati articolul "Inregistrarea in contabilitate a unor operatiuni privind materialele de natura ambalajelor":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Alte articole publicate in data de 24 Iunie 2009 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 1 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2019 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile  
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X