Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal
mail
Contabilitate Contabilul.ro | Contabilitate | Studii de caz

Inregistrarea in contabilitate a produselor sponsorizate. Cum procedam corect?

Data actualizarii: 08 Mai 2012
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
produse sponsorizateinregistrari contabilesponsorizareTVA



Pentru a ilustra mai usor anumite reglementari cu privire la inregistrarea unor produse cand avem de-a face cu o sponsorizare, va prezentam cazul unei societati care incheie un contract de sponsorizare, iar pretul de achizitie fara TVA al produsului in cauza este de 300 ron. Valoarea contractului este insa de 350 ron. Vom vedea astfel ce suma se va inregistra in contabilitate si vom dezvalui procedura corecta.

Raspuns:

Inregistrarea in contabilitate a produselor care au facut obiectul sponsorizarii se face astfel:
 - evaluarea bunurilor la valoarea cu care se efectueaza sponsorizarea:

371 = 7588 50
 - inregistrarea efectiva a sponsorizarii:
6582 = 371 350
 
Venitul inregistrat astfel reprezinta venit impozabil la calculul impozitului pe profit, iar cheltuiala cu sponsorizarea este cheltuiala nedeductibila la calculul impozitului pe profit, conform art 21 alin 4 lit p din Codul fiscal.
 
Conform art 21 alin 4 lit p, veti considera cheltuiala cu sponsorizarea nedeductibila fiscal, iar la fiecare termen de declarare si plata a impozitului pe profit veti analiza daca cheltuiala respective se incadreaza in limitele de 3 la mie din cifra de afaceri si 20% din impozitul pe profit, si daca se incadreaza, se va scadea din impozitul pe profit rezultat de plata, cheltuiala cu sponsorizarea plafonata la limita minima dintre 3 la mie din cifra de afaceri si 20% din impozitul pe profitul datorat.
 
In ceea ce priveste TVA aferent produselor sponsorizate, acesta se va regulariza cu ocazia depunereii situatiilor financiare, conform pct 15 si 16 din normele metodologice de aplicarea a art 128 alin 8 lit f din Codul fiscal, urmand sa acordati deductibilitate la TVA doar pentru TVA-ul aferent sumei care se incadreaza in limita minima dintre 3 la mie din cifra de afaceri si 20% din impozitul pe profit.. TVA-ul care nu se incadreaza in aceasta limita se inregistreaza pe costuri (635 = 4426), iar cheltuiala inregistrata astfel reprezinta cheltuiala nedeductibila la calculul impozitului pe profit.








Articole Similare




Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"


X