email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ni s-a furat chitantierul. Ce inregistreri contabile facem?

chitantierdocumentainregistrarile contabile

Intrebare: Unui agent comercial i s-au furat documente (chitantier) si banii incasati. A declarat la politie acest aspect. Am putea face rost de copiile chitantelor din ziua respectiva de la clientii nostrii pentru a stinge creantele respective. Ulterior cum fac inregistrarile, pentru a-i scadea din casa? Trebuie sa declaram furat chitantierul respectiv undeva? Suma de bani lipsa este nedeductibila fiscal? Va rog sa ma ajutati cu inregistrarile contabile.
 
Raspuns: Dupa cum se cunoaste, societatea are obligatia ca in termen de 30 de zile de la constatarea unui furt de documente, sa reconstituie documentele sustrase, conform prevederii de la art. 26 din Legea 82/1991 privind contabilitatea.
 
Procedura efectiva de reconstituire este prevazuta de OMFP 3512/2008 privind documentele financiar contabile si presupune un dosar al documentelor reconstituite, ce are ca element principal copii certificate de catre clienti, conforme cu originalul.
 
In baza acestora, cum ati precizat si dvs, se efectueaza incasarea creantei de la clienti prin articolul contabil:
5311 “Casa in lei” = 4111 “Clienti”.
 
Scaderea din casierie a sumei furate astfel ca soldul scriptic de la casa sa corespunda cu soldul real, se inregistreaza in baza procesului verbal emis de organele de politi, prin articolul contabil:
658 “Alte cheltuieli de exploatare” = 5311 “Casa in lei”.
Aceasta cheltuiala este nedeductibila fiscal la determinarea impozitului pe profit, conform art. 21 alin. (4) lit. c) din Codul fiscal.
 
Din punct de vedere al declararii chitantierului furat, legea nu prevede o procedura speciala de publicare sau anuntare a vreunei institutii. Totusi, o astfel de pierdere de documente conduce la suspiciuni si interpretari in defavoarea societatii, astfel ca operatorii economici iau masuri necesare si uneori exhaustive cum ar fi notificarea autoritatilor fiscale, publicarea pierderii documentelor in ziare de circulatie sau anunturi in Monitorul Oficial, sectiunea dedicata societatilor comerciale.

NOUTATI Contabile 2024

Sinteza noutatilor Contabile din 2024:


• Aplicarea sistemului e-Factura
• Sistemul RO e-Transport
• Sistemul garantie-returnare (RetuRO)
• Raportarea SAF-T
• Managementul stocurilor – implicatii fiscale si raportarea in SAF-T
• Prelucrare stocuri in sistem lohn

Descopera TOATE noutatile contabile in Ghidul practic al contabilitatii in 2024. Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
chitantierdocumentainregistrarile contabile


Data aparitiei: 11 Noiembrie 2011

Votati articolul "Ni s-a furat chitantierul. Ce inregistreri contabile facem?":
Rating:

Nota: 4.75 din 5 din 4 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Nomenclatorul obligatiilor fiscale care se platesc in contul unic: modificari oficiale ANAF

    • Update 10 mai 2024: Va informam ca in Monitorul Oficial nr. 422 din 9 mai 2024, a fost publicat OPANAF nr. 874/2024 privind modificarea si completarea anexei la OPANAF nr. 1.612/2018 pentru aprobarea Nomenclatorului obligatiilor fiscale care se platesc in contul unic. Modificari la Nomenclatorul obligatiilor fiscale care se platesc in contul unic Astfel, in Referatul de aprobare a actului normativ, ANAF reaminteste ca Nomenclatorul obligatiil...» citeste mai departe aici

  • Transport si logistica: GHID complet pentru contabili

    • Domeniul transportului si logisticii joaca un rol esential in asigurarea fluxului eficient al bunurilor si serviciilor de la producatori la consumatori. Pentru contabili, intelegerea acestui sector este importanta deoarece implica gestionarea complexa a costurilor, a fluxurilor financiare si a informatiilor contabile intr-un mediu in continua schimbare. Solutii fiscal-contabile pentru antreprenorii implicati in activitati de transport si logistica I...» citeste mai departe aici

  • Lipsa in gestiune: studiu de caz privind monografia contabila si implicatiile fiscale

    • Lipsa la inventar poate fi neimputabila (caz in care, daca nu se incadreaza ca fiind perisabilitate sau alte cazuri strict reglementate la art.25 alin (4). lit.c) din Codul Fiscal, este considerata ca fiind cheltuiala nedeductibila din punct de vedere fiscal), sau imputabila, si in acest caz cheltuiala este deductibila deoarece inregistrati si un venit aferent suportat de persoanele vinovate de producerea acesteia. Ce facem in situatia in care avem l...» citeste mai departe aici

  • Radiere PFA: acte necesare si procedura de urmat

    • Prin intermediul studiului de caz de mai jos veti afla procedura de urmat pentru radiere PFA. Intrebare: "O PFA care a avut activitatea suspendata timp de 3 ani, la expirarea perioadei de suspendare in 04.2024 doreste sa inchida aceasta PFA. PFA este pe norma de venit. As dori sa ma ajutati prin a-mi spune care sunt demersurile pentru inchiderea acestei PFA - la ONRC si apoi ANAF, daca trebuie sa depuna declaratia unica si daca trebuia sa depuna declarat...» citeste mai departe aici

X