email
E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Noul ordin pentru anularea inregistrarii TVA. OPANAF nr. 1768

Formular 096ANAFOrdin 1768declaratia de mentiunidomiciliul fiscal


ANAF a publicat Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1768/2012 pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare utilizate pentru anularea inregistrarii in scopuri de TVA, in vederea aplicarii regimului de scutire prevazut la art.152 din Codul fiscal, trimis spre publicare in Monitorul Oficial

Click aici pentru ordinul integral!

ORDIN NR. 1768
pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare utilizate pentru anularea inregistrarii in scopuri de TVA, in vederea aplicarii regimului de scutire prevazut la art.152 din Codul fiscal
in temeiul art.12 alin.(3) din Hotararea Guvernului nr.109/2009 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare,

in temeiul art.152 din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, al art.II alin.(1) lit.e) si f) si alin.(2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.24/2012 pentru modificarea si completarea Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal si reglementarea unor masuri financiarfiscale, precum si al art.228 alin.(2) din Ordonanta Guvernului nr.92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul:

O R D I N
Art.1. - Se aproba modelul si continutul formularului (096) "Declaratie de mentiuni privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA, in vederea aplicarii regimului de scutire prevazut la art.152 din Codul fiscal", cod:14.13.01.10.12, prevazut in anexa nr.1.

Art.2. - Instructiunile de completare a formularului mentionat la art.1 sunt prevazute in anexa nr.2.

Art.3. - Se aproba modelul si continutul "Deciziei privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA, in vederea aplicarii regimului de scutire prevazut la art.152 din Codul fiscal", cod:14.13.02.60/096, prevazut in anexa nr.3.

Art.4. - Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, de utilizare si de arhivare ale formularelor mentionate la art.1 si art.3 sunt prevazute in anexa nr.4.

Art.5. - Anexele nr.1-4 fac parte integranta din prezentul ordin.

Art.6. - (1) Formularele prevazute la art.1 si art.3 se utilizeaza si in situatiile prevazute de art.II alin.(1) lit.e) si f) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.24/2012 pentru modificarea si completarea Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal si reglementarea unor masuri financiar-fiscale.
(2) Organele fiscale competente anuleaza inregistrarea in scopuri de TVA a persoanelor impozabile care s-au inregistrat in scopuri de TVA in perioada 01 ianuarie - 30 iunie 2012 si care solicita scoaterea din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA in conditiile art.II alin.(1) lit.e) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.24/2012 pentru modificarea si completarea Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal si reglementarea unor masuri financiar-fiscale, daca aceste persoane impozabile s-au inregistrat in scopuri de TVA ca urmare a depasirii plafonului de scutire.

Art.7. - Referirile la Codul fiscal din cuprinsul prezentului ordin reprezinta trimiteri la titlul VI "Taxa pe valoarea adaugata" al Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, iar referirile la Codul de procedura fiscala reprezinta trimiteri la Ordonanta Guvernului nr.92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Art.8. - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Art.9. - La data intrarii in vigoare a prezentului ordin se abroga Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.53/2012 pentru aprobarea modelului si continutului formularului (096) "Declaratie de mentiuni privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA, in conditiile art.152 alin.(7) din Codul fiscal in cazul persoanelor impozabile, inregistrate in scopuri de TVA conform art.153", precum si ale "Deciziei privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA, in conditiile art.152 alin.(7) din Codul fiscal", publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.60 din 20 ianuarie 2012.

Art.10. - Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor, Directia generala de tehnologia informatiei si Directia generala de administrare a marilor contribuabili, precum si directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti vor lua masuri pentru ducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin.



Anexa nr.2

Instructiuni de completare a formularului (096) " Declaratie de mentiuni privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA, in vederea aplicarii regimului de scutire prevazut la art.152 din Codul fiscal"

Formularul (096) "Declaratie de mentiuni privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA, in vederea aplicarii regimului de scutire prevazut la art.152 din Codul fiscal" se completeaza de persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA conform art.153 din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, care solicita scoaterea din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA, intrucat nici cifra de afaceri din anul precedent, nici cifra de afaceri realizata in anul in curs pana la data solicitarii nu au depasit plafonul de scutire prevazut la art.152 alin.(1) din Codul fiscal.

Formularul (096) se utilizeaza si in situatiile prevazute de art.II alin.(1) lit.e) si f) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.24/2012 pentru modificarea si completarea Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal si reglementarea unor masuri financiar-fiscale, respectiv pentru solicitarile de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA din anul 2012.

Formularul (096) "Declaratie de mentiuni privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA, in vederea aplicarii regimului de scutire prevazut la art.152 din Codul fiscal" se depune la organul fiscal competent, in termenul prevazut de lege.

Formularul se completeaza in doua exemplare, inscriindu-se cu majuscule, citet corect si complet, toate datele prevazute de formular:
- un exemplar, semnat si stampilat conform legii, se depune la registratura organului fiscal
competent sau se comunica prin posta, cu confirmare de primire,
- un exemplar se pastreaza de catre persoana impozabila.

Completarea formularului se face astfel:

Sectiunea "I. Date de identificare a persoanei impozabile"

Caseta "Denumire/Nume, prenume" se completeaza cu denumirea persoanei juridice, a asociatiei sau a entitatii fara personalitate juridica ori cu numele si prenumele persoanei fizice, dupa caz, stabilite in Romania si care solicita anularea inregistrarii in scopuri de TVA.

Caseta "Cod de identificare fiscala" se completeaza cu codul de inregistrate in scopuri de TVA inscris in certificatul de inregistrare in scopuri de TVA al persoanei impozabile. Inscrierea cifrelor in caseta se face cu aliniere la dreapta.

Caseta "Domiciliul fiscal din Romania" se completeaza cu datele privind adresa domiciliului fiscal al persoanei impozabile.

Sectiunea "II Reprezentare prin imputernicit" - se completeaza de catre imputernicitul desemnat potrivit art.18 din Ordonanta Guvernului nr.92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare si se inscrie numarul si data cu care imputernicitul a inregistrat actul de imputernicire, in forma autentica si in conditiile prevazute de lege, la organul fiscal.

Caseta "Nume, prenume/Denumire" - se completeaza cu datele privind numele si prenumele sau denumirea imputernicitului.

Caseta "Cod de identificare fiscala" se completeaza cu codul de identificare fiscala atribuit imputernicitului.

Sectiunea III se completeaza cu cifra de afaceri din anul precedent, obtinuta de catre persoana impozabila, calculata potrivit prevederilor art.152 alin.(2) din Codul fiscal.

Cifra de afaceri se calculeaza in lei, pe baza informatiilor din jurnalele pentru vanzari aferente operatiunilor efectuate in cursul anului calendaristic precedent celui in care se depune declaratia de mentiuni.

Sectiunea IV se completeaza cu cifra de afaceri obtinuta in anul in curs, pana la data depunerii formularului, calculata potrivit prevederilor art.152 alin.(2) din Codul fiscal.



de Mihaela Pascu

NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

IMPORTANT: E-Factura in 50 de intrebari si raspunsuri!


1. Ce inseamna exact tranzactii B2G?

2. Tranzactiile cu societati la care statul este actionar majoritar sunt tranzactii B2G?

3. Odata inregistrati in registrul RO e-Factura, avem obligatia ca toate facturile emise de noi sa fie electronice sau doar cele in relatia B2G?

4. Facturile catre institutii publice, dar care nu implica produse cu risc fiscal, trebuie emise electronic?

5. Parohiile sunt considerate autoritati contractante? Exista pentru ele obligativitatea trimiterii facturilor electronice?

Raspunsurile sunt disponibile in lucrarea E-Factura in 50 de intrebari si raspunsuri!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Formular 096ANAFOrdin 1768declaratia de mentiunidomiciliul fiscal

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 20 Noiembrie 2012


Votati articolul "Noul ordin pentru anularea inregistrarii TVA. OPANAF nr. 1768":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Atentie, contabili!
Sistemele e-Factura si e-Transport vin cu noi OBLIGATII fiscale!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X