ANAF a publicat pe site-ul propriu proiectul de ordin pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare utilizate pentru anularea inregistrarii in scopuri de TVA , in conditiile art.152 alin.(7) din Codul fiscal.
Astfel, in temeiul art.12 alin.(3) din Hotararea Guvernului nr.109/2009 privind organizarea si
functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare,
in temeiul art.152 alin.(7) din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, al art.II alin.(1) lit.e) si f) si alin.(2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.24/2012 pentru modificarea si completarea Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal si reglementarea unor masuri financiar-fiscale, precum si al art.228 alin.(2) din Ordonanta Guvernului nr.92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul:
Proiect de ordin
Art.1. - Se aproba modelul si continutul formularului (096) “Declaratie de mentiuni privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA, in conditiile art.152 alin.(7) din Codul fiscal, in
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024
Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni
cazul persoanelor impozabile, inregistrate in scopuri de TVA conform art.153", cod:14.13.01.10.12, prevazut in anexa nr.1.
Art.2. - Instructiunile de completare a formularului mentionat la art.1 sunt prevazute in anexa nr.2.
Art.3. - Se aproba modelul si continutul „Deciziei privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA, in conditiile art.152 alin.(7) din Codul fiscal", cod:14.13.02.60/096, prevazut in anexa nr.3.
Art.4. - Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, de utilizare si de arhivare ale formularelor mentionate la art.1 si art.3 sunt prevazute in anexa nr. 4.
Art.5. - Anexele nr.1-4 fac parte integranta din prezentul ordin.
Art.6. - (1) Formularele prevazute la art.1 si art.3 se utilizeaza si in situatiile prevazute de art.II alin.(1) lit.e) si f) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.24/2012 pentru modificarea si completarea Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal si reglementarea unor masuri financiarfiscale.
(2) Organele fiscale competente anuleaza inregistrarea in scopuri de TVA a persoanelor impozabile care s-au inregistrat in scopuri de TVA in perioada 01 ianuarie - 30 iunie 2012 si care solicita scoaterea din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA in conditiile art.II alin.(1) lit.e) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.24/2012 pentru modificarea si completarea Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal si reglementarea unor masuri financiarfiscale, daca aceste persoane impozabile s-au inregistrat in scopuri de TVA ca urmare a depasirii plafonului de scutire.
Art.7. - Referirile la Codul fiscal din cuprinsul prezentului ordin reprezinta trimiteri la titlul VI "Taxa pe valoarea adaugata" al Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, iar referirile la Codul de procedura fiscala reprezinta trimiteri la Ordonanta Guvernului nr.92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Art.8. - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Art.9. - La data intrarii in vigoare a prezentului ordin se abroga Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.53/2012 pentru aprobarea modelului si continutului formularului (096) "Declaratie de mentiuni privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA, in conditiile art.152 alin.(7) din Codul fiscal in cazul persoanelor impozabile, inregistrate in scopuri de TVA conform art.153", precum si ale "Deciziei privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA, in conditiile art.152 alin.(7) din Codul fiscal", publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.60 din 20 ianuarie 2012.
Art.10. - Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor, Directia generala de tehnologia informatiei si Directia generala de administrare a marilor contribuabili, precum si directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti vor lua masuri pentru ducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin.
Anexa 1
Anexa 2
Anexa 3
Anexa 4
Referat de aprobare