email
E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Sediu permanent. Contabilitate. Tratament fiscal

sediu permanentinregistrari fiscaleimpozit pe profitcodul fiscalDeclaratia 100Declaratia 102formularul 101

 

Sediu permanent. Contabilitate. Tratament fiscal
Elena Ionescu,

Intrebare: Suntem o sucursala, inregistrata in Romania ca sediu permanent si persoana impozabila inregistrata in scop de TVA, a unei persoane impozabile inregistrate in scop de TVA in Bulgaria. Intre cele doua entitati au loc transferuri de marfa in baza unor avize de expeditie (Delivery Note) fara a se factura vreodata (livrari de marfa de la sucursala din Romania la societatea mama din Bulgaria in vederea revanzarii de catre acesta din urma si achizitii de la societatea mama din Bulgaria de catre sucursala din Romania in vederea revanzarii). Fata de acesta situatie va rugam sa ne raspundeti la urmatoarele intrebari:

1. Care sunt articolele contabile pentru inregistrarea operatiunilor respective avand in vedere ca se deruleaza in lipsa facturilor?

2. Care este valoarea la care se inregistreaza respectivele operatiunii, avand in vedere ca intr-un aviz de expeditie nu este obligatoriu a se inscrie valoarea produselor?

3. Transferurile efectuate din Romania in Bulgaria reprezinta venituri pentru sediul permanent din Romania si la ce valoare, ele avand un pret de achizitie (marfuri achizitionate din Romania si chiar din UE)?

4. Transferurile efectuate din Bulgaria in Romania reprezinta intrari de marfuri si in final cheltuieli cu marfurile la vanzarea acestora pentru sediul permanent din Romania? La ce valoare?

5. In conditiile de mai sus cum se stabileste profitul impozabil al sediului permanent din Romania?

6. In afara impozitului pe profit atribuit sediului permanent din Romania, ce alte impozite si taxe mai datoreaza sediul permant din Romania pentru transferul profitului net obtinut catre societatea mama din Bulgaria?

Raspuns: Sucursala din Romania a societatii din Bulgaria inregistrata la Oficiul registrului comertului reprezinta un sediu permanent care are obligatia tinerii evidentei fiscale si contabile potrivit reglementarilor legale in vigoare in Romania.


Astfel, inainte de a desfasura activitatea printr-un sediu permanent in Romania, reprezentantul legal al persoanei juridice straine are obligatia inregistrarii sediului permanent la organul fiscal competent, personal sau printr-un imputernicit, prin completarea si depunerea formularului Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica (010), prevazut de OMFP 262/2007 pentru aprobarea formularelor de inregistrare fiscala a contribuabililor, cu modificarile si completarile ulterioare, insotit de actele doveditoare ale informatiilor inscrise in declaratie.

Evidenta contabila se tine prin utilizarea ct. 481 Decontari intre unitate si subunitati care este un cont bifunctional.

Prin creditul contului se inregistreaza marfurile primite de la societatea din Bulgaria (371 = 481), iar prin debitul acestuia se tine evidenta marfurilor transferate societatii mama, pe baza avizelor de insotire a marfurilor (481 = 371).

Avizul de insotire, cod 14-3-6 A este formular cu regim special intern de tiparire si numerotare, care serveste ca:

- document de insotire a marfii pe timpul transportului, dupa caz;

- document ce sta la baza intocmirii facturii, dupa caz;

- dispozitie de transfer al valorilor materiale de la o gestiune la alta, dispersate teritorial, ale aceleiasi unitati;

- document de primire in gestiune, dupa caz;

- document de descarcare din gestiune a bunurilor cedate cu titlu gratuit.

In cazul in care nu este urmat de factura se face mentiunea cauzei pentru care s-a intocmit avizul de insotire a marfii si nu factura.

Pe aviz se trece pretul si valoarea marfurilor.

Formularele fiscale care trebuie depuse de sediul permanent sunt: Declaratia 100, Declaratia 102, Declaratiile la Casa de pensii (anexele a11 si a12), Declaratiile la Casa de asigurari de sanatate, Declaratiile privind fondul de somaj, statele de plata si Declaratia privind comisionul ITM la Inspectoratul teritorial de munca.

Anual se depune si formularul 101 privind impozitul pe profit calculat conform prevederilor art. 29 din Codul fiscal si in concordanta cu prevederile Conventiei de evitare a dublei impuneri incheiate intre Romania si Bulgaria.

Transferul marfurilor de la sediul permanent catre societatea mama genereaza veniturile si cheltuielile pe baza carora se calculeaza profitul impozabil.

Profitul impozabil al sediului permanent se determina prin tratarea acestuia ca persoana separata si prin utilizarea regulilor preturilor de transfer la stabilirea pretului de piata al unui transfer facut intre persoana juridica straina si sediul sau permanent.

Sediul permanent completeaza si depune situatii financiare in Romania, nu distribuie profit si transfera societatii din Bulgaria partea de profit rezultat.

NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

Atentie: A aparut Ghidul Practic al Monografiilor Contabile!


Cele 70 de monografii grupate in aceste 16 domenii sunt complet noi!

• Prezentarea cadrului legal
• Noutatile legislative legate de subiectul dezbatut
• Tratamentul contabil exemplificat prin cazuri practice si exemple
• Inregistrarile contabile aferente fiecarui caz practic prezentat
• Tratamentul din punct de vedere fiscal, al TVA si al impozitului pe profit
• Atentionari, recomandari, sfaturi referitoare la subiect

Nu rata: Pretul lucrarii este REDUS CU 50%.

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
sediu permanentinregistrari fiscaleimpozit pe profitcodul fiscalDeclaratia 100Declaratia 102formularul 101

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 21 Iulie 2010


Votati articolul "Sediu permanent. Contabilitate. Tratament fiscal":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • SAF-T 2022. Ghid de raportare corecta - scapa de amenzi si controale neprevazute!

    • SAF-T reprezinta cea mai importanta transformare prin care a trecut sistemul fiscal din Romania pana acum. Firma dvs. va fi ca o carte deschisa pentru ANAF! Nu va mai fi nevoie de inspectii fiscale la sediul dvs. si de controale inopinate. Inspectorii vor sta in birourile lor si, din cateva clicuri, vor verifica tot ce e de verificat: TVA, impozit pe profit, contributii salariale etc. Si, desigur, daca vor gasi nereguli, vor aplica sanctiuni &n...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul fiscal pentru sponsorizarea in natura. Ce prevede Codul fiscal

    • Suma TVA deductibila aferenta achizitiei de bunuri destinate efectuarii sponsorizarii in natura poate fi dedusa numai daca valoarea totala a bunurilor acordate drept sponsorizare in cadrul unui an calendaristic, exclusiv TVA, se incadreaza in limita de 3 la mie din cifra de afaceri calculata la valoarea totala a operatiunilor realizate din sfera de aplicare a TVA.  Astfel, incadrarea in plafon TVA se determina diferit fata de calcularea depasirii plafonului in ...» citeste mai departe aici

  • Societati de tip holding. Ce tip de impozit li se aplica din 2023?

    • Societatile holding sunt entitati comerciale-mama care detin actiunile de control sau interesele de membru in filialele sale. Incepand cu anul 2023, potrivit ultimelor modificari aduse Codului fiscal, vor aparea noutati la capitolul impozitare.  Specialistul nostru ne explica in randurile de mai jos si daca exista particularitati contabile-fiscale in domeniul societatilor de tip holding.  Societati de tip holding – impozit 2023: raspunsul ...» citeste mai departe aici

  • Ordinul 1711/2022 – au fost aprobate noile formulare pentru institutiile financiare raportoare

    • In Monitorul Oficial nr. 951 din 29 septembrie 2022 a aparut Ordinul 1711/2022 prin care au fost aprobate noile formulare pentru institutiile financiare raportoare:  F3000 DAC2/CRS si F3000 FATCA. Institutiile financiare raportoare depun formularele chiar daca acestea nu contin inregistrari, in cazul in care nu s-a identificat niciun cont raportabil in cursul anului de raportare.  Ordinul 1711/2022: continutul actului normativ ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Atentie, contabili!
Sistemele e-Factura si e-Transport vin cu noi OBLIGATII fiscale!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X